Nejrychleji přezouval Red Bull, Mercedes potěšil zdařilou dvojzastávkou. Jaké strategie týmy volily?

Petr Hlawiczka, 15. dubna 2019, 06:30 Google+

ŠANGHAJ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v průběhu Velké ceny Číny 2019 v boxech a jaké strategie volily pro své piloty?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rychlá zastávka v podání Red Bullu

Rychlá zastávka v podání Red Bullu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Nejlepší zastávky předváděli mechanici Red Bullu, kteří stihli přezout Verstappena v 34. kole závodu za 2,15 sekundy a Gaslyho o 15. kol dříve za 2,19 sekundy.

Druhým nejrychlejším týmem bylo v Šanghaji Ferrari - Vettela v 35. kole odbavilo za 2,29 s a "dvojku" Leclerca v 22. kole za 2,8 s. Za strategii si ale Scuderia pochvalu nezaslouží - pozdní druhou zastávkou u mladšího ze svých pilotů jej připravila o čtvrtou příčku, ze které se pak radoval Verstappen.

Mercedes si potřetí ze tří letošních závodů dojel pro double, v rychlosti zastávek mu ale patří až 3. místo. Bottase v 21. kole zdržel 2,37 s a Hamiltona o kolo později 2,92 s. Krásnou souhru ale předvedl v 36. kole, kdy se nebál jít do rizika (chyba při přezutí prvního jezdce automaticky zbrzdí i druhého) a brilantně zvládl dvojzastávku.

Čtvrtým nejrychlejším týmem v boxech byl McLaren, po smolném prvním kole (do obou narazil Kvjat, za což dostal penalizaci, Toro Rosso ho později kvůli šetření pohonné jednotky stáhlo) stihl přezutí u Sainze i Norrise do 2,6 s.

Přehled zastávek v boxech

Přehled zastávek v boxech | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Do závodu startovala většina jezdců na středně-tvrdé (C3) směsi, pouze 7 pilotů (Gasly, Giovinazzi, Grosjean, Hülkenberg, Magnussen, Ricciardo a Stroll) začínalo na měkké (C4).

Ta sice byla o sekundu na kolo rychlejší, pro závod se však kvůli výbornému poměru mezi výkonností a degradací hodila spíše středně-tvrdá. V neděli bylo o něco chladněji, což se dotklo výkonnosti tvrdé (C2) směsi (vyšší opotřebení předních pneumatik s negativním dopadem na výkonnost).

Většina se nakonec rozhodla pro strategii o dvou zastávkách, s jedinou si vystačili bodující Albon, Kubica, Pérez, Ricciardo, Räikkönen, třikrát se v boxech ukázali Norris, jenž měl kolizi v 1. kole, a Gasly, který se v závěru rozhodl "zdarma" si vyměnit pneumatiky a úspěšně zaútočit na nejrychlejší kolo Vettela. Zároveň byl nejlépe umístěným jezdcem startujícím na měkkých pneumatikách.

Grafický přehled pneumatikových strategií GP Číny 2019

Grafický přehled pneumatikových strategií GP Číny 2019 | zdroj: Pirelli

Verstappen byl v obou vlnách jako první v boxech, což se mu vyplatilo, protože díky tomu podsekl Leclerca. Pilot Red Bullu tím vždy přiměl soupeře k reakci.

Nejdelší stint předvedl na tvrdé směsi Ricciardo s Renaultem - vydržel na ní 37 z celkových 56 kol, tj. 66 % závodu. Na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik toho nejvíce zvládl Kubica (26 kol), na měkkých trojice Albon, Gasly a Sainz - shodně 19 kol.

Vytisknout

Diskuze: Nejrychleji přezouval Red Bull, Mercedes potěšil zdařilou dvojzastávkou. Jaké strategie týmy volily?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc byl po závodě v Číně hodně rozčarovaný

"Týmová režie neměla zvýhodnit Vettela," tvrdí šéf Ferrari a chlácholí…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud