"Rudá revoluce" - Arrivabene v pozici šéfa Ferrari končí, nahrazuje ho technický ředitel Binotto

Maurizio Arrivabene čelil po sezóně 2018 velké kritice

Maurizio Arrivabene čelil po sezóně 2018 velké kritice | foto: Scuderia Ferrari

Podle zpráv z Itálie končí vláda Maurizia Arrivabeneho, jenž doposud vedl závodní tým Ferrari od doby, kdy jej v listopadu 2014 převzal po svém předchůdci Marcovi Mattiaccim. Nebyla mu prodloužena smlouva, nahradit by ho měl technický ředitel Mattia Binotto, s nímž si již delší dobu moc nerozumí.

Scuderia měsíce popírala personální zemětřesení na vyšších pozicích, dnes ale La Gazzetta dello Sport přišla s tím, že se vedení týmu v rámci "Rudé revoluce" mění. Oficiálně by tuto novinku mohli v Maranellu potvrdit ještě dnes.

Titulní strana slavného italského deníku věnovaná Ferrari

Titulní strana slavného italského deníku věnovaná Ferrari | zdroj: F1NEWS.cz

Stáj loni bojovala o titul s Mercedesem a v polovině sezóny dokonce vedla, jenže po sérii chyb jezdců a vedení (např. špatná volba pneumatik v kvalifikaci na GP Japonska) nakonec podlehli, byť v některých závodech měli rychlejší auto než stříbrné šípy.

Arrivabene měl podle zákulisních několik neshod s Binottem, proto se již před koncem roku spekulovalo o jeho výměně. "Žvásty o Mattiovi jsou fake news, vytvořené kvůli tomu destabilizaci týmu. Je to pokus o vytvoření problému tam, kde nejsou, a já ty falešné pověsti nechci více komunikovat," uvedl tehdy šéf Ferrari.

img-responsive

Ferrari svůj souboj s Mercedesem loni opět prohrálo, přicházejí změny | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Během sezóny došlo k mnoha pokusům o destabilizaci. Někdy šlo o příběhy o jezdcích, jindy o technických pracovnících. A má pozice? Zeptejte se generálního ředitele Camilleriho," odkazoval Arrivabene.

Jenže šéfové Ferrari konečně rozhodli. Binotto, jenž dostal na starosti technické oddělení po odchodu Jamese Allisona k Mercedesu, by měl Arrivabeneho v čele týmu vystřídat. Kdo se stane technickým ředitelem zatím ještě s jistotou nevíme - mohlo by jít o navrátilce z FIA Laurenta Mekiese, šéfa aerodynamiky Enrica Cardileho či šéfa vývoje motorů Corrada Iottiho.

Diskuze:

Počet příspěvků: 15 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu