Kubica zhodnotil formu Williamsu. Otevřeně a přímo...

-haj, 11. května 2018, 23:38 Aktualizováno 12.5.2018, 09:59 Google+

Robert Kubica připustil, že s monopostem Williamsu není zábava jezdit, dle jeho slov je s ním náročná práce. Se svojí první tréninkovou jízdou od roku 2010 byl ale dle svých slov spokojen.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 13.05. 06:26) Napište svůj názor
Robert Kubica v pátečním první tréninku ve Španělsku

Robert Kubica v pátečním první tréninku ve Španělsku | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Robert Kubica má v plánu letos tři páteční tréninky s Williamsem, ten první z nich vyčerpal teď v Barceloně. Naposledy jsme jej mohli vidět ve volném tréninku v Emirátech v roce 2010. Pro Renault pak odjel poslední závod sezony a v únoru následujícího roku havaroval v rally závodě, což přerušilo jeho kariéru. 

Dnes byl Polák ale až 19. nejrychlejší a na nejrychlejšího ztratil 3,3 vteřiny. Za ním už byl jen týmový kolega, Lance Stroll, který navíc půl hodiny před koncem tréninku havaroval. "Je těžké říci, že to byla zábava, protože vyvážení našeho auta bylo velmi špatné a bylo velmi náročné jej řídit, takže bylo těžké si to užít. S tréninkem a také tím, jak jsem reagoval na těžké podmínky a náročné vyvážení, jsem ale spokojen. Zní to zvláštně, že můžete být spokojen s 19. místem, ale doopravdy jsem šťastný," říká Robert Kubica.

img-responsive

Robert Kubica dnes ve Španělsku v kokpitu Williamsu | foto: Williams F1 Team

"Abyste si to užívali, tak potřebujete auto, které sedí vašemu jízdnímu stylu a dává vám prostor pro jeho řízení. Teď jsme bohužel v pozici, kdy jezdíme po trati a auto neřídíme. A to není zábavné. Je to těžká práce. Vím, že to zní zvláštně, ale je to těžká práce ztrácet 4 vteřiny. Je to těžší práce než bojovat o možná jednu nebo dvě desetiny. V naší pozici je to spíš tak, že řídíte auto do toho, co se děje. Nevíte, co se stane, dokud se to nestane. A pak reagujete na auto, což je těžkou prací," pokračuje Kubica.

Dle něj Williams "přesně ví, co bylo naší nejslabší částí auta. Už jsme začali projekt, který bychom to měli lépe pochopit, zlepšit to a snad to celé vyřešit. Ale pravděpodobně to není otázka jednoho dne nebo měsíce, chce to déle. Zázraky se nestanou. Budeme mít lepší tratě, jako například Baku. Při příjezdu do Barcelony jsem očekával, že budu v náročné situaci. První trénink byl ale náročnější, než jsem očekával. Teď tedy musíme pomoci naším hlavním jezdcům s vyvážením auta, aby pro ně bylo jednodušší jej řídit. Ale výkonnost je odlišným příběhem."

img-responsive

Robert Kubica nebyl s letošním monopostem Williamsu ani trochu spokojený | foto: Williams F1 Team

Kubica pak ještě dodal, že očekával, že jeho návrat na závodní trať po sedmi a půl letech bude provázet více emocí, ale dle něj se vlastně jedná o dobré znamení. "Znamená to, že se to stává přirozenějším po tak dlouhé době, kdy jsem byl mimo sport." Dle něj provázelo jeho první jízdy s monopostem F1 vloni v létě více emocí. Na dotaz, jestli jej potěšilo, že by rychlejší než Stroll, odpověděl: "Ne. Znám svoji cenu. Nemusím se dívat na časy kol."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kubica zhodnotil formu Williamsu. Otevřeně a přímo...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 13.05.2018 06:26 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku

Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne rekord Monaka?

Loňská pohonná jednotka Hondy

Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu

Renault nechce bojovat uprostřed pole, začne se už soustředit na auto pro rok 2019?

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nové přední křídlo pro vůz McLaren je ve Španělsku

FOTO: V pátek týmy v Barceloně odhalily nové díly - McLaren nos, Ferrari zrcátka

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  2. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  3. Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

  4. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  5. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  6. Je dobré se umět ohlédnout

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud