Williams přezouval nejrychleji, překonal i Red Bull. Při pestrým strategiích zaujal Mercedes

Mechanici Williamsu předvedli opět nejlepší práci

Mechanici Williamsu předvedli opět nejlepší práci | foto: Williams F1 Team

HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi odjely Velkou cenu Maďarska 2019? Kdo odjel nejdelší úsek na jedné sadě pneumatik?

Nejlepší práci v boxech odvedl byl Williams, jenž zdržel Russella v 16. kole jen 2,193 vteřiny. Inženýrům se daří rovněž v továrně, když zlepšili korelaci a novinky na jejich voze FW42 začínají konečně fungovat, což dnes Russell potvrdil 16. místem v cíli, když předčil Strolla z Racing Pointu i Giovinazziho z Alfy Romeo.

Druhou nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull, který před týdnem v deštivém Německu stanovil s časem 1,88 sekundy nový světový rekord (psali jsme zde). Dnes Verstappena odbavil v 67. kole za 2,26 sekundy.

Také třetí absolutně nejrychlejší zastávka patří Williamsu, když Kubicu v 18. kole přezul za 2,27 s, tedy jen o setinu pomaleji. Čtvrté místo obsadil Mercedes po 2,35sekundové práci na Hamiltonově voze v 48. kol, páté Ferrari: Leclerc u jeho mechaniků stál 2,36 s.

Přehled zastávek v boxech během Velké ceny Maďarska 2019

Přehled zastávek v boxech během Velké ceny Maďarska 2019 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Do závodu startovala většina pilotů na středně-tvrdých pneumatikách, měkkých po včerejší volbě v kvalifikaci museli Grosjean, Norris, Räikkönen se Sainzem, na tvrdých zahajoval jediný Ricciardo.

Dle naší včerejší předpovědi vsadila většina na jednozastávkovou strategii, dvakrát do boxů zavítali jen piloti Mercedesu a Stroll s Verstappenem, jemuž na konci po dlouhotrvajícím tlaku Hamiltona zcela odešly pneumatiky.

Hamilton s Verstappen začínali na identické jednozastávkové strategii středně-tvrdá - tvrdá směs. Brit zajel do boxů o 6 kol později než Verstappen, tento tah mu k posunu vpřed ale nevyšel. Mercedes ho proto proti původnímu plánu povolal ke změně pneumatik podruhé, nasadil mu středně-tvrdé pneumatiky a Lewis po parádní stíhací jízdě nakonec Maxe předjel a zaslouženě vyhrál - Stříbrné šípy dnes byly rychlejší než Red Bully.

Grafický přehled pneumatikových strategií

Grafický přehled pneumatikových strategií | zdroj: Pirelli

Tempo prvních dvou pilotů dnes bylo pekelné, vždyť se již po své první zastávce vrátilo zpět na své pozice, aniž by je třetí či čtvrté Ferrari dokázalo předjet. I nejlepší Verstappenovo kolo dnes bylo o tři sekundy rychlejší než loni!

Vettel dojel třetí po alternativní strategii - po dlouhém prvním stintu na středně-tvrdých pneumatikách s přechodem na měkké pro krátký finální stint. V závodě jsme viděli různé taktické přístupy, jen u první pěti to bylo pět různých strategií!

Nejdelší stint na tvrdých pneumatikách zvládl Giovinazzi, jeho 53 kol na jedné směsi představovalo 76 % závodu vypsaného na 71 okruhů. Na středně-tvrdé vydržel nejvíce Räikkönen (40 kol), na měkké Hülkenberg (33 kol).

Nejdelší stinty a nejrychlejší kola závodu dle použitých směsí

Nejdelší stinty a nejrychlejší kola závodu dle použitých směsí | zdroj: Pirelli

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu