Vettel měl před svou havárii nejrychlejší zastávku, jak vypadaly strategie v deštivém závodě?

Sebastian Vettel u mechaniků Ferrari

Sebastian Vettel u mechaniků Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

HOCKENHEIM - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely deštivou Velkou cenu Německa 2018?



Absolutně nejrychlejší zastávku předvedlo Ferrari v 25. kole, kdy Vettela přezulo za 2,09 sekundy. U jeho týmového kolegy Räikkönena, který jej na dráze musel pouštět na příkaz z boxové zídky před sebe, už to tak slavné nebylo - obě trvaly přes tři vteřiny.

Z klasifikovaných pilotů byl na tom nejlépe Verstappen, jenž se u mechaniků Red Bullu zdržel v 48. kole pouze 2,31 s. Zbylé dvě zastávky se ale také protáhly nad tři sekundy.

Sauber pokračuje ve skvělých výkonech při výměnách kol, přezutí Ericssona zabralo jen 2,33 s. Švéd byl pilotem, jenž dnes strávil v boxové uličce nejkratší čas - 18,84 s. Pro srovnání Magnussen z Haasu tam dnes setrvával 1:22,296 min a připravil se o výborný výsledek (jezdil na pátém místě). U Leclerca jsme zaznamenali zastávku za 2,81 s, devátou nejrychlejší.

McLaren se v této statistice zvedá, během Velké ceny Německa předvedl čtvrtou a pátou nejrychlejší zastávku když Vandoornea odbavil v 48. kole za 2,49 s a Alonsa v 31. kole za 2,66 s. Z deštěm nabídnutých příležitostí a chaosu ale moc nevytěžil, s oběma vozy skončil za body.

Přehled zastávek v boxech klasifikovaných pilotů v průběhu Velké ceny Německa 2018

Přehled zastávek v boxech klasifikovaných pilotů v průběhu Velké ceny Německa 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Do závodu startovala většina na ultra-měkké směsi - prvních deset jezdců muselo, k nim se přidal Ocon na šestnácté pozici. Ricciardo si jako jediný vybral středně-tvrdé, které dlouho nemohl pořádně zahřát, zbylých osm si zvolilo měkkou směs.

Původně se mělo jet na jednu zastávku, do průběhu však promluvil těžko předvídatelný déšť. Původního plánu se dokázala držet čtveřice pilotů, kteří se nenechali vtáhnout do chaotických výměn: Ericsson, Hamilton a oba jezdci Force Indie - ta zachovala chladnou hlavu a dostala je na body.

Počasí se postaralo o velmi dramatický a nepředvídatelný závod, když několik jezdců na chvíli zajelo pro přechodné pneumatiky (Gasly dokonce pro pneumatiky do deště), aby se po chvíli vrátilo zpět na slicky.

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Německa 2018

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Německa 2018 | zdroj: Pirelli

Deštěm byl dotčen pouze jeden sektor, zbylé dva zůstávaly po celou dobu závodu suché! Ultra-měkké pneumatiky za těchto smíšených podmínek fungovaly nejlépe, jak správně vytušili u Mercedesu s Hamiltonem, jenž si dojel po další stíhací jízdě pro vítězství.

Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedl Pérez: 45 z celkových 67 kol závodu (tj. 67% vzdálenosti). Na středně-tvrdých zvládl Hülkenberg 33 kol, na ultra-měkkých Ericsson s Verstappenem 29 kol, na přechodných Sainz 6 a na pneumatikách do deště Gasly 3 kola.

Přehled nejrychlejších kol dle směsí pneumatik a nejrychlejší stinty

Přehled nejrychlejších kol dle směsí pneumatik a nejrychlejší stinty | zdroj: Pirelli



Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu