Co říká Stuck o současných pravidlech F1 a co by změnil?

Robert RoBertino Pavelka, 11. prosince 2015, 10:40 Google+

Hans Stuck se řadil mezi nejvýznamnější německé závodníky, jeho syn Hans Joachim pokračoval v rodinné tradici, ale zdaleka ne s takovými výsledky. Ve Formuli 1 svého otce překonal, což nebylo až tak obtížné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Stuck závodil v F1 v letech 1974-1979

Stuck závodil v F1 v letech 1974-1979 | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Hans Villez von Stuck (mimochodem přišel na svět ve Varšavě) totiž vstoupil do F1 na sklonku své závodní kariéry v 51 letech a stihl už jen tři závody. Hans Joachim, jehož vedl otec k závodění už od jeho útlého věku (v tom je podobnost s Verstappenovými nikoli náhodná), vstoupil do téže kategorie díky podpoře výrobce likérů Jägermeister o 23 let později. Na vozech March, Brabham, Shadow a ATS absolvoval 74 závodů a svého otce rok před jeho úmrtím potěšil dvěma třetími místy. Zásadní chybou "dlouhého Hanse", jak se mladšímu Stuckovi říkalo, bylo odmítnutí nabídky Williamsu před sezónou 1979, jeho kariéra mohla vypadat jinak.

Pozdější dvojnásobný vítěz 24 hodin Le Mans se rozhovořil o současných problémech Formule 1, serveru motorsport.com se svěřil, že dle jeho názoru se musí zástupci této kategorie víc snažit, aby její účastníci měli rovnější podmínky. "Upřímně, Formule 1 je vrcholem motoristického sportu, ale je třeba v ní mnoho věcí »propojit«, aby se přiblížila své slavné minulosti."

Když dostal Hans Joachim následnou otázku, jak toho lze dosáhnout, s úsměvem zažertoval: "Kolik času mi dáte na odpověď?" Pak pokračoval: "Řekněme to takhle. Nemyslím, že je dobré, když z dvaceti vozů nasazených do mistrovství světa mohou vyhrát pouze čtyři. Co je tedy třeba udělat? Musíme najít nové předpisy, technická pravidla, která umožní malým týmům poskočit kupředu. Ne zrovna vyhrávat, ale být víc vpředu. Taková situace pak nabízí větší šanci pro konkurenceschopnost."

Stuck se vyjádřil i k hojně diskutovanému tématu finančních nákladů: "To je další důležitá věc. Náklady jsou prostě příliš vysoké. Je zřejmé, kolik peněz musí pilot přinést jako »věno«, aby vůbec mohl závodit v F1."

Kde zůstal skutečný závodní talent?

Stuck dále uvedl, že F1 je posledlá komplikovanými pravidly a nějak se zapomnělo, že by jí měl dominovat především jezdecký talent. "Důležitou věcí by bylo zbavit se všech těch elektronických triků. Je normální možnost nastavit vyvážení brzd během závodu? A ten legrační DRS, stačí otevřít křídlo a jste vpředu. Formule 1 se musí vrátit ke svým kořenům, stát se syrovější. Aby to byl zase sport, musí být tím důležitým pilot."

Stuck se v otázce nezávislých motorů staví na stranu Bernie Ecclestonea a prezidenta FIA Jeana Todta, navzdory tuhému odporu některých týmů. "To, co Ecclestone a Todt dělají, jejich snaha o zavedení nového systému, bych označil za správnou věc," říká čtyřiašedesátiletý Stuck.

Vytisknout

Diskuze: Co říká Stuck o současných pravidlech F1 a co by změnil?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Franz Tost se svými piloty v Abú Zabí

Toro Rosso musí volit třísměnný provoz, čas ho nemilosrdně tlačí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud