DISKUZE K ČLÁNKU Víkend v Bahrajnu bude pro budoucnost F1 klíčový. Co se bude řešit a proč?

V Bahrajnu dojde na klíčové setkání nových majitelů s týmy Formule 1. Budou během něj řešit nová pravidla a budoucnost vrcholné třídy motorsportu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Víkend v Bahrajnu bude pro budoucnost F1 klíčový. Co se bude řešit a proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 05.04.2018 21:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 4 lidé) 04.04.2018 12:30
Jen taková vsuvka, vypadá to že Honda po selhání… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 04.04.2018 13:19
Ne vypadá, ale určitě nasadí. Honda to potvrdila:… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 04.04.2018 10:39
Bude veselo 11 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    46.135.27.XXX
    Mně se líbí, jak se zde dohadujíí dvě skupiny. Jedna, která si přeje, aby vše zůstalo při starém a druhá, která očekává změny.
    Osobně jsem zastáncem změn, protože tento stav v F1 je neudržitelný.
    Ale všiml jsem si při čtení článku, jednoho detailu. Detailu, který všichni zdejší rádobyodborníci předem pohřbívali a který předem vylučovali. A sice, že změny budou oznámeny také potencionálním zájemcům o výrobu motorů pro F1. Vida? Oni existují zájemci o výrobu motorů. Ne, že ne, jak jsem byl oponenty v diskuzích neustále přesvědčován. Není to jen na Ferrari a Mercedesu. A pokud tito dva odejdou a pro nové zájemce bude vytvořeno rozumné prostředí, F1 nemusí být závislá jen na vyděračích. 11
    Pro mne je tato zpráva potěšující. I když vím. Samozřejmě jsme teprve na začátku a vyděrači těžké kalibry teprve nasadí, aby si zachovali výhody a tvář.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      Ono to není jen o tom, že by to mělo zůstat při starém. Jen jde o to, že Liberty se do toho snaží vnést komunistického ducha. Podělte se mezi sebou o drobky a smetanu slízne Liberty. Pokud si Liberty zaplatí nezávislého motoráře nebo mají zájemce, kteří budou ochotni se kolotoče na úrovni zapojit, tak paráda. 04 Ale ať to není s návratem do pravěku. F1 se pyšní motory s více než 50% účinností a umí moderním způsobem rekuperovat a využívat energie. Ať nechají volnou ruku v zisku energie a omezí spalovací jednotku. Tam to bude hned zajímavé i pro jiné velké hráče. 04

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        O komunismu nepiš. Protože to co jsi napsal není pravda. Nás učili, že v komunismu to bude dle hesla. "Každý bude pracovat podle svých schopností a bude odměňován podle svých potřeb." Tak že by Liberty musela dotovat provoz týmů a na lízání smetany by jim asi nezbylo.
        Ne jone, tohle je tvrdý kapitalismus.
        Co je tak nepochopitelného na tom, když chtějí svouji investici dostat zpět ? Vždyť tento systém zavedl Bernie Ecclestone. Chceš tvrdit, že za BE dropty na některé týmy nezbývaly? A že BE nelízal smetanu?
        Tak to se neshodneme.
        Já to vidím jinak. Já vidím F1 jako rozbitou silnici, do které nebylo třicet let investováno ani penny na opravu jediné díry. A po které jezdí čím dál méně aut, protože mýtné, které je vybíráno za použití, je přespříliš vysoké. Samozřejmě, že teď je nutná celková rekonstrukce, která bude něco stát. A to něco je jak finančního rázu, tak především organizačního rázu. Protože nároky, které stačily před třiceti lety, dnes už nestačí.
        Jsem zvědav, s čím Liberty příjde a co se jim podaří realizovat. Zda z rozbité silnice bude osmiproudá dálnice, kde se budou prohánět kolony aut, nebo jen špatně záplatovaná jednosměrka do země nikoho. Protože, F1 je zatím právě Ecclestonem do země nikoho nasměrována. Už pár let zejí čtyři garáže na všech okruzích při Velkých cenách prázdnotou. A že by to bylo navzdory tomu, že se Bernie mohl předat, aby odcházející týmy udržel při životaschopnosti, se mi nějak nezdá. Vidím to spíše opačně. Tak že s tvojí argumentací nemohu souhlasit. Věř mi.
        Je třeba změna!!! 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Nardo

    Nardo

    194.160.127.XXX
    No, pozícia Ferrari a Mercedesu nie je v skutočnosti taká silná ako by sa mohlo zdať. Lebo je síce pekné, že ste v niečom najlepší, ale keď nemáte koho porážať je vám to na nič. Niake zmeny sú nutné už len z dôvodu, že ak sa bude pokračovať ako doteraz a určitým spôsobom sa neobmedzia náklady tak nám v F1 ostane Ferrari, Mercedes a tímy s ich prefarbenymi autami ako Haas, v lepšom prípade. V horšom skončí F1 ako lmp1 vo wec...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    89.24.50.XXX
    Mercedes si chce udržet dominanci skrz motor protože přes aero jim to nejde no a Ferrari? kolikrát za posledních 10 let křiečli, že odejdou když se změní nebo nezmění pravidla? tohle je prostě mimo mísu a F1 není o dvou týmech, pokud chcou tak ať odejdou, ale Ferrari potřebuje F1 víc jak F1 Ferrari 04

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel003369

      uzivatel003369

      82.117.139.XXX
      Ferrari F1 nepotřebuje, to spíš naopak! 03 03 03

      + 1 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • spinelesssheep

      spinelesssheep

      85.70.184.XXX
      Ferrari neskutečně prahne po titulu, protože to pro ně začíná být už docela ostuda (pokud by to bylo opačně, jsou dávno pryč). No a došlo to tak daleko, že se nebojí jít cestou výhružek a diktování skrze svůj historický význam... Tak jen aby nepřecenili svou důležitost.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Nepřecenili co přesně? Představenstvo alokuje "ušetřené" výdaje na marketing jinam a půjdou si hrát na jiné pískoviště, které doufejme nebude tak technologicky prestižní jako F1. Protože pak by F1 sama mohla spadnout pouze do historického významu ...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • spinelesssheep

          spinelesssheep

          85.70.184.XXX
          A co je v dnešní době technologicky prestižnější než F1? Museli by si založit vlastní sérii a tam by právě uhodila kosa na kámen, imho. Kdo by asi tak chtěl závodit proti Ferrari v sérii kterou samo Ferrari vytvořilo? Nehledě na to, že jim samotným by to asi takovou potěchu taky nepřinášelo.
          Ve skutečnosti odejít nechtějí, jen se snaží těžit ze svého jména.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Pokud to vytvoří Ferrari - Mercedes - Renault, tak si myslím, že zájemců bude hodně. Určitě by se potom domluvili na nějakém zajímavém programu satelitních stájí jako je v MotoGP. Když to bude zajímavá marketingová platforma a poskytnou srovnatelnou techniku i RB, půjdou tam taky. To už by bylo 10 stájí. Technicky to dostanou jinam, než Cosworth - Williams, tím jsem si jist.
            Ale souhlas s tím, že odejít nechtějí. Jsou s F1 spjati a jsou způsoby, jak je potěšit. Oni pak na druhou stranu rádi proinvestují násobky toho, co je platforma alá F1 schopna vydělat. Jen se jim nedivím, že se ozývají, když tam někdo chce dělat změny na jejich účet, když už i takto dostávají málo. Liberty za "kancelářskou povinnost" a propagaci bere skoro polovinu zisků a káže o tom, že by se měli rovněji dělit. Což je pochopitelné, pokud do toho všichni budou dávat stejně. Začne se vyvíjet nový "zelený" motor, kterého vývoj stojí 0,5mld EUR. Jedou tři stáje, každý dá 166mil EUR a pohoda. Akorát se u toho budou např. Williams, FI, Haas, Sauber a asi i McL s RB docela dost kroutit. Respektive nebudou o to mít zájem. Tak se bude muset najít někdo jiný, kdo to bude chtít udělat za děkuji a za bakšiš svůj produkt poskytnout. Což si třeba Cosworth dovolit nemůže. Určitě ne, pokud má držet úroveň a dělat srovnatelný produkt.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      Souhlas s tím, že Mercedes (+ ostatní automobilky) si chtějí podržet náskok. Co do potřeby velkých týmů - tam už nesouhlasím. F1 potřebuje tovární stáje i velké zákaznické. Ruku na srdce, nebýt tam Mercedes, Ferrari, Renault, RB a McL, bylo by to žalostné. Sorry, ale koukat na přebor Sauber - Force India - Williams s Hondou by byl buď ohňostroj nebo nekonečný příběh ...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.247.XXX
    Tyhle kecy automobilek bych nebral vážně, Mercedes tam bude stejně jen do tý doby dokud bude vyhrávat - jakmile ne, tak rychle zmizej a je úplně jedno jaký budou pravidla.
    Ferrari jen hrozí, ale stejně zůstanou. A i kdyby náhodou nezůstali, tak by to byl šok jen prvních pár let, poté by vše bylo jako dřív. Navíc by Fiat zjistil, že Ferrari by nebylo tolik ceněný, tak by se určitě rádi vrátili.

    Prostě to chce aby motory byli výkonný, ale levný a o titul mohli bojovat i týmy, co nemají na to, aby si dělali svůj motor. Navíc automobilky tam sou vždy jen dočasně, dokud jim to dělá dobrou reklamu.
    Takhle je na nic když je to jen o Ferrari, Mercedesu a Red Bullu - u RB stejně jenom díky tomu, že Renault je neschopnej jako tým, tak mají takhle aspoň menší reklamu. Jakmile by se jim s týmem dařilo, tak by nehrozilo aby Red Bull byl takhle nahoře a ohrozil je.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mac_

    Mac_

    89.177.10.XXX
    Myslím že takových klíčových jednání bude ještě víc. Válka teprve začíná.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Lacnejšie by bolo nemeniť pravidlá a naučiť neschopákov ako sa vyrába MGU-H.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Jen taková vsuvka, vypadá to že Honda po selhání v Austrálii nasazuje nové ICE, turbo a MGU-H pro Gaslyho, no a taky nové MGU-H a turbo pro Harteye (tam nejspíše preventivně a taky by to mělo být evolucí z Australských testů)

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama