DISKUZE K ČLÁNKU Analýza sektorů: Hamilton překonal rekord okruhu, využití zvláštního módu v kvalifikaci popírá

Dnes se v Melbourne jela kvalifikace na Velkou cenu Austrálie. Co bližšího o formě týmů prozrazují časy a maximální rychlosti dosahované v jednotlivých sektorech okruhu Albert Park a jaké pneumatikové strategie můžeme zítra očekávat?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Analýza sektorů: Hamilton překonal rekord okruhu, využití zvláštního módu v kvalifikaci popírá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 27.03.2018 07:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Radon (Hlasovalo 6 lidí) 24.03.2018 18:12
Já nevím, ale Ham získal největší náskok v… »
» HellHogr (Hlasovalo 6 lidí) 24.03.2018 17:34
Děkuji za analýzu, tady je krásně vidět, že McL… »
» HellHogr (Hlasovali 2 lidé) 24.03.2018 19:04
STR o nic nejde? takový nesmysl jsem dlouho… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    No, dost nešťastné od Hama že nejprve básnil nad "party" módem, pak o ničem neví a pak to zas potvrdil Wolff 18 Trochu domluvy by to chtělo. Jinak díky za analýzu, jde vidět že Mercedes vládne všem sektorům, no a RedBull je tam s nima v tom třetím technickým sektoru. Ale jinak bez toho super módu to vypadalo sakra vyrovnaně. Renault, Haas a McLaren krásně u sebe. Alonso nakonec desátej dle nejlepších sektorů, a tak i vyjede na novejch gumách, tak možná tam kde má být. STR se Sauberem na chvostu, no, Honda něco určitě přidala, ale potvrzuje se že vše je u těchto motorů na dlouho, uvidíme jak se jejich rychlost bude vyvíjet dál, určitě to bude v porovnání s McLarenem velmi sledované.
    Jinak k zpochybňování analýzy, vadí vám že tam jsou i informace co autor má? Má si je snad nechat pro sebe? Psát tu že pořadí týmů dle relativní výkonnosti má jen velkolepý název a ve skutečnosti je to vlastně nic? WTF? Vezměte si z toho holá data když některé informace z nějakého důvodu číst nechcete, a pokud nechcete nějaká data, tak respektujte že nejste autory, že někdo je chce, nebo alespoň věcně navrhujte něco co je lepší. Označení "směšné a zavadějící veledílo" spíše já musím označit za směšné a zavádějící shrnutí.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Mercedes má zvláštní mód pro Q2, který jim dává 0,4s navíc, a ještě agresivnější pro Q3, který přidává další 2 desetiny (0,18 s v Albert Parku, pro puntičkáře). Hamilton použil jen ten pro Q2. Ferrari mu bylo těsně v patách, ale on věděl, že může zajet mnohem lepší kolo. A jelikož Bottas havaroval, tak ten mód pro Q3 nepoužil. Nebylo třeba. Byl si naprosto jistý, že bude rychlejší než Ferrari a Red Bully, proto raději pošetřil motor. Což není moc dobrá zpráva pro zbytek sezóny, s tím Q3 modem navíc by měl náskok přes 0,8 s. 17

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    STR mělo loni ztrátu 2,8% a letos 4,14%. Ztráta narostla o 1,34%. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001890

      uzivatel001890

      213.226.252.XXX
      No vypadá to tak - že jsou špatní, jenže loni měli kromě jiných motorů i jiné jezdce a postupně se propadli tam kde jsou - tam sjeli už na konci loňského roku - tak bych chvilku počkal - taky právě až se trochu zjistí co je s jezdci - ti mohou u těhle zadních týmů kolikrát hodit i sekundu, když jim to sedne/nesedne .... ?

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Jim letos o nic nejde. 12 Oni už vyhráli. Mají motor pro juniorku + několik desítek mega v kapse a mateřská stáj dost možná motor s garancí tovární podpory do budoucna. 11
        K tomu všemu nejsou poslední i se dvěma piloti, o jejichž kvalitách tu můžeme asi dlouho polemizovat a asi k ničemu nedojdeme. 04
        Pokud nějakým zázrakem zrychlí, mohou kdykoli povolat zpátky Kuvajta a nechat ho prověřit potenciál. Navíc Honda si třebas taky bude chtít trochu vylepšit renomé a pošle STR nějaký hezký bonus v podobě dalších pár desítek milionů, ke kterým přidá Dietrich něco ze svého a koukne se na ten systém sám Adrian a jeho tým. Celé to bude jen o tom, jaký potenciál bude v Hondě dřímat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      89.24.50.XXX
      STR o nic nejde? takový nesmysl jsem dlouho neslyšel a jen se ukazuje jak tvoje Honda je špatná 03

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        A o co by jim šlo? Na výsledek jede RB. To je ta stáj, která dnes ukázala, jak je šasí McLarenu špatné. 03
        Jen malé srovnání. Rozdíl mezi RB - McL = 1,8 s ... Rozdíl mezi McL a STR = 0,7 s. Co je na tom tak špatného? Junior stáj s průměrným šasí je na dostřel špičkové šasí s o vteřinu rychlejším motorem. 03

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          89.24.50.XXX
          Já prostě miluju ty tvoje konspirační teorie, McL má tak špatné šasi, že je na stejé urovn iRencku a Haasu i když zabudovává a zvyká si na nový motor, to je prostě top koment, jen bych podotkl, kolik ztrácí tvoje logika na realitu .. cca 2,5s 18

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • HellHogr

            HellHogr

            89.24.50.XXX
            A ještě bych dodal to, že si v zimních testech tvridl, že STR je před McLarenm a že vlastně McLaren je se Saubrem nejhorší, inu, tady každý žvatlá každej den něco jiného že? 03

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Já jsem nepsal, že jsou před nimi. Nauč se číst. 03
              Se Sauberem je pojilo to, že byli pomalejší, než se očekávalo. A stále jsou šíleně pomalý. Oba týmy s obří ztrátou koukají na špičkové stáje se stejným motorem a jsou nejpomalejší stájí s daným motorem.
              Psal jsem, že McLaren bude za továrním Renaultem a bude rád za pozici šestého nejrychlejšího týmu. Máme po kvaldě a Mekáč je šestý nejrychlejší. Ano, 2,5s. Tolik před McL je ta pozice, po které touží zbytek roštu. Zítra se ukáže další poznatek z testů a to je 1-1,5s ztráta McL na špičku v race modu. Tomu se říká probuzení ze snu. Už žádné řeči, je potřeba z nich udělat činy. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      Upraveno. STR loni +2,75 %, letos +4,15%, ztráta narostla o 1,4%.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Moje vzdělání sice není ryze matematické, ale pár seminářů jsem za život absolvoval. Pokud chci zaokrouhlovat, tak musím podle číslice, která předchází poslední vyjádřené.
        Čas vítěze kvalifikace (LH) byl vloni 82,188 sekundy oproti nejrychlejšímu vozu STR (CS Jr.) 84,487 sekundy. Nejrychlejší metoda stanovení procentuálního rozdílu je podělit vyšší hodnotu s nižší. Po provedení této operace se dostaneme k výsledku 1,027972453399523, což je 102,7972453399523%. Chceme-li toto číslo zaokrouhlit na setiny, budeme zaokrouhlovat z 102,797%, což je 102,80%, nikoli 102,75%.
        Letošní ztráta 4,15% je odvozena správně.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.167.XXX
          K seminářům jsi mohl zařadit i nějaké to čtení tabulek 03
          Za Toro Rosso jezdil i Kvjat, jehož čas byl 1:24,447 min (84,447 s), tedy 102,749 %. Tabulka je tedy správně, naprosto přesná.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Vyšel jsem z tohoto - [odkaz na stránku]

            Vzhledem k tomu, že Kuvajt za celou kvalifikaci rychleji nejel, tak jsem vycházel z rychlejšího času Sainze. 84,447s nejel nikdo. Nejblíže mu byl Massa (84,443s), ale Williams je jiný gang.

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              78.157.167.XXX
              Ale veškeré časy jsou vždy porovnávány na základě teoretický kol složených z nejlepších sektorů daného jezdce. Kvjat tehdy kvůli nějaké chybce nechal na dráze 65 tisícin.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                194.228.59.XXX
                Promiň, ale teoretický okruh je opravdu vypovídající o ničem. Stačí, abych prodal S3 v jednom kole a v dalším si hned v S1 pomohu. To už potom mohu spekulovat i s dopočtem maximálních rychlostí, když zrovna jedou s prázdnější nádrží. Kvalifikační kolo je celek, ne nějaká statistická doplňovačka.
                Nehledě na to, že ta "chybička" může vzniknout třeba drobnou korekcí aera, díky které potom jel Kuvajt v jiném sektoru o chlup rychleji. Zároveň se mohla trochu změnit situace na trati. Nebo prostě jel v jednom případě lehce za hranou a podruhé to nevyšlo.
                Až na pár jedinců je F1 plná profesionálů, kteří z toho auta vyždímají téměř 100%. Proto mi přijde fajn vycházet z rychlejšího obou monopostů jedné stáje a porovnávat stejně s ostatními. Ale teoretické sčítání různých sektorů opravdu ne. To už se tam rovnou mohou počítat sektory z tréninků, pokud by to někomu oproti kvaldě mohlo "pomoc".

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  37.188.154.XXX
                  Neomlouvej se, v pohodě. Beru, že proti tomu můžeš mít výhrady (klidně mé články pak přeskakuj), ale v tomto jednoduše nemáš pravdu: nejrychlejší sektory a jejich součty vypovídají o mnohém. Pečlivě je sledují týmy a dělají podobná srovnání a vyhodnocování (s metodikou mi pomáhali inženýři z F1 týmů, používají ji i mnozí zahraniční odborníci). To není nějaké doplňování, to má smysl, žádné dopočty.

                  Jde o exaktní data a jen blbec (to se teď vůbec netýká tebe, jen občas se tady v diskusi ale nějací takoví trollové vyskytnou) z nich pak dedukuje, že někdo někomu fandím či naopak záměrně straním. To, že se některým haterům zlepšení nezamlouvá neznamená, že o tom nebudu psát. Jsou to čísla, ne mé dojmy, a budu se v tom snažit objektivně pokračovat.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    194.228.59.XXX
                    O skládání časů týmy vím, ale dělají to trochu jinak. Sektory jsou v jejich metodice irelevantní, poskládají to z GPS dat a vyhodnocují rychlost v zatáčkách, rychlost na rovinách, kdy se koreluje maskování skutečné formy a pokus naplno. Ale tuto metodiku užívají hlavně v trénincích. Pokud někdo udělá výraznější chybu, potom asi má smysl ta data trochu porovnat a odhadnout skutečnou formu.
                    Dedukovat, že někdo někomu fandí je hloupé. Každý máme své "koně" a čteme si především o nich. A takové srovnání je vždy vítané, jen mi úplně nesedí ta metodika. Ale vysvětlení takto beru, má to hlavu a patu. 04

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama