FIA vysvětluje, proč zakázala Ferrari řešení zpětných zrcátek

Robert RoBertino Pavelka, 14. května 2018, 23:30 Google+

Halo koncept vyvolal už dost debat a rozporuplných názorů, nyní se k nim může přidat ještě další. Ferrari totiž tuto konstrukci využilo k usazení zpětných zrcátek - a podobně jako legendární "ventilátor" na Brabhamu BT45C bude mít toto provedení jepičí život.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 15.05. 17:31) Napište svůj názor
Umístění zrcátek v podání Ferrari má nejspíš odzvoněno

Umístění zrcátek v podání Ferrari má nejspíš odzvoněno | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

FIA nyní vysvětluje, proč "liberální" provedení ze strany Ferrari využívající "chabé" předpisy F1 týkající se montáže zpětných zrcátek na ochranný rám Halo, bylo po jednom závodě zakázáno. 

Italská stáj do Grand Prix Španělska jako první nasadila vozy se zpětnými zrcátky přichycenými na ochranný oblouk kolem kokpitu. Vyvolalo to reakci několika týmů a technický ředitel stáje Force India Andrew Green poukázal, že podobné řešení není povoleno, ale pro samotný španělský závod nakonec prošlo. Už pro následující závod v ulicích Monte Carla ale musí Ferrari přijít s jiným řešením, protože to z Barcelony bylo zakázáno.

img-responsive

Technický ředitel Force Indie vznesl proti řešení Ferrari námitky | foto: Sahara Force India

"Jde o liberální výklad slova »montáž«, díky níž jde o jistou formu legality. Interpretace se týká výkladu, zda jde o trvalý proces či ne. A my si myslíme, že tomu tak není. Domníváme se, že toto řešení má spočívá v jisté výhodě. Pochybuji, že by na daném místě zrcátka byla, kdyby neměla nějakou výhodu v aerodynamice, ačkoliv nemusí být nijak zvlášť velká. Před několika týdny jsme jako odpověď na otázky od několika týmů odeslali směrnici, týkající se principu upevnění zrcátek na Halo koncept. Umožnili jsme toto řešení ovšem s několika podmínkami, mezi nimiž je jedna hovořící o nutnosti nástavbového řešení. Je to jen otázka výkladu, podobně zavádějící interpretace nás rozhodně neuspokojuje," vysvětlil závodní ředitel FIA Charlie Whiting důvody rozhodnutí organizace.

Ve Španělsku bylo Ferrari umístění zrcátek povoleno, protože FIA umožnila "přiměřený" precedens v případě, že kvůli rozdílům či nejasnostem v interpretaci nelze jasně pravidlo uplatnit. Pokud by se Italové pokusili v Monaku nastoupit se stejným provedením jako na Circuit de Catalunya, bude podle Whitinga nutné "informovat o tom příslušná místa".

Když dostal závodní ředitel FIA konkrétní otázku, zda bude řešení Ferrari zakázáno, ačkoliv přísně vzato neporušilo žádné konkrétní nařízení, Whiting odpověděl: "Ano, lze to tak říci." Tím rozhodně nijak nepřesvědčil Sebastiana Vettela, který stále nerozumí, proč je uchycení v podání Ferrari zakázáno.

Google+ Vytisknout

Diskuze: FIA vysvětluje, proč zakázala Ferrari řešení zpětných zrcátek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 15.05.2018 17:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku

Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne rekord Monaka?

Loňská pohonná jednotka Hondy

Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu

Renault nechce bojovat uprostřed pole, začne se už soustředit na auto pro rok 2019?

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso s vylepšeným McLarenem ve Španělsku

Dotáhli jsme se na Renault, vylepšení McLarenu ale na top týmy nestačí, říká…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  2. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  3. Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

  4. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  5. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  6. Je dobré se umět ohlédnout

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud