08:01 27.03.2018
37.188.224.XXX
A co jako čekali se současnou aerodynamickou konfigurací F1? Na minulou sezónu rozšířili auta a zvětšili aerodynamický grip (a tedy obecně závislost na něm), a současně snížili zadní křídlo a tím zhoršili turbulence za autem, zvedli váhu atd atd. Teď to konstruktéři konečně pořádně zpracovali. Aktuální trend nižších rychlostí na rovinkách a vyšších rychlostí v zatáčkách spolu s jedinou ideální stopou je instantní zabiják předjíždění. Když už s jedinou ideální stopou bez klopených zatáček nic moc nenaděláme, tak alespoň můžeme ovlivnit ten zbytek: co největší rozdíl mezi rovinkou a zatáčkou, auta, co dokážou jet v zatáčkách těsně za sebou a piloty, co budou dělat chyby. Alespoň někteří.
Řešení je banálně jednoduchý:
- zmenšit aerodynamický grip
- zmenšit mechanický grip
- snížit váhu
- učinit pohonné jednotky ještě silnější a méně ovladatelné
- netrestat neúmyslné kontakty
- a naopak důsledně trestat zavření stopy nebo vyvezení za vnější okraj zatáčky
I když teda platí to, že v Austrálii se rekordy v předjíždění netrhaly nikdy, ale neděle už byl extrém.
Cēterum autem cēnseō, HALO esse dēlendam