Je to třeba? FIA přidává v Kanadě třetí DRS zónu

Petr Hlawiczka, 5. června 2018, 06:40 Google+

Mezinárodní automobilová federace (FIA) dnes potvrdila, že na okruhu Gillese Villeneuva přidá třetí DRS zónu, aby zvýšila šance na předjíždění.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 06.06. 10:45) Napište svůj názor
S předjížděním na okruhu v Montrealu díky dlouhým rovinkám nebývá velký problém

S předjížděním na okruhu v Montrealu díky dlouhým rovinkám nebývá velký problém | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Někteří fanoušci si stěžují na nedostatek předjížděcích manévrů ve Formuli 1, která loni přešla na širší vozy. FIA se snaží o okamžité řešení prostřednictvím rozšiřování (Španělsko) či přidávání (Austrálie, Kanada) zón, v nichž můžou aktivovat systém pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle.

Pro příští rok navíc schválila změnu technických pravidel, která by měla dále umožnit jízdu vozů v zatáčkách těsněji za sebou a zlepšit předjíždění. Vozy budou muset mít jednodušší přední křídla, brzdové kanálky, naopak se zvětší plocha zadního křídla a vliv DRS efektu.

Mapa okruhu v Kanadě, nově se 3. DRS zónami

Mapa okruhu v Kanadě, nově se 3. DRS zónami | zdroj: Formula1.com

Již tento víkend se ale dočkáme další úpravy na okruhu v Montrealu, kdo kromě dvou DRS zón na rovince před poslední šikanou a za ní přibude třetí (na mapě výše č. 1) mezi zatáčkami č. 7 a 8, místo detekce jednovteřinových odstupů se bude nacházet v páté zatáčce. Podle kritiků jde však o zbytečný krok, protože na dlouhých rovinkách tam s předjížděním nebývá problém.

Ředitel závodů Charlie Whiting již v Austrálii naznačil, že se FIA nebojí experimentovat, pokud by mohla přispět ke zlepšení show. "Další zóna má jen nabídnout něco jiného. Vyzkoušíme to a uděláme něco efektivnějšího na ostatních okruzích, pokud k tomu bude větší příležitost."

Vytisknout

Diskuze: Je to třeba? FIA přidává v Kanadě třetí DRS zónu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 06.06.2018 10:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso s McLarenem MCL33 poháněným motorem Renault

Alonso se chystá oslavit svou 300. velkou cenu. Tuší ale, že Kanada McLarenu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud