DISKUZE K ČLÁNKU Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt prohlásil, že hybridní pravidla zašla ve své složitosti trochu daleko, proto bude třeba udělat krok zpět.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 55, poslední 24.05.2018 14:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» dannak (Hlasovali 5 lidé) 23.05.2018 11:14
A ze si nikdo neuvedomil, ze soucasny stav je jen… »
» skejpa (Hlasovali 4 lidé) 23.05.2018 08:08
Nechápal jsem důvod takových investic do MGU-K a… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 23.05.2018 07:57
To jisté je, protože se 105 kg benzínu si kvůli… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        To je nesmysl, nikdo nechce nikoho nahrazovat. Jen se otupí vydírací možnost, to za prvé.Tedy ohledně motorů bude skoro nulová.A taky, automobilka se rozhodne že končí ze dne na den a co pak. Potřebuješ alternativu. Ty do toho taháš nesmyslné extrémy.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    S tím navýšením hmotnosti díky odstranění MGU-H bych si tak jistý nebyl.
    A i kdyby, tak řešení je zcela jednoduché. Odstranit celý ERS a lešení kolem jezdce a hned by se vozy pohybovaly něco kolem 700 kilo, což je zcela přijatelná váha na formulový vůz.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      To jisté je, protože se 105 kg benzínu si kvůli nižší efektivitě motorů rozhodně nevystačí. S dotankováváním během závodů se nepočítá, ERS systém (tedy ten zjednodušený: MGU-K + baterie) zůstane. Co je přijatelná váha na formulový vůz, v tom se názorově budeme lišit: podle mě je i těch 700 kg moc.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Obávám se, že se budou zkracovat závody.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Libor P.

        Libor P.

        89.190.61.XXX
        Nejlip 600kg i s chlapem :-)

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        MGU-H taky nebude vážit pouhých pár gramů a je docela možné, že váha paliva navíc dá více výkonu, než MGU-H. A postupem ujetých kilometrů se bude váha vozu ještě snižovat, kdežto MGU-H se ujetými kilometry neodpařuje.
        Samozřejmě, že by se mi taky líbila mnohem nižší váha, než je těch zmíněných 700 kg, ale s ERSem se větší snížení váhy očekávat nedá.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Neváží pár gramů, ale ani desítky kg. Váha 4 kg paliva navíc více výkonu než MGU-H nedá na vzdálenost závodu ani náhodou. S ujetými km se váha snižuje i teď.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Pokud MGU-H dává 5% výkonu navíc, ale váží desítky kg, tak by i těch 4 kg paliva mohlo být téměř dostačující.
            Vycházím z toho, že těch 5% výkonu z MGU-H nahrazuje 5,25 kg paliva, ale samotné MGU-H váží těch několik? desítek kg o které je vůz těžší. Přitom beru v úvahu, že větší váha vozu zvýšuje spotřebu, ale taky se byť mírně zvyšuje valivý odpor pneumatik, který taky spotřebu zvyšuje. A máme tady začátkem závodu kdy je vůz těžký další negatívní vlivy. Vůz je totiž díky váze nízko a často dře podvozkem o trať a tohle tření taky zvýšuje spotřebu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Ale Ferdo, nikde netvrdím, že MGU-H dává 5 % výkonu navíc, ale že zvyšuje termální efektivitu o 5 % - a to je rozdíl (MGU-H nic na kola přímo neposílá). A neváží desítky kg, ale 4 kg, to jsi mě asi špatně pochopil.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Přiznávám, že ve funkci MGU-H dost tápu.
                Velice bych uvítal nějaký technický článek jak vlastně probíhá kogenerace tepelné energie na energii elektrickou. Případně odkaz, kde už o tom psáno bylo. Díky.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  109.81.245.XXX
                  Psal jsem tady o tom několikrát, zkus starší články v rubrice Technika: [odkaz na stránku] o pohonné jednotce Mercedes či přímo tento: [odkaz na stránku]

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Díky za odkazy. Jenže jsem našel pouze všeobecné informace o převodu tepelné energie na elektrickou, ale nikde né jak k tomuto převodu dochází. Až jsem našel tento odkaz.
                    https://grabcad.com/library/mgu-h-model-motor-generator-unit-heat-f1-1
                    Po shlédnutí téhle simulace jsem se dost podivil, že se nejedná o převod tepla v pravém slova smyslu, ale spíše o mechaniku ve které roztočené turbo hřídelí spojenou s MGU-H výfukovými plyny roztáčí elektrický generátor.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama