Dnešní piloti nemají šanci stát se skutečnými chlapy, domnívá se Mansell

Robert RoBertino Pavelka, 22. října 2015, 18:50 Google+

Názory mistra světa z roku 1992 jsou určitě zajímavé. Proto když si troufne se opřít do současné formule 1, musí k tomu mít pádný důvod. Angličanovi, který svého času vypomáhal i policejnímu sboru na ostrově Man, vadí na F1 plno věcí na první pohled neviditelných.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 25.10. 09:00) Napište svůj názor
Mansell má k dění v motoristickém sportu co říci

Mansell má k dění v motoristickém sportu co říci | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Nigel Ernest James Mansell je mužem, který si bez přehánění může říci, že bojoval s Ayrtonem Sennou a dokázal ho pravidelně porážet. V začátcích své kariéry prožil nemálo ústrků a kvůli frakturám obratlů málem skončil dříve než začal. Podle jeho mínění současná F1 postrádá opravdové charaktery, protože mladí piloti nemají šanci "vyrůst ve skutečné chlapy".

Mezi nejčastější kritiku formule 1 ze strany fanoušků patří názor, že rostoucí vliv důležitých sponzorů zbavuje piloty možnosti vyjadřovat se natolik svobodně jako jejich předchůdci. Emerson Fittipaldi v červenci řekl, že dnešní generace pilotů se změnila v roboty, 86% fanoušků z velkého letního průzkumu vyslovilo přesvědčení, že nynější muži v kokpitech nejsou dostatečně otevření a upřímní. 

Mansell pro italský deník Gazzetta dello Sport uvedl, že piloti dnes mají natolik nabitý program, že vlastně vůbec nemají šanci dospět. "Není to ale jenom jejich chyba. Jsou prostě zaměření jen na určitý den. Seznamují se s tratěmi na simulátorech a pohybují se prakticky jen po okruhu. Nemají čas skutečně si prohlédnout zemi, kde závodí, poznat různé kultury, stát se skutečnými muži."

Jako příklad si bere Mansell osmnáctiletého Maxe Verstappena. "Je to nepochybně velký talent, ale na jeho příkladu vidíte vývoj dnešních pilotů. Je překvapující, jak se rychle vyrovná s neznámými tratěmi, ale to je jen zásluha simulátorů. Nemusí znát auto, protože mu ho nastaví inženýři. Má také o starost méně díky větší bezpečnosti. Kdyby se mu kolize s Grosjeanem v Monacu přihodila v minulosti, asi by podobně jako mnozí jiní se závoděním skončil."

img-responsive

Mansellovy souboje s Ayrtonem Sennou jsou dodnes nezapomenutelné. | foto: Williams F1 Team

Schopnosti řidičů jsou zamaskované

Piloti nemají šanci prokázat své skutečné schopnosti

Soubor pravidel podle Mansella musí dojít změny, aby se větší důraz kladl na schopnosti pilotů. Podle jeho názoru moderní stroje F1 jsou až příliš snadno ovladatelné. "Když jsem závodil já, byli v týmu tři inženýři. Dnes jich tam napočítáte třicet. Měli jsme širší pneumatiky, ale zatáčky jsme projížděli každý svým stylem. V dnešní době je ovládání hračkou, z boxové zídky vás po celou dobu vedou a pilot vlastně ani nemá šanci předvést, co v něm je. Když budete chtít přidat na agresivitě, hned vám odejdou pneumatiky, takže musíte zpomalit. A věci jako DRS jsou prostě šílené, copak je nějakým uměním předjíždět tímhle způsobem?" rozčiluje se Mansell.

K dvaašedesátiletému Britovi se přidává i spousta fanoušků, kteří poukazují na fakt, že v současné době neustále slyší nářky pilotů, jak si stěžují na to či ono. Vzpomínají třeba na Claye Regazzoniho, který tvrdil: "Dokud auto drží pohromadě, tak je vždycky důvod proč jet dál. Nechápu lidi jako Scheckter nebo Hunt, pokud nechtějí závodit a hledají výmluvy, tak ať do kokpitu prostě nelezou." Mansell ostatně Švýcara podpořil, když zkritizoval prostupující digitalizaci do techniky F1. "V Belgii 1991 mi selhala elektronika. Motor se najednou zastavil. Přivezli jsme auto do boxů, resetovali program a normálně se rozběhl. Tehdy jsem si říkal, že snad nenastane doba, kdy budu sedět v kokpitu a někdo z boxů mi bude přidávat plyn a brzdit."

Vytisknout

Diskuze: Dnešní piloti nemají šanci stát se skutečnými chlapy, domnívá se Mansell

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 25.10.2015 09:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Padne rozhodnutí o Red Bullu už tento závodní víkend

Marko hlásí světu F1: V Austinu by krize Red Bullu měla skončit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud