"F1 musí být zase stupidní, šílená," myslí si Villeneuve

Robert RoBertino Pavelka, 22. ledna 2016, 13:10 Google+

Mistr světa F1 z roku 1997 dobře ví, co říká. Ostatně jeho rodina, ať otec Gilles nebo strýc Jacques k těm výstřelkům v F1 přidali značný díl. Stačí si vzpomenout na tři nebo čtyři případy z dlouhého seznamu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 23.01. 11:40) Napište svůj názor
Villeneuve v dobách, kdy bral stupně vítězů útokem

Villeneuve v dobách, kdy bral stupně vítězů útokem | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Hodně z nás ještě pamatuje Holandsko 1979, když Gilles Villeneuve po dvojích hodinách zničil levou zadní pneumatiku u svého ferrari a dovezl ho do boxů na třech kolech (mechanici ho plácali po zádech, Forghieri pro něj měl jediný titul: Idiot).

Už předtím proslul ohnivou show v monackém tunelu (1978), kde ztratil kolo, nebo tragickou nehodou ve Fuji 1977, kdy po kolizi s Petersonem jeho monopost spadl do únikové zóny a zabil dva lidi, kteří tam ovšem vůbec neměli co dělat. 

Mladší bratr Jacques Villeneuve sr. zase udivoval diváky v domácím prostředí Grand Prix Kanady snahou překonat rekord v počtu vyjetí z trati v jediném tréninku - v roce 1981 se mu to povedlo hned pětkrát. To byl onen závod, kdy sourozenec Gilles plul po zaplavené trati s odlomenou přídí, přes kterou toho chvílemi určitě moc neviděl.

Jacques Villeneuve jr. si schoval své vrcholné představení do belgického Spa 1998 a 1999, kdy v kokpitu Williamsu reps. BARu předvedl, že tendenci rozkládat monoposty na prvočinitele podědil ve velké míře. Ale kdo by čekal nějaký otřes či úlek po nehodě, přepočítal by se. "Byla to nejlepší bouračka v mém životě," pronesl usměvavý Jacques po svém karambolu v Eau Rouge v roce 1999.

Formule 1 ztratila svou výhodu

To je názor dnes čtyřiačtyřicetiletého Kanaďana, který tvrdí, že snaha přijít s inovací, která by opět přinesla F1 popularitu, naráží na skutečnost, že se tato kategorie snaží být něčím, čím není. "Pokouší se být vším, a to je špatně! Chce vypadat jako vůz vytrvalostních závodů, tedy nějaká hybridní forma.... hybridní technologie ale váží kolem 100 kilogramů, a to jsou čtyři vteřiny na kolo. To není F1, není extrémní, nedává smysl."

Vítěz 11 Grand Prix ve své kritice pokračuje: "Formule 1 musí být na hranici, jít do krajnosti, být nedostižná, stupidní, šílená - tedy tím, čím byla vždycky. Je to laboratoř, kde je limitem nebe. Je tu příliš mnoho věcí, které její atraktivitu snižují, například DRS," pokračuje Kanaďan.

Jacques nyní jezdí ve Formuli E, kde společně se Stéphanem Sarrazinem hájí barvy Venturi Formula E Team. Jak prohlásil, někteří lidé ho považují za zrádce, když se exmistr světa F1 rozhodl závodit v »elektrickém šampionátu«. "Někteří fanoušci si myslí, že to je skvělé, jiní o Formuli E nechtějí ani slyšet a nazývají mě zrádcem F1. Ale měli by si uvědomit, že Formule E tu není proto, aby Formuli 1 nahradila. To nikdy nebylo jejím cílem a ani by nemělo být. Formule E a F1 jsou dva naprosto oddělené světy."

Vytisknout

Diskuze: "F1 musí být zase stupidní, šílená," myslí si Villeneuve

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 23.01.2016 11:40 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniil Kvjat se na konci roku mohl mnohem více usmívat

Kvjat teď F1 daleko více rozumí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud