Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Petr Hlawiczka, 23. května 2018, 06:40 Google+

Automobilka Aston Martin si stanovila termín, do kdy chce určit, že dokáže pro Red Bull postavit dostatečně konkurenceschopný motor. Podle jejího výkonného ředitele Andyho Palmera na něm společně s odborníky usilovně pracuje.

Počet komentářů:  50 komentářů (Poslední 26.05. 11:10) Napište svůj názor
Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku

Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Její ředitel Andy Palmer svůj vstup do F1 podmiňuje zjednodušením pohonných jednotek, které by měly přijít o motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Minulý rok přijalo bývalého motorového šéfa Ferrari Lucu Marmoriniho, jenž již pracuje na studii proveditelnosti.

"Tempo se rozhodně stupňuje. Zatím do cesty nevešlo nic, co by snižovalo pravděpodobnost, do cesty nevešla žádná překážka, proč bychom to nemohli zvládnout, proto se i nadále co nejvíce věnujeme přípravným studiím ve světle toho, jak rozumíme pravidlům, která nejsou detailní. Můžeme se zatím alespoň chopit příležitosti," popisuje Palmer pro Autosport.

"O pravidlech neznáme tu část, která se týká nákladového stropu, a to je integrální součástí našeho rozhodnutí vstoupit či nevstoupit do sportu. Nemáme peníze na to, abychom je spálili. Musí jít o návrat, řekněme přímého sponzoringu, a to je klíčovou součástí rozhodnutí. Očekávám něco jako omezení doby pro testování na dynamometru, nějaký způsob monetárního vlivu na strávený čas," pokračuje šéf Aston Martinu.

img-responsive

Valkyrie - společné dílo Aston Martinu a Red Bullu, na němž se podílel také konstruktér Adrian Newey | foto: Aston Martin

Již nyní sponzorují Red Bull, se kterým vyvinuli hyper-vůz Valkyrie. Nyní se ale automobilka musí sama přesvědčit, že dokáže postavit konkurenceschopný motor, než začne s rakouským týmem jednat o smlouvě.

"Vzhlížíme k roku 2021, takže to je na cestě. Pokud ale nepřekonáme hranici 'Je to OK pro test s Red Bullem,' pak to zřejmě znamená, že nepůjde o konkurenceschopný test. A on konkurenceschopný být musí," uvědomuje si Palmer.

"Před námi je zřejmě 9 měsíců práce, abychom se přesvědčili o jednom či o druhém. Máte simulační nástroje a práci na jednom válci - a to vám poskytuje dost přesnou korelaci mezi světem testování a simulací," domnívá se 54letý Brit.

img-responsive

Dokáže Aston Martin postavit pro náročného zákazníka dostatečně konkurenceschopný motor? | foto: Red Bull Content Pool

Kromě Marmoriniho do svého týmu najal specialisty z Ilmoru a Cosworthu, kteří mu pomáhají s vývojem. "Máme lidi jako je Luka, kteří s námi pracují jako konzultanti a kteří nám pomáhají z medvědí nory. On to dokázal už dříve, je důvěryhodný, hodně tomu rozumí a dokáže nás vést."

"Ale většina motorů na světě se staví s pomocí konzultantů. Máte zástupce Cosworthu, Ricarda, Ilmoru, AVL - takové typy společností. Není to jednoduché a my se na to nedíváme s naivním pohledem 'je to jen motor.' Jsme totiž výrobcem a konstruktérem motoru.

Náš V12 je toho příkladem. Motor Valkyrie je toho příkladem, nezačínáme tedy od nuly. Beru to, že se Honda přesvědčila, jak to je náročné. Ale zároveň můžete začít pozorovat, že se Honda zlepšuje," poukazuje na japonskou automobilku, která se svou pohonnou jednotkou vstoupila do F1 v roce 2015. Svými výkony ale stále zaostává daleko za očekáváními.

Vytisknout

Diskuze: Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 26.05.2018 11:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 50 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud