Vettelovi schází důvěra v letošní Ferrari, zpochybňuje sílu kvalifikačních módu Mercedesu

Petr Hlawiczka, 27. března 2018, 06:30 Google+

Sebastian Vettel i přes vítězství v Austrálii tvrdí, že novému monopostu Ferrari SF71H stále plně nedůvěřuje během závodu, kdy se mění jeho vyvážení. Vyjadřuje se i ke speciálním kvalifikačním módům Stříbrných šípů.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 27.03. 13:24) Napište svůj názor
Sebastian Vettel během kvalifikace v Melbourne

Sebastian Vettel během kvalifikace v Melbourne | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Úvodní podnik sezóny vyhrál, když si Mercedes špatně spočítal náskok, který musí Lewis Hamilton během virtuálního safety caru udržovat nad svým soupeřem. Uvědomuje si však, že Scuderia na svém voze ještě musí zapracovat.

"Trochu rychlosti nám schází. Schází mi trochu důvěry v auto, takže ještě stále není tam, kde ho chceme mít. Stále je před námi spousta práce," popisuje Vettel po 48. vítězství a 100. pódiu v kariéře, přičemž v Bahrajnu odjede svůj 200. závod.

"Nejsem kapitánem na palubě"
"Když se mění vyvážení mezi stinty, tak ještě nejsem kapitánem na palubě,"
pokračuje loňský vicemistr. Nové Ferrari SF71H má delší rozvor, není tak flexibilní a vyvážené jako loňské auto, které si Vettel tak pochvaloval. V trénincích, kvalifikaci a z počátku závodu byl rychlejší i jeho týmový kolega Kimi Räikkönen.

img-responsive

Sebastian Vettel s vítěznou trofejí po závodě | foto: Scuderia Ferrari

"Zkrátka se mi nezamlouvá to, jak ho cítím. Když necítím to, co potřebují, tak je to těžké. Auto nereaguje způsobem, jaký máte rád. Stále se smýká v místech, kde to nechcete. Chci, aby bylo přesně takové, jaké chci, když sešlápnu brzdy a zatáčím, a v tom okně.

Pokud bych si mohl vybrat, tak bych chtěl, aby bylo trochu jiné. Myslím, že s tím můžeme žít, pokud bychom to ale vyřešili, tak bych se cítil jistější. Momentálně mi zkrátka připadá příliš rozpačitě," shrnuje své dojmy Vettel, jenž v kvalifikaci na Hamiltona ztratil téměř 7 desetin sekundy.

Jsou kvalifikační módy motoru Mercedes letos slabší?
Mercedes podle něj nemá tak silné kvalifikační módy jako loni: "Myslím, že zvýšili výkon motoru pro Q3, ale nešlo o 7 desetin. V Q1 byli rychlejší než my, Lewis byl rychlý v Q2 a pak v jeho druhé jízdě - nevím, něco se stalo. Jeho poslední jízda v Q3 byla tedy nakonec jedinou pořádnou jízdou. Zajel čisté kolo a já si nemyslím, že ten čas získal díky motoru. Možná desetinu možná o něco více, ale ne sedm desetin. Chvála patří tedy jemu za kolo, které zajel, nikoliv výkonu motoru."

img-responsive

Podle Vettela už kvalifikační módy motoru Mercedes nejsou tak zvláštní, skvělý výkon předvedl především jejich jezdec | foto: Red Bull Content Pool

Bezprostředně po kvalifikaci zazněly různé komentáře k použitému módu motoru. Hamilton uvedl, že žádný party mód nepoužil, jeho šéf Toto Wolffa ale prozradil, že v Q3 použil zvláštní mód. Kdo měl pravdu? Mercedes má mód pro Q2, který přidává 0,4 sekundy proti závodnímu režimu, a pro Q3 dokáže zrychlit ještě o další 2 desetiny.

Lewis ale v Q2 nezajel ideální čas a věděl, že ze svého vozu dostane mnohem více a skončí před svými soupeři. Proto si v Q3 zřejmě vystačil jen s módem z předchozí části a šetřil pohonnou jednotku, která letos musí vydržet 7 podniků - porazit by ho mohl pouze týmový kolega, jenže Valtteri Bottas v Q2 havaroval.

Vytisknout

Diskuze: Vettelovi schází důvěra v letošní Ferrari, zpochybňuje sílu kvalifikačních módu Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 27.03.2018 13:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Těsných soubojů kolo na kolo bylo v Austrálii jako šafránu

Formuli 1 schází zásadní ingredience. Řešení se dle Brawna ale dočkáme až v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud