DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná

Kromě Ferrari vyjadřuje často nesouhlas s budoucími plány Formule 1 také Mercedes. Nyní jeho sportovní ředitel Toto Wolff hrozí založením konkurenčního šampionátu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 125, poslední 22.03.2018 21:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 6 lidí) 21.03.2018 08:36
Ferrari nemůže jednat o nové sérii, protože celá… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 21.03.2018 08:53
Do konkurenční série neseženou další týmy, když… »
» Poky (Hlasovali 3 lidé) 21.03.2018 09:35
Tak tak. Odhadované rozpočty jsou jak píšeš… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • manson

        manson

        89.177.216.XXX
        Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Vzhledem k tomu, že oni tu změnu chtějí prosadit, tak jiná varianta moc neexistuje. Ferrari je volné, pokud nebude souhlasit, to řekl JT. Nějaké kompromisy určitě možné jsou, ale směr co nastolily od toho neuhnou.Ono to má i logiku. Jistota není ale v ničem...ale protože nechci aby Ferrari odešlo a zaroveň si myslím že oni zase tolik neutrpí změnami, tak si myslím že se dohodnou.Davá to logiku. F1 je jen jedna a Ferrari tam chce být,ač nemusí...Odejít je prohra pro všechny strany.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      A co když majitelé okruhů budou solidární, budou držet při sobě a po roce 2020 odmítnou pořadatelství Velkých cen pod hlavičkou Liberty? Pokud jim nová série nabídne lepší podmínky, proč by dogmaticky trvali na vyděračských podmínkách stávající série? A ještě jedna poznámka. Další série se na F1 přiživují, co se týče sledovanosti. Tím, že by FIA těm okruhům odebrala licenci pro pořádání dalších sérií, by si akorát podřezala větev na které sedí. Takže bububu by mohla dělat akorát FIA, je otázka, s jakým účinkem.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Možné je teoreticky všechno.Boj o moc, peníze, těžko říci, kdo bude mít navrh. Osobně si myslím že Liberty , má některé věci předjednané. Může mít i něco podepsaného, od pár týmů. Taky když už půjde do tuhého, může cuknout. Nikdo nezná její strategii. Berte taky v potaz, že všichni týmy se hoooodně pamatují jak vždy s nimy Ferrari věběhlo a slízlo smetanu. Teď může nastat pravý opak, týmy se združí proto ,aby měli lepší podmínky a Ferrari může zůstat samo.
        Nová serie pak nemá týmy.... Ferrari nemá zatím tak navrh jak si někteří myslíte. Proto se taky pán ve svetru vzteká.Snad to dopadne dobře.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Už pár let F1 seduji a vím jedno. Vždycky, když se jednalo o novém Concordu, tak Ferrari odcházelo z F1 a zakládalo novou sérii. A Ecclestone je protěžoval, jelikož tento argument používal též jako nátlak na ostatní. Souhlasím s HellHogrem. Je to jen nátlak dvou týmů, kteří se považují za pupek F1. Jeden ve jménu zachování dominance díky motorům a druhý ve jménu zachování příjmů za nic. Jsem zvědav, jak tvrdí budou Amíci. Každopádně jim fandím. F1 jde díky intrikářské politice Bernieho do kopru. A horší to snad být ani nemůže. Jestli Ferrari a Mercedesu vadí změna pravidel, pak ať táhnou. Jsem zvědav, zda jejich nová série bude obsahovat klauzuli o 90-ti mega dolarů navíc pro Ferrari a soutěž se stávajícími hybridy. A kolik týmů do takové série přilákají za těchto podmínek.
          Jinak si myslím, že Pepan plete hrušky s jablky. Co má společného Concord s majiteli okruhů? Podle mne se každý majitel okruhu bude chovat tržně. A to znamená, že bude chtít vydělat jak na F1, tak na truc sérii. Tak jaképak solidární???
          Za mě, ať jsou klidně dvě série. Ale nevěřím, že někdo bude tak hloupý, či masochistický, aby přistoupil na vyděračské podmínky Ferrari a Mercedesu. Tito lidé si musí uvědomit, že ve svých sériích budou závodit buď sami, nebo za rovnějších podmínek. A pokud nechtějí závodit sami, tak je nejjednodužší varianta příjmout rovnější podmínky Liberty v F1.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Nepletu si jablka s hruškami. Dá se předpokládat že FIA a Liberty potáhnou za jeden provaz a na jedné straně začínají dělat revoluci v odvětví, které nemá moc společného se sportem, na druhé straně hrabou prosebe a dávají méně peněz týmům. Stávající pravidla donutila fabriky nacpat hromadu peněz do investic, aby se vytvořily hybridy a ty nyní chtějí ty investice zhodnotit. Takže investoři dostali méně peněz jenom proto, že Liberty si staví barák a přijímá další úředníky. No a pokud majitelé okruhů dostanou nabídku na pořádání závodu za přínivějších podmínek, klidně na to kývnou. Vezmi si, že teď vlastně nemohou nic a jenom musí cálovat. Křiklavým případem je Silverstone, kdy několik let už z pořádání závodu nemají ani libru, nesmějí ani prodávat reklamní předměty, pronajímat plochy prodejcům občerstvení, prostě nic. A teď jim někdo nabídne volnější podmínky, čili možnost většího výdělku? Kdo na to nekývne? Navíc, pokud půjde Ferrari a Mercedes do nové série, určitě si přetáhnou i své odběratele a možná někteří postaví týmy o třech autech( Jedno jako zákaznické). Fakt si myslíš, že taková série by neměla šanci na úspěch, Myslíš si že tihle nedokáží dát dohromady tým lidí, kteří by podobnou sérii zorganizovali a kdyby se neodváděl ten poplatek Berniemu nebo L|iberty, že by nebylo více peněz pro týmy? Všem vám leží v žaludku těch 90 mega pro Ferrari, ale loni dostaly bonusy, i když menší, další tři týmy. To ale nikomu nevadí. Mi zase nevadí těch 90 mega pro Ferrari. Táhnou tu káru s F1 po celou historii těto série, jsou ikona F1, zaslouží si něco navíc. A co je masochistického na tom, zkusit něco nového, co podle mě bude mít naději na úspěch? Fakt si myslí, že pokud by se stal mnou předložený scénář, stávající F1 by se rychle změnila v provinční seriál s minimální sledovaností. Protože by sice asi měla více sportu, ale chyběl by tam ten byznys. Pořád se tady řada lidí ohání sportem. Kolik z nich se dívá třeba na F3, kde toho sportu je mnohem více. Kolik z nich zná poslední tři vítěze této série? Možná bys ty znalé spočítal na prstech jedné ruky. Není to trochu pokrytectví? Tohle je můj poslední příspěvek k tomuto tématu a už se ani k diskusi vracet nebudu. Osobně si ale myslím, že nový projekt by měl větší šanci na úspěch než opuštěná F1.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Ono by to chtělo trošku objektivní pohled Pepane. Nikoliv stávající pravidla donutila fabriky nacpat hromadu peněz do vývoje, ale samotné fabriky lobovaly za tyto pohonné jednotky. To za prvé. A za druhé fabriky věděly, jak dlouho stávající pravidla budou platit.
              Nechápu tvoji averzi vůči Liberty.
              Já pamatuji F1 před Berniem a i po Berniem. A můžu konstatovat, že před Ecclestonem se jezdily předkvalifikace, protože zájemců, jet závod F1 byl větší, než možnosti okruhů. Když si na youtubu najdeš nějaký závod ze 70-tých let, tak zjistíš, že i zájem diváků byl veliký. To Bernie předělal F1 ze sportu na byznys. A výsledek je, nezájem týmů účastnit se této taškařice a upadající zájem diváků o soutěž, ve které je předvídatelný vítěz. Ale chápu, že některým z diskutérů tento stav vyhovuje, zvláště když fandí některému z fabrických týmů, či jejich pilotovi.
              Pepane, máš ve svých příspěvcích plnou pusu byznysu, ale v případě Liberty bys chtěl komunistický přístup. Uvědomuješ si vůbec, že oni tento umírající podnik koupili za nesmyslné prachy a přirozeně chtějí, aby se jim investice vrátily? Je jasné, že musí analizovat stav produktu, který vlastní a najít řešení k jeho zatraktivnění. K tomu potřebují nové schopné lidi a ti lidé musí někde pracovat. Čili musí se investovat do budov (jak ty píšeš kanceláří) a odborníky přiměřeně zaplatit. Co je na tom špatně? Ty si představuješ, že Liberty své "zisky" (které v tuto chvíli zisky nejsou) nainvestují ostatním týmům, aby kompenzovali ferrarácký bonus 90-ti mega? Jsi přesvědčen, že by ti rudí vyděrači nechtěli tuto kompenzaci taky? Já ne. A argument, že jsou v F1 od začátku je lichý, hloupý, nesmyslný. Má snad někdo ze zakládajících klubů v NHL nějaký bonus? Má snad někdo v jakékoliv soutěži nějaký bonus za to, že tam vydržel?
              Tvůj scénář je sice pěkný, možná má i jakousi loguiku, ale není to tak jednoduché, jak si představuješ. A pochybuji, že tvé závěry by byly naplňovány tak, jak si představuješ.
              V F1 zbývají dva roky. Dva roky hledání kompromisu, hledání nové cesty, hledání nových partnerů, tvorby nových pravidel a nové smlouvy.
              Co z toho vzejde uvidíme. Já jsem na straně Liberty, protože Bernie z F1 jen ždímal prachy a vůbec mu nevadilo, kam to spěje.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jirka_1

                Jirka_1

                217.30.64.XXX
                Máš sice z velké části pravdu, ale před Berniem byla auta velmi jednoduchá a skládala se jen z velmi jednoduchých komponent za relativně malé peníze a náklady na roční provoz byly celkém malé, mít čtyři mechaniky stačilo. Takže se mohlo šampionátu zúčastnit docela velké množství stájí. S postupným vývojem techniky začalo být závodění dražší a dražší a garážisté už na to neměli prostředky. Že se zrovna v té době chopil kšeftu Bernie by se mohlo dát považovat za shodu okolností. Pravdou je, že Bernie byl v první řadě obchodník a tedy z toho kolotoče chtěl mít co nejvyšší vejvar.

                Všechno má svůj začátek, postupný vývoj a závěr, kdy se dojde na konec vývoje a už není cesty dál. V této fázi se nyní nachází F1, už tam není co vymýšlet, možnosti techniky překračují lidské možnosti je zvládat. Ještě tři sezóny a pak se uvidí, co bude dál. Vrátíme se ke sportu nebo budeme zvětšovat show?

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  Já vím, jak F1 vypadala v sedmdesátkách. Nadšenci investovali veškeré své peníze do F1. Zadlužovali se jen pro svoji vášeň. Některým se jejich investice vrátili, jiným ne. Ten sport byl předražený i v té době. Ale je fakt, že masivní vstup automobilek defakto zlikvidoval garážisty.
                  A automobilka Ferrari se nestydí vydírat jen kvůli zachování protekčních výhod. Jak k tomu příjdou zbylí garážisté, kteří do F1 vkládali vše, co měli? Ferrari nikdy vše do F1 nevložilo, vydírají a mnozí to považují za legitimní. Já křivé charaktery nesnáším a vždycky se proti těmto jevům budu ozývat.

                  S druhým tvým odstavcem souhlasím. Napsal jsem to podobně v posledním odstavci mého příspěvku výše. Já jsem optimista a věřím, že lze pokračovat, ale po rasantní změně poměrů a pravidel. Rozhodně je bláhové myslet si jako Pepan, že odtržením fabrických týmů při zachování status quo, příjde samo nějaké zlepšení či vzestup. To by musela F1 stoupat už za Bernieho. Což se jaksi nedělo. A neděje se to ani za Liberty. Já tvrdím: "Je třeba změna". Čím větší, tím lepší.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Nebudou solidární a nebudou držet při sobě. To by už udělali dávno, ale neudělali, protože každý si hraje na svém písečku a nebudou podporovat konkurenci. Na druhé straně nikde není napsané, že Liberty bude tak nenažraná, jako Bernie... Všechno je to jen bububu, založit novou sérii mimo FIA? Nevěřím, že to finančně zvládnou.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Ono to nemusí být o solidaritě. Stačí, když by to konkurenční šampionát udělal trochu jinak. Pronajal si okruh, zajistil tam show na trati vedle závodů (Ferrari a Renault s tím mají bohaté zkušenosti), zajistil tam show na okruhu (Shell, Phillip Morris a pokud by tam byl i Red Bull - ti to umí velkolepě).
        Na to jim okruh každý milerád poskytne a těžko říct, jak pak bude dotyčný reagovat, až tam přijede druhá liga a bude chtít zaplatit desítky milionů za to, že tam přijede cirkus bez zvířat.
        Je jasné, že organizovat se to nikomu nechce, ale pokud by to vzniklo, tak to F1 pošle do kytek. Trochu bych to přirovnal k situaci, která postihla BBC s Top Gearem. A něco podobného bych očekával i zde. Automobilky dají jen vizi, na které se smluvně domluví a udělají si vlastní Concorde na příštích 20 let a je potom spousta společností (třeba i ten Amazon), které se toho rády chytnou a budou to umět roztočit přes PPV.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      FIA nemá patent na závodění. 03 Nepotřebuješ homologaci okruhu a licence si můžeš vystavit sám. Nehledě na fakt, že ten okruh by okamžitě vypověděl spolupráci s lokálním autoklubem a přeorientoval se jen na komerční použití. Což by akorát spustilo domino efekt a FIA jako taková by se stala nepotřebnou, protože by se toho milerád ujal jiný regulátor. Tohle není výrazná překážka, jen lehká komplikace.
      Každopádně FIA je prodejná, bude klidně regulovat obě série. Pokud o ní vůbec bude zájem ...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Tak Ferrari dle Autosportu našlo "jen" 10 koní. Je to hodně a nebo málo? V každém případě to nedohnalo Mercedes.Je ale potřeba si uvědomit, že motor rovná se 7 závodů. A výkon se spolehlivostí souvisí. Takže ve finále to může být i hodně. A taky je to jen odhad...něco se šušká, že mají problém se spotřebou. Takže to že Renault ASI pojede na minuloroční výkon z konce sezóny už tak směšně nezní že. 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      Na konci minulého roku měli slušnou ztrátu. A teď bude ještě o 10 koní větší. Co je na tom tak pozitivního?
      Renault s tím koncem sezóny podle mě mluvil o výkonu v posledních dvou závodech, ne o fázi s tím nespolehlivým režimem.
      Ale ta spotřeba paliva to může celé změnit. Nevíme, jestli to je 10 koní při optimalizované spotřebě nebo nějakém výkonnějším modu. Uvidíme v neděli. 04

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama