Renault už vylepšil svůj motor, vítězství Red Bullu vnímá jako potvrzení svých schopností

Petr Hlawiczka, 18. dubna 2018, 06:20 Google+

Vítězství Daniela Ricciarda ve Velké ceně Číny je pro Renault potvrzením nadějí v to, že letos mají pohonnou jednotku schopnou v přímém souboji porážet Mercedes a Ferrari.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 18.04. 22:23) Napište svůj názor
Motor Renault Energy

Motor Renault Energy | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

"Je to dobré, jelikož osobně to vnímám skutečně jako potvrzení něčeho, co jsem upřímně cítil od testů v Barceloně," hodnotí Cyril Abiteboul úspěch jejich zákaznického týmu, který v Číně předčil Mercedesy i Ferrari poté, co během výjezdu safety caru na rozdíl od nich přezul na čerstvé měkké pneumatiky.

"Cítil jsem, že motor má za normálních podmínek na vítězství v závodech, je však fajn získat takové potvrzení. Zároveň jde o potvrzení na trati, kde máme velmi dlouhou rovinku, takže je docela citlivá na výkon. A my se můžeme zapojit do boje," pokračuje šéf Renaultu.

img-responsive

Daniel Ricciardo poháněný Renaultem ovládl závod v Číně, Red Bull mohl získat dokonce double, nebýt chyby Maxe Verstappena, který najel do Sebastiana Vettela | foto: Red Bull Content Pool

"Je to tedy skvělé, nicméně to neubírá na faktu, že potřebujeme dále pracovat na kvalifikační výkonnosti a konkurenceschopnosti. Do Číny a vlastně i do Bahrajnu jsme něco málo přivezli, pokud jde o kvalifikační výkonnost. Je to drobná věc, ale ne dostatečná na to, aby Ferrari a Mercedesu opravdu působila potíže," odhaluje nedávné vylepšení své pohonné jednotky.

Po závadě úložiště energie u Ricciarda na začátku Velké ceny Bahrajnu a na turbu během tréninku v Číně má ale před sebou spoustu práce. Australan už použil druhé díly u všech komponent, penalizace Red Bullu letos tedy bude nevyhnutelná.

"V sobotu jsme měli problém se spolehlivostí. Upřímně to byl tak trochu... šok je asi příliš silné slovo, ale šlo určitě o něco, co jsme nečekali. Loni jsme o problémech a slabinách věděli, ale letos bychom se s takovými věcmi setkávat neměli," uvědomuje si Abiteboul.

Stav použitých součástí pohonných jednotek po Velké ceně Číny 2018

Stav použitých součástí pohonných jednotek po Velké ceně Číny 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Podrobně se na to podíváme, abychom pochopili, zda šlo o ojedinělý problém s kvalitou dílů, jelikož máme několik dodavatelů, a také abychom zjistili, jestli neexistuje nějaké spojení mezi problémem s baterií z předchozího týdne a turba, k němuž došlo o týden později ve stejném voze.

Musíme se podívat také na to, zda tam neexistuje podoba s problémem, který jsme zaznamenali u McLarenu, u něhož selhalo během zimních testů turbo. Tam šlo ale o problém mazání v šasi McLarenu. Musíme si tedy spojit všechny tyto věci, abychom zjistili, zda dokážeme velmi rychle dojít k závěru, protože to je prioritou, kterou stavím před tým," dodává šéf Renaultu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault už vylepšil svůj motor, vítězství Red Bullu vnímá jako potvrzení svých schopností

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 18.04.2018 22:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen ve vlásence u hotelu Fairmont

Motorový deficit Red Bullu bude v Monaku poloviční, Mercedes bude dle Hamiltona až třetí

Romain Grosjean od Velké ceny Japonska 2017 nebodoval

"Být Grosjeanem, tak se alespoň omluvím," nabádá Gasly

Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku

Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne rekord Monaka?

Loňská pohonná jednotka Hondy

Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jízd na plný plyn bude příští rok snazší

F1 po schůzce Strategické skupiny mění pravidla pro příští rok, co plánuje pro…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  2. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  3. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  4. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  5. Je dobré se umět ohlédnout

  6. Williams od prvního kola v předsezónních testech věděl, že je zle. Sezónu ale neodepisuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud