Formule 1 se může v roce 2017 dočkat chaosu ohledně paliva

Robert RoBertino Pavelka, 29. února 2016, 16:00 Google+

Někteří novináři neváhají hovořit dokonce o "bordelu" - podle nich samotná Formule 1 riskuje, že se snaha o úsporná opatření ohledně pohonných hmot obrátí proti ní. Varují před tím i někteří zástupci týmů a žádají změnu pravidel.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 01.03. 14:24) Napište svůj názor
Chester je z těch, kteří volají o odbourání limitu množství paliva

Chester je z těch, kteří volají o odbourání limitu množství paliva | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Technický ředitel Renaultu Nick Chester varuje, že pokud nedojde k navýšení hmotnostního limitu paliva pro závod s ohledem na zavedení těžších a rychlejších vozů, může dojít k absolutnímu zmatku. Už dříve techničtí ředitelé jednotlivých týmů avizovali, že by se hmotnost maximálního množství měla navýšit až o deset procent (i když některé požadavky žádaly přidat pouze 5 kilogramů paliva).

Přechod na hybridní motory v roce 2014 měl za účel i šetrnější přístup F1 k životnímu prostředí, neboť současné šestiválcové turbomotory využívají zhruba o 40 % paliva méně než někdejší osmiválce. Nicméně jak už bylo naznačeno, vyšší přítlak vozů a tím i jejich větší hmotnost pro rok 2017 vyvolává obavy, že by zmíněný limit nemusel stačit. 

Ačkoliv se šéfové týmů na konečné změně pravidel ještě nedohodli, technický ředitel Renaultu Nick Chester se domnívá, že pokud nebude inovace hmotnosti paliva schválena, může to značně ovlivnit závodní projev F1 a posunout ho nazpět. "Myslím, že by to způsobilo značný chaos. Když se v poslední době projednávala technická pravidla, hlasovali jsme proti limitu pohonných hmot. Pořád existuje omezení průtoku, takže vozy nemohou spalovat příliš mnoho paliva. Dojde-li ke zrušení omezení celkového množství, nebude nutné hlídat jeho spotřebu, což se pozitivně odrazí v samotném závodění. Když ale ponecháme limit 100 kg pro rok 2017, dojde k přesnému opaku a diváci si určitě budou stěžovat," domnivá se Chester.

Navýšení hmotnosti monopostů může ovlivnit i zavedení Halo konceptu krytého kokpitu, zvýšení přítlaku tak donutí piloty víc šlapat na plyn. Chester uvádí, že si týmy udělaly propočet, z něhož vyplývá větší spotřeba. "Týmy se ohledně sezóny 2017 shodují na navýšení o zhruba deset kilogramů. Jde o to, že procento jízdy pod plným plynem bude vyšší, takže se spálí více pohonných hmot. Je pravda, že třeba Mercedes loni plně limit 100 kg nevyužil. Nějak bychom to zvládli, ale asi nikomu se moc nechce hlídat v závodech spotřebu paliva."

V návaznosti na debaty z úvodu tohoto měsíce se Strategickou skupinou a Komisí F1 se Chester domnívá, že se nezdá být pravděpodobné, že všechny týmy budou souhlasit s návrhem pravidel. Dodavatelé motorů, jako Renault a Honda, budou masivně podporovat navrhované změny, protože odstup Mercedesu může být snížen právě možností svobodné volby množství paliva. Alespoň takový názor Chester zastává.

"Existuje značný tlak na přiblížení výkonostních modulů a jedním z nich je právě otázka omezení množství paliva," stojí si za svým názorem Chester. Rozhovory by měly pokračovat a stále platí pro uzavření pravidel pro rok 2017 jako konečný termín 30. duben letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Formule 1 se může v roce 2017 dočkat chaosu ohledně paliva

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 01.03.2016 14:24 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Představení nového vozu týmu Sauber - Sauber C35 - Ferrari

FOTO: Sauber jako poslední odhaluje nové auto: C35 poháněné motorem Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud