Todt: Kritici dominance Mercedesu v F1 nejsou féroví

Robert RoBertino Pavelka, 8. února 2016, 18:45 Google+

Zatímco nemalá skupina fanoušků i odborníků si často bere dominanci stáje Mercedes na paškál, prezident FIA je jiného názoru. Dle jeho vyjádření je kritika nynějšího stavu v F1 "naprosto nespravedlivá". Cítí však, že by německá automobilka potřebovala větší výzvu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 08.02. 18:59) Napište svůj názor
Nemysli, že ti to věčné vyhrávání budu pořád tolerovat (L. Hamilton, J. Todt)

Nemysli, že ti to věčné vyhrávání budu pořád tolerovat (L. Hamilton, J. Todt) | foto: FIA

Sdílejte článek

Dvě uplynulé sezóny se skládaly z 38 Grand Prix - Mercedes jich vyhrál plných dvaatřicet. Pouze Red Bull (2014) a Ferrari (2015) jeho vítěznou sérii narušili, vždy po třech výhrách. Pochopitelně tým s třícípou hvězdou ve znaku v obou šampionátech získal trofej jak pro pilota, tak v Poháru konstruktérů. Jean Todt si je vědom, že se může opakovat dominance Ferrari z let 2000-2004.

Jenže paměť páně prezidenta poněkud kulhá, protože v roce 2003 musel Michael Schumacher svést o mistrovský titul tvrdý souboj si Kimi Räikkönenem na McLarenu a nakonec se "spasil" pouhým dvoubodovým náskokem. Ferrariho dvojka Rubens Barrichello dokonce skončil až čtvrtý, mezi něj a Icemana se vklínil ještě Montoya na Williamsu. Takže podobnost se současnou dominancí zcela neodpovídající.

"Byl bych rád, kdyby měl každý závod jiného vítěze, ale to se nemůže stát. Musíme současnou dominanci přijmout jako součást sportu, a to nejen v automobilových závodech, podobnou nadvládu vidíme ve fotbale, tenisu, atletice nebo ragby. Existuje všude, tak proč máme být překvapení, že panuje i v závodech? Negativní projevy, které ji doprovázejí, nejsou vůbec férové, něco jiného je konstruktivní kritika," vysvětluje Todt.

Podle jeho názoru je k dané situaci nutné zaujmout určité stanovisko a nesnažit se vše vidět jenom černobíle. "Pochopitelně s takovým stavem nejsem spokojen. Pro Mercedes by bylo lepší, kdyby musel čelit nějaké výzvě, proto se scházíme za zavřenými dveřmi a pokoušíme se najít východisko, jak v této věci dosáhnout zlepšení. Jinak bychom trestali sami sebe, a to nepotřebujeme, aspoň mně se taková situace zdá nepochopitelná."

Četné subjekty v minulé sezóně navrhovaly, aby se jediným regulačním a řídícím orgánem stala opět FIA, přičemž složky jako Strategická skupina F1 by měly být rozpuštěny na úkor týmových zájmů. Todt by takové řešení přivítal, ale ví, že může být realizováno pouze v případě nové Dohody o svornosti (Concorde Agreement). Nepochybuje, že by týmy takové řešení v drtivé míře akceptovaly.

"V posledních několika letech neměla FIA tolik autority a vedení. Vzhledem k podepsané Dohodě o svornosti máme správu věcí veřejných dotýkajících se držitelů komerčních práv, týmů a řídících orgánů, takže případná změna by se musela někde promítnout. Tvrdí se, že jako prezident FIA bych neměl mít žádný problém postoupit práva regulačních a legislativních orgánů do rukou FIA. Jenže to by znamenalo připravit novou Dohodu o svornosti. Pokud by tento záměr všichni akceptovali, byl bych šťastný, ale bohužel to není tento případ," dodává Todt.

Vytisknout

Diskuze: Todt: Kritici dominance Mercedesu v F1 nejsou féroví

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.02.2016 18:59 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Felipe Massa a Rob Smedley pilují v Austinu závodní strategii

Smedley: Massa je stejně dobrý jako v roce 2008

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud