DISKUZE K ČLÁNKU Max by se chtěl dostat na party Lewise, Red Bull volá po zákazu kvalifikačních módů motorů

Šéf Red Bullu Christian Horner by si přál, aby kvalifikační módy byly u současných pohonných jednotek zakázány. Nejlépe je má zvládnuty Mercedes, jenž díky nim proti závodnímu režimu získává až 0,6 sekundy na kolo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Max by se chtěl dostat na party Lewise, Red Bull volá po zákazu kvalifikačních módů motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 101, poslední 02.04.2018 18:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel002995 (Hlasovali 5 lidé) 27.03.2018 12:39
Je to nesmysl něco zakazovat, kór když si může… »
» uzivatel002995 (Hlasovali 4 lidé) 27.03.2018 14:38
Takže říkáš, že je zakázaný při hře kopačky znovu… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 27.03.2018 17:43
Tohle není Formule Škoda. F1 byla vždycky… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                          • Kevin

                            Kevin

                            80.250.30.XXX
                            Pořád mi to příjde jako rozdíl srovnávat olejíček a ty změny které navrhuješ. Olejíček byla šedá zóna, obcházení pravidel, obcházel se tím průtok i hmotnost paliva pro závod. To nemohu považovat za to stejné, jako zakázat legální mapování. A mam je spousta. Jiné týmy mohou mít promakané třeba jiné mapy, ne na maximální výkonnost, ale třeba konstantní závodní výkon k co nejnižší spotřebě. Prostě Mercedes motor, to že dovoluje nejvyšší navýšiní výkonu oproti závodnímu režímu je jeho vlastnost, ne "podvod" jako olej.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Situs

                              Situs

                              85.70.164.XXX
                              To chraň, já v tom žádnej podvod nevidím, nechci aby se něco nařizovalo násilím, jen normálně navrhuji změnu a ta se odsouhlasí či ne, nic proti nikomu.

                              + 1 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Kevin

                                Kevin

                                80.250.30.XXX
                                Dal sem Ti plus. Mně taky dominance Mercedesu ne úplně baví a sem přesvědčený, jejich kvalitní motor je základem úspěchu celé té roky trvající dominance. Dnešní technika je tak propracovaná, že ten náskok, který si přinesli vývojem motru dopředu vzhledem k chystaným prvidlům je prakticky nesmazatelný. To by zřejmě nebyl schopen dohnat žádný motorář, ikdyby si současné pozice prohodil Renault s Mercedesem. Já jen přemýšlím nad tím zákazem jako takovým, jestli je to krok správným směrem. Že se v minulosti měnilo kde co, aby se zneškodnil náskok dominantního týmu, to se stávalo. Většinou se na konci cyklu změnily komplet pravidla a bylo, ted by změna měla přijít na rok 2021. Že se zpřísnoval průhyb křídel, ač kvůli Redbullu, tak to se dotlo všech, že se hledaly zákazy v oblasti pohyblivé aerodynamiky a další, všechno beru. Křídla se mění pořád, je to jen kus karbonu, dá se na to adaptovat rychle. No hrábnout do hardwaru, který někdo evolučně vyvíjí roky, protože ostatní se nemohou dotáhnout, tak to mi nepříjde fér. Po takové změně by možná neprskal jen Mercedes, ale i jeho odběratelé. Dám smyšlená čísla, nyní Renault také dokáže navýšit kvalifikační výkon, třeba o 10 koní, Ferrari o 20 a Mercedes o 30. Po zákazu by to mohlo změnit rozložení sil v kvaldě, ale třeba taky ne nebo jen trochu. Nevím, jestli má cenu kvůli tomuto otvírat pandořinu skřínku, přeci jen to není jen kůs kastle a karbonu, je to roky vyvíjený produkt. Já na to ani tak nekoukám jako na mapu, spíš jako kus hardwaru, kde se podařilo konstruktérům zvýšit životnost a tak mohou motor po určitou dobu víc ždímat. Rozdíl je právě v té životnosti, Renault by mohl mít podobný výkon, ale už by nevydržel těch 7 závodů, ale jen dva. Prostě mi to příjde jako konkrétní účelové zásahování do výkonnosti nesrovnatelné třeba se spřísňováním flexibility křídel a to se mi moc nelíbí.

                                + 1 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Situs

                                  Situs

                                  85.70.164.XXX
                                  Tak to je, pokud teda někdo nepřijde s tím že změny režimů motorů je aktivní aerodynamika 12 Ono vše ovlivňuje aerodynamiku, i různá rychlost sama o sobě 18 Renault si již také trochu fouká na křídlo, a spekulace zda si kvůli tomu nehraje s mapy motoru už také padla. Tím chci říci že když FIA bude chtít, cestu si najde, ačkoliv uplně fér by to nebylo.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      147.229.208.XXX
      Zase olejíček. Ehmmm na jiném webu bych něco připsal, ale tady se budu chovat slušně 13

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        To je dobře. Tenhle web si splašky nezaslouží. 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Nevím co by jsi chtěl napsat, ale spalování oleje je celkem palčivý problém který se snaží vyřešit, zákaz změny módů by tomu podle mě velmi pomohl.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          147.229.208.XXX
          Že se na to fixuješ více než by bylo zdrávo? Spalování oleje je tak omezené, že poskytuje už minimální výhody nebo ne?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            V kvalifikaci podle mě stále ne, a to si vezmi jak dlouho to spalování trvá, přitom pravidla mluvěj jasně. Minulej rok to byl čtvrtej rok a jak se spalovalo. Už dávno to chtělo pořádné akce, v této oblasti rozhodně.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    147.229.208.XXX
    Zákaz kvalifikačních modu? Není to moc sportovní řešení ale když dominoval RB (a to dominoval mnohem méně), tak se vymýšlelo všelicos na jejich zastavení a zakazovaly se všechny jejich vychytávky, takže je asi na čase "jít" i po Mercedesu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Ono se spíše jednalo o to, že Red Bull se často pohyboval v šedé zóně a ostatní týmy žádaly zpřesnění výkladu pravidel.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        147.229.208.XXX
        To asi ano. Ale kdyby se chtělo, tak by se asi něco našlo. Tím ale nenaznačuju, že nutně podvádí nebo něco takového 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Já jsem nechtěl napsat že Red Bull podváděl. Prostě jeho konstruktéři našli v pravidlech oblast, která nebyla úplně přesně definována a tam se vyřádili. Jiným týmům to trvalo chvilku než si toho všimli a zareagovali na to buď vlastní konstrukcí nebo dotazem na FIA. Kdyby podváděli, tak by asi byli potrestáni, ale pokud mě moje děravá paměť neklame, Red Bull nikdy takový trest neobdržel. Nebo snad ano?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            147.229.208.XXX
            Ne, já si nemyslel, že ty jsi tím myslel, že RB podváděl. Jen jsem se chtěl pojistit aby si to nikdo nemyslel po mém příspěvku 12

            Ano, nikdy nedostali přímý trest. Pouze museli odstranit danou věc.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Odstranili danou věc, protože FIA zpřesnila pravidla a daná věc už se do zpřesnění nevešla. A to píšu navzdory tomu, že Red Bull nějak nemusím. Nemám rád jejich vedení, ale líbí se mi kreativita jejich konstrukčního oddělení.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama