DISKUZE K ČLÁNKU Kdo v první kvalifikaci sezóny zrychlil nejvíce? McLaren a Toro Rosso na opačných koncích

Po první kvalifikaci sezóny 2018 jsme konečně mohli porovnat vzájemnou výkonnost týmů Formule 1. Jak se zlepšily proti minulému roku? Kdo udělal největší a kdo naopak nejmenší pokrok?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kdo v první kvalifikaci sezóny zrychlil nejvíce? McLaren a Toro Rosso na opačných koncích

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 27.03.2018 10:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 26.03.2018 20:49
Tak tohle bych ti hodně rád odkejval. 11 Ale… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 26.03.2018 21:42
Mluvil jsem o tom včera s lidma z McLarenu. Ale… »
» jon (Hlasoval 1 člověk) 26.03.2018 21:54
Jestli se to povede, možná na toho frantíka… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • daaviid23

    daaviid23

    147.229.208.XXX
    Pěkná analýza...pěkné schody 12

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Nedalo mi to a nakoukl jsem i sem. 04
    Tentokrát jsem nic nepočítal a jen si to zkusil trochu porovnat od pasu. Když vezmu v potaz jednoduché srovnání STR a McL loni a letos a porovnám zisky stabilizovaných stájí (Mercedes, Ferrari, Haas), tak mi z toho u toho McLarenu opravdu čpí ta cca vteřina z motoru. Už ať je po pár závodech a mám v tom jasno. To je asi jediná věc, která mi letos nedá spát. 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Tak tohle bych ti hodně rád odkejval. 11 Ale neudělám to, historicky vím, že Australie není dostatečně reprezentativní. Na druhou stranu Mclaren tam "možná" příští závod dá velké úpravy a zase to bude jinak, tedy myslím že to nebude jen motorem.Myslím si, že závod od závodu bude težší to relevantně posoudit.

      To bude snad jednodušší , když Petr napíše email dotaz do Mclarenu a budeme to vědět s největší možnou přesností teď hned 12
      Sám jsem zvědav o kolik stáhne Mclaren RB v nejbližších závodech.. Ono je i možné, že v race módu budou nejrychlejším týmem, ač ne asi na všech okruzích a bude to o prsa čínské atletky.
      Kdyby byla nějaká předpověď odhadu od Petra o kolik je posune upgrade, neboli co odhadují, vůbec bych se nezlobil. Alonso vyhlásil útok na RB v ramci chystaných vylepšení, takže s něčím, pokud bude fungovat počítají, (je mi jasné že i motivuje tým aprko je taky potřeba)

      PS : Ona ta motorová vteřina nebude jen o výkonu, ale i o spotřebě. Že Honda použila minuloroční ač vylepšenou jednotku mne nepřekvapilo, spíše mě překvapilo, že opět nefungovala. Ono vyvíjet když nefunguje současné skoro nejde. 05

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        78.157.167.XXX
        Mluvil jsem o tom včera s lidma z McLarenu. Ale raději to nebudu sepisovat do článku, to by zase tady zase byla zbytečná obvinění z propagandy atd. 04 Eric mě ujišťoval, že Austrálie je pouze počátek.. a Fernando necílí jen na Red Bull, ale podle něj teď můžou usilovat o to, aby se dotáhli na Ferrari i Mercedes. Potřebují vyřešit pár věcí, vědí co dělat a ve vývoji mají zajímavé novinky. V Bahrajnu by to tedy mělo být lepší (zejména v kvalifikaci).

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Jestli se to povede, možná na toho frantíka konečně změním názor. 04 Bohatě stačí dorovnat RB, pokud to nebude za cenu odstavení RB od novinek kvůli přechodu k Hondě, pochopitelně. 04

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Díky za info.Super dobré zprávy a klidně bych to do článku dával. Klidně napiš samostatný..... Vždyť to že je tahle možnost, by mohl každý kvitovat, ať fandí komukoli. Hlupák to sice neocení, ale to nám všem může být jedno.
          Opisovat nějaké vyhlášení týmů, tiskovky, přepis rozhovorů, přeci umí každý web, ale tyhle specialitky, směle do toho.
          Nechci radit , ale udělám to. Naopak články typu jako je tento, či specialitky kdo jak v jaké zatáčce jel, komu to nejede a proč,(to co se jinde nepiše a nelze se dozvědět) je gró, co tento web posouvá. Já bych se na to naopak zaměřil, ač je mi jasné, že té prace máš určitě více.
          Když to nenapíšeš ty , nedozvíme se to nikde a nikdy. A to je přece špatně. Kdyby byla možnost tahle infa získat od Ferrari, Mercedesu, tak by bylo taky špatně kdyby jsi je nezveřejnil. Piš, piš a čím více tím lépe. Kritizovat se bude vždycky, na to vůbec nekoukej. Vědět a nenapsat je velký hřích. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Je mi jasné, že tam bude více faktorů, ale jen tak od boku mi to opravdu tak přijde. Naschvál jsem se v tom nepitval více, než je třeba. Ale ten skok je tam opravdu markantní. Vyšel jsem jen z úvahy, že asi neudělali tak zásadní skok se šasí jako RB nebo továrna. Přirovnal jsem je k Mercedesu a Ferrari. Na křídlech těch 6-7 desetin prostě získat museli. Zas takový spolek to není a určitě se to povedlo i Sauberu. Pak vezmi propad STR a skok McLarenu a ona tam ta cca vteřina (a možná i trochu více) je.
        Kvůli té Austrálii jsem psal, že radši chci ještě pár závodů, ať to není jen výjimka potvrzující pravidlo. Ale v tom race modu to tam bude. Austrálie je sice taková napůl haluz, ale hodně se tam akceleruje a je tam docela dost rovin nebo úseků, kde se jede fullgas. 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Ještě k té Hondě. Vypadá to, že asi byla kompletně loňská ... 07

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Počkal bych pár závodů, pak můžeme hodnotit.Snad mají připraveno vylepšení s dalším motorem. Jenže je tu problém,jak chtějí vylepšovat, když nefunguje to současné.(snad to byla náhoda)
          Je vidět že na vylepšení PJ je potřeba hodně času a to je i problém Hondy. Čas....

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Neřekl bych že problém Hondy je "jen" čas. Tam jsou problémy určitě i jinde.
            Kdy byly ty PJ zavedeny? ... v r.2014, ne? Kdy přišla Honda? - v roce 2015, ne? To je teoreticky jen jeden rok ztráty.
            Je problém Hondy že to nedali prakticky až doposud dohromady, že začali s vývojem
            pozdě, že to už dávno netestovali, a že si třeba v komunikaci s McL nedupli a neřekli svoje (údajně).

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Tak tak jsem to nemyslel....čas jim chybí, o tom žádná, nic nejde rychle. A že to nejspiše neumí je věc druhá.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                46.135.80.XXX
                Tím slovem neumí jsi to přesně vystihl! 03 01 Není na ně teď téměř žádný tlak a Gaslymu se podělá nejproblematičtější část minulého roku. To mi prostě hlava nebere. Po mém nadšením z testů mě tedy hodně rychle vrátili do reality. 05

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • TomRocek

    TomRocek

    90.178.28.XXX
    Zdá se, že nejvíce získali týmy s motory Renaul (to bude tím, že před rokem mel jejich motor velké potíže a byl hodně uškrcen), takže konečně mají motor na slušné úrovni. Nejméně získalo Ferrari a Mercedes co se týče motoru (již nemají kam jít), u Mercedesu to vypadá, že loni dokonce poslední sektor vypustili. Dále hodně získal Sauber (loni měli rok starý motor a letos mají aktuální). Nejhůře TR, které zdá se opravdu doplácí na slabý motor a minimální pokrok v šasí (možná kvůli zástavbě Hondy neměli kapacitu na další vývoj a pokrok. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    01 Skvělá práce.
    Jinak když třeba porovnávám tu relativní ztrátu v kvalifikaci a v závodě, fakt zajímavé. Vyčtu z toho že motory Mercedes a jeho kvalifikační režim je neskutečná darda, a třeba pro motory Renault je relativní ztráta na motory Mercedes v závodě přes procento menší. Pro takový McLaren to dělá rozdíl neuvěřitelných 1,5%. V závodě si jsou všichni mnohem více blíže, včetně Ferrari, i když tam je to oproti Renaultu trochu méně.
    A jinak vzhledem k těm maximálním rychlostem s jednotlivých sektorech, jde vidět že všichni tak nějak maj menší maximálky kvůli vyššímu přítlaku a větší váze a nejspíše i většímu odporu kvůli Haloo, přesto časy klesají, takže by mě zajímalo jak je to s minimálními rychlostmi při zajetých v těch kolech jako když zajeli to maximum. Tento údaj asi nebude jen tak k nalezení, ale je logické předpokládat že minimální rychlost v těchto kolech bude zase o dost vyšší. Nemusej brzdit třeba ke 100 tam kde tak brzdili dříve, ale ke 120, jestli mi rozumíte, snad jsem se do toho nezamotal 18

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pikaso

      Pikaso

      77.104.216.XXX
      Skoro rozumíme. Je to jednoduché. Díky vysokému přítlaku ztratili trochu max. rychlosti na rovinkách, ale daleko více získali v rychlých zatáčkách. Tedy pro mě česky napsáno co jsi se pokusil vyjádřit, jestli jedou pomaleji na rovince viz. max. rychlosti v článku, pak v rychlých zatáčkách museli zákonitě jet o dost rychleji, aby stlačili celkový čas o takový ranec dolu. tedy třeba mezi zatáčkama 10 a 11 musela být max. rychlost vyšší, stejně jako v ostatních rychlých zatáčkách. 12

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Tak 12 Vjíždět do zatáček rychleji, projíždět je rychleji, a vyjíždět z nich rychleji. Pak zákonitě minimální rychlost musí nahoru, a to její navýšení by mě taky zajímalo 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel002995

          uzivatel002995

          178.255.168.XXX
          A koukali jste na ty rychlosti v toblouku před zatáčkou 11? Nejsou to náhodou cca rychlosti z 2. sectoru? Z toho by se nedalo vyčíst jak velký přítlak kdo má? Je to dlouhá zatáčka, kde přítlak hraje dle mého největší roli.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Tam je to o sešlápnutém plynu od zatáčky 9, počítám, tam toho o přítlaku podle mě tolik nevyčtu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel002995

              uzivatel002995

              178.255.168.XXX
              Nevím, ale přijde mi, že kdo má dost přítlaku může projet ten dlouhý oblouk vyšší rychlostí. Nebo se pletu? Asi je to ale fakt dlouhé a mnohem lepší je zatáčka 8. Tam je to jasně o přítlaku. Kdo ho má, jede mnohem vyšší rychlostí. Takže teď jen sehnat rychlosti celého pole 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama