Nejlepší sektory a max. rychlosti kvalifikace: Ferrari Spielberg sedí. Jak vypadají strategie pro závod?

Charles Leclerc při návratu do boxů

Charles Leclerc při návratu do boxů | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

SPIELBERG - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Přinášíme stručný přehled dat z dnešní kvalifikace a predikci těch nejlepších strategií pro Velkou cenu Rakouska 2019.

Leclerc sice nedal dohromady čisté kolo, to se povedlo Hamiltonovi, přesto byl nejrychlejší ve všech sektorech a kvalifikaci zaslouženě vyhrál. Mercedes nejvíce ztrácel v 1. sektoru, kde se nachází jediná zatáčka a dlouhá rovinka.

Mapa okruhu ve Spielbergu

Mapa okruhu ve Spielbergu | zdroj: Formula1.com

Třetí příčku mohl mít Bottas, ani ten ale neposkládal své nejlepší sektory do 1 kola, jak se to podařilo Verstappenovi, jenž zítra bude díky penalizaci Lewise startovat z 1. řady.

Nejrychlejší sektory kvalifikace

Nejrychlejší sektory kvalifikace | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Valtteri pro F1news.cz dnes uvedl, že toho sice moc neví o vylepšeních Ferrari, přesto mají stále více přítlaku a v zatáčkách jsou rychlejší - akorát pořád dost ztrácejí na rovinkách. Očekává vyrovnaný závod a spoléhá na mírnou strategickou výhodu v podobě tvrdších pneumatik na startu než jejich soupeř z Maranella.

Pořadí týmů dle relativní konkurenceschopnosti

Pořadí týmů dle relativní konkurenceschopnosti | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ferrari jeho slova na rovinkách potvrzovalo - Leclerc dosáhl na speed-trapu 325,7 km/h, druhý Hülkenberg s Renaultem ztrácel 3,1 km/h, Albon s Hondou za zády 3,5 km/h.

O úrovni přítlaku hodně vypovídá konec 2. sektoru, kde dominoval Leclerc (255,5 km/h), za ním se seřadili Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton a s větším odstupem Norris.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h)

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images


Pneumatiky a strategie

Týmy budou cílit na jednozastávkovou strategii. Jelikož ale předjíždění v Rakousku není až tak obtížné, Hamilton očekává, že Ferrari startující na měkké směsi pojede možná na dvě zastávky. Teploty zítra  zde na Red Bull Ringu mají být ještě vyšší než dnes, kdy trať dosahovala 50 °C.

Nejrychlejší strategie pro GP Rakouska 2019

Nejrychlejší strategie pro GP Rakouska 2019 | zdroj: Pirelli

Tou nejrychlejší je start na středně-tvrdých pneumatikách s přezutím v 14. - 20. kole, poté zbylých 51. - 57. zvládnout na tvrdé směsi. V případě začátku na měkké bude třeba zamířit do boxů už po 12. - 16. kolech.

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod | zdroj: Pirelli

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu