Toro Rosso: Honda nám nabízí větší volnost než dřívější dodavatelé pohonných jednotek

-haj, 18. března 2018, 21:37 Google+

Šéf týmu Toro Rosso, Franz Tost, řekl, že vidí velký rozdíl mezi aktuálním statusem jeho týmu, který je partnerem Hondy ve Formuli 1 a vztahy jeho týmu s dřívějšími dodavateli motorů.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 19.03. 17:09) Napište svůj názor
Franz Tost (vpravo) je se spoluprací s japonskými partnery spokojen

Franz Tost (vpravo) je se spoluprací s japonskými partnery spokojen | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Tým vlastněný nápojovým gigantem, společností Red Bull, od svého vstupu do F1 v roce 2006 poháněly motory Cosworth, Ferrari a Renault. Od roku 2018 ale vstupuje v platnost nová tříletá spolupráce s Hondou. Před prvním startem s novým partnerem Franz Tost poodhalil, že aktuální spolupráce s japonským partnerem je odlišná od toho, co zažívali v minulosti s jinými dodavateli pohonných ústrojí. 

"Je to velký rozdíl, věřte mi. Začíná to s návrhem auta. V minulosti jsme prostě dostali pohonnou jednotku a dodavatel řek: 'Podívejte, toto je pohonná jednotka s potrubím, všemi agregáty, prostě ji dejte do vašeho auta.' Teď naši designéři sedí společně s inženýry od Hondy a říkají: 'OK, jak můžeme udělat například olejovou vanu, v přední části motoru, jak jí zabudovat co možná nejlépe do šasi.' Nebo náš výfukový systém. Má to velký dopad na aerodynamiku na bočnicích auta," začal Franz Tost.

img-responsive

Toro Rosso zažilo bezproblémové předsezónní testy s Hondou | foto: Red Bull Content Pool

"Když také dostanete horký vzduch z radiátorů do zadní části auta, kudy jej dostanete ven? V dřívějších časech jsme prostě jen museli najít cestu a teď to s Hondou diskutujeme," pokračuje Tost. Jen připomeňme, že Toro Rosso se vloni nepohodlo s Renaultem ohledně spolehlivosti motorů Renault v pozdější fázi sezony. Tost teď připouští, že partnerství s Hondou je prvním, kdy má jeho tým tak velký vliv na motor. Dle něj inženýři Toro Rosso oceňují volnost, kterou mají při tvorbě pohonné jednotky. 

"Měli byste vídat úsměvavé tváře inženýrů, když se vrací z testů na stolici s převodovkou a pohonnou jednotkou. Říkají: 'Hej, můžeme změnit mapování za běhu.' Předtím jsme měli mapování, vše bylo v černé krabičce a my jsme nemohli nic dělat. I když jsme řekli, 'možná by bylo lepší toto', tak oni řekli 'prostě to bude takto a hotovo'. Teď máme vliv. A můžeme říci: 'Zkuste toto a takto, možná tak můžeme získat výkonnostní zisky'. To hodně pomohlo oběma stranám a pro Toro Rosso tak bylo absolutně nejlepší rozhodnout se pro kooperaci s Hondou," říká Rakušan.

img-responsive

Čeká je povedená sezóna? | foto: Honda Racing F1

Zatímco pohonné jednotky Hondy zažívaly od svého posledního návratu do F1 v roce 2015 tři velmi náročné sezony, kdy byly nespolehlivé, tak v předsezónních testech s Toro Rosso šlo vše hladce. Šéf týmu má ale před sezonou 2019 vysoká očekávání od rivalů jeho týmu: "Od auta pro příští rok toho očekávám hodně. Už asi měsíc pracujeme na novém autě a dostáváme lepší a lepší nápady, jak co možná nejlépe umístit jednotlivé části pohonné jednotky do šasi. A to jak z pohledu umístění, tepelné stránky, aerodynamické stránky anebo rozdělení váhy. Jsou to důležité faktory pro výkonnost auta."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Toro Rosso: Honda nám nabízí větší volnost než dřívější dodavatelé pohonných jednotek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 19.03.2018 17:09 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kimi Räikkönen po závodě v Brazílii

Co skrývá Ferrari? Záhadná páčka na Vettelově volantu

Kevin Magnussen v Číně

Šéf týmu Haas vkládá do Magnussena větší naděje

Lewis Hamilton na pódiu po závodě v Bahrajnu

Hamilton: 2018 může být nejtěžší rok v boji o titul

Nico Rosberg s pohárem mistra světa

Nico Rosberg přichází s akademií mladých jezdců

Brendon Hartley v tréninku v Bahrajnu

Toro Rosso využívá svou zbraň z LMP1

Úřadující mistr světa F1 Nico Rosberg už jen v roli diváka

Rosberg opouští Kubicův management. Co je příčinou?

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes během testů v Barceloně na rovince po boku Ferrari

Pečlivě studujeme veškeré detaily soupeřů a zprávy o nich, přiznává Mercedes

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. F1 po schůzce Strategické skupiny mění pravidla pro příští rok, co plánuje pro sezónu 2021?

  2. Toro Rosso využívá svou zbraň z LMP1

  3. Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

  4. Red Bull potřebuje více vítězství na to, abych u něj zůstal, říká Ricciardo. Chce nejlepší auto

  5. Räikkönen: Rozložení sil v F1 by se mohlo měnit závod od závodu

  6. Renault věří, že plánovaná vylepšení motoru výkonnostně převyšují jeho současnou ztrátu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud