"Schválně přestal brzdit." Vettel si hodlá s Verstappenem o jeho manévrech ještě promluvit

Sebastian Vettel se svým Ferrari

Sebastian Vettel se svým Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sebastian Vettel si chce s Maxem Verstappenem ještě soukromě promluvit o jeho defenzivních manévrech, po kterých ve Velké ceně Japonska skončily oba vozy Ferrari mimo trať.

Podle Vettela byl mladý holandský pilot příliš agresivní, když si za každou cenu snažil udržet třetí pozici. V devátém kole se při pokusu o předjetí dotkli a Němec bojující o titul skončil mimo trať.

"Je rychlý, ale to vám moc nepomůže ani při způsobu, jakým se vracel na trať před Kimim. Nechci, aby to končilo s tím, že 'Seb řekl to, Max ono.' Promluvím si s ním o tom, až nadejde ten správný čas, dal bych přednost takovému řešení," říká Vettel.

Verstappen je podle něj jasným viníkem jejich kolize, byť jej za ní komisaři netrestali - penalizaci obdržel pouze za nebezpečný návrat na trať před Räikkönenem, který musel vyjet na trávu.

"Co myslíte, kolikrát si můžete dovolit počkat? Samozřejmě, že nezávodím jenom s ním, ale ideálně i s kluky vpředu. Jeho baterie se vybíjela. Viděl jsem, jak mu bliká světlo, ušetřil jsem svou baterii skrz esíčka, kde jsem se snažil zůstat těsně za ním, a měl jsem dobrý výjezd z vlásenky. Poté mě hodně roztáhl v zatáčce č. 12, a když jsme se dotkli brzd a zatáčeli, tak jsem byl vedle něj," vypráví jezdec Ferrari.

"Podobné manévry jsem zažil s ostatními a dokázali jsme tou zatáčkou projet. Nejde o to nejlepší místo k předjíždění, ale když jedete vedle sebe, tak si myslím, že jde o férové scénář při podobné příležitosti. Maximálně jsem se snažil vyhnout kontaktu, ale když se na mě přibližoval, kam jsem měl uhnout?" ptá se Vettel.

Podle něj měl Verstappen dostatek příležitosti, aby se nehodě vyhnul, jenže přestal brzdit, aby mu to ještě ztížil: "Problém byl v tom, že jakmile jsem byl na jeho úrovni, uvolnil brzdy a snažil se tlačit. To však podle mě bylo špatné. Nemyslím si, že by tou zatáčkou projel. Zkrátka se dívá na mě, jenže by si měl udržovat celkový přehled o trati a my bychom se v první řadě měli oba snažit tou zatáčkou projet, pak teprve zjišťovat, kdo je na vnitřku či na vnějšku."

Diskuze:

Počet příspěvků: 36 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu