Michelin F1 neopustí

Vedení FIA, včetně svého prezidenta Maxe Mosleyho, v poslední době několikrát naznačilo úmysl vrátit se k jedinému dodavateli pneumatik.

Hlavním cílem by mělo být snížení nákladů na provoz stájí F1. To by dávalo smysl. Většina testů na trati, které jsou nejnákladnější fází přípravy vozu, se dnes provádí kvůli vývoji pneumatik. Kdyby byl dodavatel pneumatik jediný, jako tomu bylo do roku 1997 (GoodYear) nebo v letech 1999 a 2000 (Bridgestone), nemuseli by se pneumatikáři tolik "snažit" v konkurenčním souboji.

Už roky se mluví o tom, že kdyby měl být znovu jen jediný dodavatel pneumatik, nebyl by to Michelin. To ostatně i Michelin sám potvrdil tím, že kdyby měl dodávat pneumatiky sám, nemělo by to smysl. Smysl velkých investic do vývoje a výroby závodních pneumatik je v obrovské reklamě - když se daří porážet konkurenční Bridgestone. To se Michelinu většinou daří, ale v USA se Francouzům podařil nevídaný debakl. A FIA tím, alespoň podle některý náznaků v prohlášeních Maxe Mosleyho, znovu dostala chuť Michelin z F1 vystrnadit.

"To nebude tak úplně pravda," reagoval na spekulace Pierre Dupasquier, sportovní ředitel Michelin. "FIA o Michelin nechce přijít, to by nedávalo smysl. Michelin se od svého vstupu postaral o velké zatraktivnění závodů."

Pierre Dupasquier má také pravdu. Ale dělá FIA pouze smysluplné kroky ve své zoufalé a zoufale neúspěšné snaze snižovat náklady?

Foto: Auto News Network

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu