Renault v Číně zpřístupňuje vyšší výkon, za havárii v Bahrajnu si Verstappen může sám

Petr Hlawiczka, 13. dubna 2018, 06:40 Google+

Renault umožnil všem třem svým týmům využívat v Číně vyšší výkonnosti, jelikož jejich pohonné jednotky vykazují na počátku letošní sezóny dobrou spolehlivost. Zároveň objasnil příčiny nehody Maxe Verstappena z Bahrajnu, kde si stěžoval za náhlý nárůst výkonu motoru. Závěr? Pilot si za ní může sám.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 13.04. 22:42) Napište svůj názor
Přeplňovaný motor Renaultu

Přeplňovaný motor Renaultu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Tovární tým z Enstone, Red Bull a McLaren tedy mohou v Šanghaji využívat déle výkonnostnější módy pohonné jednotky, než tomu bylo v předchozích dvou podnicích v Austrálii a v Bahrajnu. O přesných číslech se Francouzi nechtějí ale vůbec bavit, na počátku sezóny uvedli pouze to, že letos dosahují kolem 950 koní.

Příčinu selhání úložiště energie Daniela Ricciarda z Velké ceny Bahrajnu ještě neobjasnili a v Šanghaji mu dali nové společně s řídicí elektroniou, přesto jsou se spolehlivostí svých produktů dostatečně spokojeni na to, aby přistoupili k využívání vyššího výkonu.

"Děláme to, co jsme řekli, že budeme dělat. Obecně jsme chtěli potvrdit spolehlivost, což se zatím daří. Zaznamenali jsme incident u Ricciarda, ale příčina není stále známá. Stále si nejsme jisti, jestli šlo o potíž spojenou se šasi či s motorem. Šlo o elektrický problém, který měl očividně dopad na úložiště energie," říká šéf Renaultu Cyril Abiteboul.

img-responsive

Renault je se spolehlivostí svých pohonných jednotek zatím spokojený | foto: Renault Sport F1

"Kromě toho to je z pohledu ICE [vnitřního spalovacího motoru] a ERS [systému pro rekuperaci energie] úplně v pořádku. Samozřejmě se to snažíme posouvat, pokud jde o využívání a provoz motoru. Začíná to mít určitý dopad, obzvlášť na dráze, jako je tato, která má určitou citlivost na management energie," pokračuje Francouz.

Všechny týmy podle něj mají k dispozici stejné provozní podmínky, nikdo není upřednostňován: "Rozhodně, vždy bylo naší prioritou to takto dělat před jakoukoliv úpravou pravidel, není nic na výběr. A my jsme v tomto ohledu velmi transparentní."

Renault ještě ERS systém vyvíjený pro rok 2018 nenasadil, ale ve vývoji má velké vylepšení motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K): "Pokud jde o hardware, tak se držíme našeho plánu - je určen pro pohonnou jednotku č. 2, která se ještě chvíli neobjeví. Do té doby to bude souviset s energií. Další věci se objeví u ICE a také v závislosti na týmech o něco později u paliva, protože všichni samozřejmě nevyužíváme stejný benzín."

img-responsive

Max Verstappen si za svou nehodu v kvalifikaci může sám | foto: Red Bull Content Pool

Pokud jde o nehodu Verstappena z bahrajnské kvalifikace, kde si holandský pilot stěžoval na náhlý nárůst výkonu (o 150 koní), tak tam je vina jasně na straně Maxe: "Motor dělal přesně to, o co byl plynem požádán, to bylo naprosto zřejmé. Když sešlápnete plyn, něco se stane s motorem. Ten zareagoval přesně tak, jak zareagovat měl," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Renault v Číně zpřístupňuje vyšší výkon, za havárii v Bahrajnu si Verstappen může sám

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 13.04.2018 22:42 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

KImi Räikkönen je Lewisovi Hamiltonovi těsně v patách

V 2. tréninku zase úřaduje Hamilton, Räikkönen ale ztrácí jen 7 tisícin!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud