Marko o problémech Ferrari: Nejen chlazení a nastavení, doplácí i na zpřísnění motorových pravidel

Charles Leclerc s Ferrari SF90 v kvalifikaci na GP Austrálie 2019

Charles Leclerc s Ferrari SF90 v kvalifikaci na GP Austrálie 2019 | foto: Scuderia Ferrari

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko hovoří o důvodech, proč Ferrari překvapivě nebylo v Austrálii ve formě a skončilo bez pódia až za nimi.

"Je celkem jasné, že Ferrari nebylo výkonné. A také Haas. Nevíme to přesně, ale myslím si, že jen snížili výkonnost, protože měli problémy s chlazením. Haas byl najednou pomalejší" než v testech při dlouhých jízdách ve srovnání se zbytkem středu pole.

Vettel ztrácel i na měkčích pneumatikách v závodě, což podle Marka nasvědčuje, že měli také problém s nastavením: "Jedním příznakem je to, že byl Leclerc na bílých [tvrdých] pneumatikách rychlejší než Vettel na žlutých [středně-tvrdých]."

"To znamená, že něco není v pořádku. Vettel zajel jen tři částečně rychlá kola, pak jeho tempo opadlo. Ferrari kvůli teplotě a jejich degradaci pneumatik na žluté směsi nepředstavovalo žádné nebezpečí. My jsme s degradací na druhou stranu neměli žádné potíže, a to jsme ani nejezdili na limitu," upozorňuje odborný poradce Red Bullu.

img-responsive

Soupeři očekávají, že Ferrari bude tento víkend mnohem silnější | foto: Scuderia Ferrari

Podle něj na výpadek formy Ferrari neměla dopad aerodynamická filozofie či hrbolatost okruhu v Albert Parku: "To se podle mě zveličuje. Přední křídlo víceméně ovlivňuje koncept vozu. Ale jsou další věci, které v přední části vozu také hrají roli. Existují různé koncepty, pokud však jde o závodní rychlost, tak byl Bottas o krok před zbytkem. Ferrari bylo na stejné úrovni s námi."

A soudí, že Ferrari doplácí i na zpřísnění pravidel v oblasti motorů a využívání maziv: "FIA velmi dobře zareagovala a zavřela několik děr nebo je přinejhorším minimalizovala. Díky tomu již neexistují ty špičky v rychlosti, které mělo Ferrari na posledních 25 či 30 % rovinek. To je fajn," pochvaluje si Marko.

Stáj z Maranella však netrápily jen potíže s chlazením - ty byly drobností ve srovnání se špatnou korelací dat, kvůli které nefungovaly doporučená nastavení a závěry z jejich simulátoru. To vedlo k špatnému nastavení vozu, vyššímu opotřebení pneumatik i spotřebě paliva. Podle šéfa týmu Mattii Binotta se jim al tyto problémy podařilo vyřešit a v Bahrajnu budou znovu ve formě.

Diskuze:

Počet příspěvků: 49 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu