Räikkönen: Rozložení sil v F1 by se mohlo měnit závod od závodu

-haj, 22. dubna 2018, 10:50 Google+

Kimi Räikkönen po povedeném úvodu sezony věří, že rozložení sil v F1 by se mohlo měnit mezi každým ze závodem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kimi Räikkönen v Bahrajnu

Kimi Räikkönen v Bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari vyhrálo zásluhou Sebastiana Vettela úvodní dva závody sezony, v tom třetím využil chytře nastalou situaci Red Bull a vítězství si tak mohl připsat Daniel Ricciardo. To znamená, že oba dva týmy, které byly hlavními konkurenty Mercedesu v posledních 4 letech už v roce 2018 vyhrály. Lewis Hamilton na Mercedesu byl přitom měřítkem v úvodním podniku v Austrálii, pak ale jeho tým chyboval při safety car fázi a z vítězství se tak radovalo Ferrari. Vettel navíc dokázal získat pole positions jak Bahrajnu tak i v Číně. 

Dle Kimiho Räikkönena bylo velmi těžké předpovídat, jakou má kdo formu. "Pokud se kohokoliv zeptáte, tak je docela těžké vám dát odpověď. Myslím, že hodně z konečných výsledků [v Číně] záleželo na tom, jestli jste měli lepší gumy než ostatní, když jste se mohli vyrovnat ostatním. Samozřejmě je to velkou součástí hry a udělalo to velký rozdíl, stejně jako to udělal safety car. Čistá rychlost, když měl každý v závodě stejné gumy... to je těžké, velmi těžké říci. Myslím, že takto je to hezké pro každého na sledování, protože nikdo opravdu neví."

img-responsive

Kimimu Räikkönenovi se úvod sezóny líbil | foto: Scuderia Ferrari

"Každý by rád věděl, ale nikdo opravdu neví, protože se to mění závod od závodu a malý rozdíl pak dělá velký rozdíl v konečných výsledcích. Musíte si jen počkat a uvidíte. Může se to měnit závod od závodu a také v závislosti na tom, kdo jede na jakých gumách." Ferrari a Mercedes v prvních dvou závodech ukázaly svoji rychlost jak v kvalifikacích tak i závodech, ale nad rychlostí Red Bull se dá spekulovat, protože zažily komplikované dva úvodní závody. 

V Austrálii dostal Ricciardo penalizaci na roštu a Verstappen měl náročný závod. V Bahrajnu pak Ricciardo musel kvůli technickým problémům úložiště energie Renaultu vzdát už na začátku závodu ve druhém kole a Verstappen kolidoval s Lewisem Hamiltonem. Ricciardo tak souhlasí s Hamiltonem, že opravdovou rychlost Red Bullů stále neznáme. 

img-responsive

Dle Daniela Ricciarda se musí u Red Bullu ještě v určitých oblastech zlepšit | foto: Red Bull Content Pool

"Je stále těžké říci, byli jsme opravdu rychlí na měkkých gumách, ale tou dobou byli všichni na středních. Na začátku závodu jsme na ultra-měkkých dokázali držet tempo s Kimim a Lewisem, ale oni byli na měkkých. Opravdu jsme neměli dobré srovnání. Co se časů týče, tak konce závodů v Melbourne a v Číně byly velmi silné. V úvodních kolech, kdy jsou auta stále díky palivu těžká, bychom se mohli zlepšit. Nejsme daleko, ale stále jsou oblasti, kde bychom mohli být silnější," dodává Daniel Ricciardo.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Räikkönen: Rozložení sil v F1 by se mohlo měnit závod od závodu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen ve vlásence u hotelu Fairmont

Motorový deficit Red Bullu bude v Monaku poloviční, Mercedes bude dle Hamiltona až třetí

Romain Grosjean od Velké ceny Japonska 2017 nebodoval

"Být Grosjeanem, tak se alespoň omluvím," nabádá Gasly

Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku

Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne rekord Monaka?

Loňská pohonná jednotka Hondy

Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton s Mercedesem W09 v Bahrajnu

Hamilton bude pokračovat s Mercedesem i příští rok, tvrdí Lauda. "Je to jen o…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  2. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  3. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  4. Je dobré se umět ohlédnout

  5. Williams od prvního kola v předsezónních testech věděl, že je zle. Sezónu ale neodepisuje

  6. Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud