"Tohle už je příliš!" Brawn se s Lowem v otázce hmotnosti monopostů shoduje

Petr Hlawiczka, 20. března 2018, 06:30 Google+

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn souhlasí s názorem Paddyho Lowea, že v budoucnu bude třeba snížit hmotnost závodních monopostů - nyní jsou jednoduše příliš těžké.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 21.03. 23:14) Napište svůj názor
Současné monoposty F1 jsou příliš těžké

Současné monoposty F1 jsou příliš těžké | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

"Pokud je F1 zamýšlena tak, aby se jednalo s formuli sprintu, a tato auta mají být neuvěřitelně rychlá v kvalifikaci a v 1,5hodinovém závodě na 300 km - takže ještě nejde o vytrvalostní vozy, pak hmotnost stoupla k úrovním, které se blíží spíše těm vytrvalostním formulím než ke sprintu," kritizuje technický ředitel Williamsu.

"Časy na kolo jsou momentálně velmi rychlé, protože máme hodně výkonu a obrovské množství přítlaku - více než kdykoliv jindy v historii. Ale hmotnost je také neuvěřitelně vysoká a podle mě by tyto věci měly být vyvážené. Pokud bych něco navrhoval pro rok 2021, pak bych chtěl vidět významnou úsporu hmotnosti," vysvětluje Lowe.

Ross Brawn, jenž kdysi pracoval jako technický ředitel Ferrari a nyní vyjednává s týmy o budoucí podobě pravidel, s ním v tomto souhlasí: "Hmotnost vozů bude snížena. Čím je auto těžší, tím více opotřebovává pneumatiky a spotřebovává paliva."

img-responsive

Ferrari si v roce 2004 vystačilo v závodech s 600 kg včetně jezdce | foto: Scuderia Ferrari

Minimální hmotnost vozu včetně jezdce neustále roste. Zatímco v roce 2016 byla 702 kg, loni po zavedení širších vozů s širšími pneumatikami stoupla na 728 kg, letos na 734 kg a příští se zvýší o dalších 6 kg na 740 kg (bude stanoveno minimum 80 kg pro jezdce se sedačkou, pod kterou se bude umísťovat závaží dle hmotnosti jezdců).

"Vzhledem k hybridní technologii není realistické se vrátit k 500 kg, ale 733 kg, na kterých jsme nyní, to je příliš. To se od sportovních vozů moc neliší," uznává sportovní ředitel Formule 1.

Vytisknout

Diskuze: "Tohle už je příliš!" Brawn se s Lowem v otázce hmotnosti monopostů shoduje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 21.03.2018 23:14 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Stoffel Vandoorne s novým McLarenem MCL33 při testech v Barceloně

McLaren potíže z testů vyřešil, Boullier ale "zázraky za noc" nečeká

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud