Šéf týmu Toro Rosso Franz Tost je přesvědčen, že s novým vozem STR11 se jeho piloti podívají na stupně vítězů. Bylo by to od roku 2008 podruhé v historii stáje se sídlem ve Faenze - tehdy slavně vyhrál Grand Prix Itálie Sebastian Vettel a jeho výkon už nikdo z jeho následovníků nedokázal zopakovat, ani se vyhoupnout na "bednu". Tým má na svém kontě čtyři čtvrtá místa, o něž se svorně rovným dílem podělili Sebastian Vettel (Čína 2007 a Brazílie 2008) a Max Verstappen (Maďarsko a USA 2015).
Tost věří, že nová spolupráce s Ferrari umožní týmu bojovat o umístění v TOP 3. Na otázku ohledně reálných cílů svého týmu prohlásil: "Myslím, že letos můžeme na stupně vítězů dosáhnout, zvláště když jsme k nim loni měli dost blízko. Doufám, že nový STR11 bude dobře a spolehlivě fungovat, také tým a piloti odvedou perfektní práci. Proto si myslím, že náš výhled není v žádném případě nereálný.
Vzato kolem a kolem očekávám úspěšnou sezónu, protože jsme mnoha směrech lépe připraveni než v předchozích letech. Nový vůz, který navazuje na velmi úspěšného předchůdce, bude dalším krokem kupředu, proto jsme před letošním ročníkem optimisté," pokračuje Tost.
Změna bude znamenat určité potíže
Tost připouští, že poněkud pozdní přechod z pohonné jednotky Renault na Toro Rosso znamenal určité narušení kontinuity prací. "Rozhodnutí bude mít určitý efekt na výkonnost vozu, protože pokud máte více času na řešení designu, máte i víc šancí dojít k lepšímu řešení. Ale STR11 vidím jako pokrok - STR10 byl v uplynulém roce konkurenceschopným vozem a domnívám se, že na něj úspěšně navážeme."
Čerstvý šedesátník pocházející z rakouského Trinsu rovněž ví, že na rozdíl od jiných týmů bude v případě Toro Rosso nutné nahánět výkon pouze díky aerodynamickým změnám a vylepšení: "Nevýhodou pro náš tým je skutečnost, že zatímco ostatní stáje budou během sezóny dostávat aktualizované pohonné jednotky, my budeme mít k dispozici pouze stávající specifikaci z roku 2015."
Potvrzuje to i James Key, technický ředitel týmu: "Je jasné, že teď bude nesmírně důležité co nejlépe zapracovat na vývoji šasi. Budeme jediný tým, který disponuje rok starou pohonnou jednotkou. Všechny ostatní týmy dostanou inovované PU, takže musíme případnou ztrátu kompenzovat kvalitou podvozku.
Naším cílem je zaměřit se na zlepšení chování šasi v zatáčkách při nízké rychlosti vozu. Loni jsme dosáhli značného pokroku ve středních a rychlých zatáčkách, naopak jsme měli pocit, že v pomalejších značně ztrácíme a naše konkurenceschopnost není taková, jakou bychom si přáli. To je jedna z nejdůležitějších oblastí, které musíme na našem voze pro sezónu 2016 vyřešit," uzavírá Key.