Marko: Od půlky sezóny se Renault zlepší a naše šance na 3. místo stoupnou

Robert RoBertino Pavelka, 9. března 2016, 01:30 Google+

Čím blíže je první závod sezóny, tím větší je počet prognóz, odhadu sil soupeřů i jednotlivců. Opatrně i směle se vyslovují cíle pro nadcházející ročník, ty se pak stávají celkem pochopitelně předmětem bohatých diskusí odborníků i laiků.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ricciardo a Marko mají ohledně umístění Red Bullu poměrně jasno

Ricciardo a Marko mají ohledně umístění Red Bullu poměrně jasno | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Nucená přestávka Formule 1  se krátí, fanoušci se dočkají opět závodního procesu. Zbrojí se nejen na tratích a v depu, ale i na tiskových stránkách. Už v závěru druhého testu na Circuit de Catalunya prohlásil v rozhovoru pilot Red Bullu Daniel Riccardo sebevědomý cíl, podle nějž by jeho tým měl bojovat o bronzový stupínek v Poháru konstruktérů.

 

Ačkoliv tým Red Bull přiznává, že jeho pohonná jednotka nepatří mezi špičkové, poradce týmu dr. Helmut Marko je přesvědčen, že třetí místo v neoficiálním MS značek, jak bývá Pohár konstruktérů někdy také nazýván, není rozhodně utopií. Dle jeho názoru tým těžko ovlivní boj mezi Mercedesem a Ferrari, ale další vývoj během sezóny určitě rakouský tým v druhé polovině šampionátu vynese před jeho soupeře.

"Zdá se, že vývoj motoru se ubírá správným směrem, ovšem překlenutí rozdílu ve výkonu motorů bude trvat delší dobu. Moje prognóza je taková: v první polovině sezóny budou Mercedesy bojovat o první dvě místa, za nimi bude Ferrari a poté silný střed ve složení Williams, Force India, Toro Rosso a Red Bull. Ovšem od poloviny sezóny naše jednotka bude natolik dobrá, že jsem přesvědčen o reálném boji o třetí místo v konečném hodnocení," plánuje Marko.

Jestliže Red Bull si po dlouhých tahanicích a nepříliš vřelých vztazích s francouzskou automobilkou nakonec ponechal motor Renault, byť přeznačený na TAG-Heuer, B-tým Red Bullu Toro Rosso se rozhodl přejít na motory Ferrari specifikace 2015. Marko podezřívá tým z Faenzy, že by se mohl pokusit "hrát si na vlastním písečku" a využít silné pozice zejména v úvodu sezóny.

"Umím si představit, že v prvních závodech se může Toro Rosso ocitnout výsledkově před námi - nejspíš až do poloviny - protože výkon v rozdílu motoru je stále významný. Ten ale bude od polovinu sezóny klesat, protože specifikaci 2015 není možné dále vyvíjet," podotýká Marko. V uplynulé sezóně skončil Red Bull na čtvrtém místě, Toro Rosso obsadilo sedmou příčku. Oba týmy měly k dispozici pohonnou jednotku Renault.

Vytisknout

Diskuze: Marko: Od půlky sezóny se Renault zlepší a naše šance na 3. místo stoupnou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pneumatiky Pirelli

Pirelli odhaluje, jaké směsi pneumatik si piloti objednali pro Austrálii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud