Alonso loni po neúspěšné sezóně s Hondou zvažoval konec kariéry. Proč si to rozmyslel?

Petr Hlawiczka, 13. března 2018, 06:40 Google+

Fernando Alonso minulý rok během další strastiplné sezóny s Hondou vážně přemýšlel o tom, že by z F1 odešel. Nakonec si to ale rozmyslel, jeho čas ještě neskončil, chce uspět. Oceňuje umění Lewise Hamiltona, který mezitím získal čtvrtý mistrovský titul.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 14.03. 07:56) Napište svůj názor
Fernando Alonso

Fernando Alonso | foto: McLaren

Sdílejte článek

"Cítil jsem, že nenastal ten čas, abych odešel - ne po těchto výsledcích, ne s tímto pocitem. Věděl jsem, že bych toho po zbytek svého života litoval a že bych po celý zbytek své závodní kariéry pociťoval tuto hořkou pachuť," vzpomíná španělský jezdec na pocity, které zažíval minulý rok - ve třetí sezóně vzájemného partnerství McLarenu s Hondou.

Jenže ani tehdy japonský výrobce nedokázal připravit konkurenceschopný motor, a tak byl britský tým odsouzen k paběrkování a boji na konci startovního roštu, zejména na okruzích, kde hrál výkon pohonné jednotky velkou roli. Letos ale McLaren odešel k Renaultu a zdá se, že se blýská na lepší časy.

"Rozhodně si stále přeji uspět. Já a McLaren jsme společně něco nedokončili," pokračuje pro F1 Racing Alonso, který zajel minulý týden v předsezónních testech třetí nejrychlejší čas z 22 pilotů.

img-responsive

Poslední den testů v Barceloně si Fernando spravil chuť | foto: McLaren

Klíčovým pro něj loni byla účast v Indy 500, kdy mu v posledních kolech selhal motor, opět značky Honda. To "probudilo všechny mé závodní smysly," uvedl. Dostal novou chuť k soutěžení, což potvrzuje také svou letošní účastí ve vytrvalostním šampionátu WEC s Toyotou.

"Nějakou dobu jsem to necítil, nyní ale cítím, že můžu odjet velmi dobrou sezónu, pokud budeme mít letos dobrý balík, protože jsem si jistý tím, že do toho budu moci dát něco 'extra,' co jsem do toho dával po celou svou kariéru. Nejtěžší v posledních třech letech bylo týmu dávat svou oddanost, práci, zpětnou vazbu na simulátoru," přiznává Alonso.

"To je něco, co se v jezdci rodí přirozeně, ale dát do toho něco navíc, když jste v Mexiku, obdržíte penalizaci za pohonnou jednotku a startujete poslední kvůli odsunu o 35 míst - věci jako extra dvě desetiny nebo manévry v závodě, nebo možná magický start, to zkrátka nejde. Není to vědomé. Je to jednoduše o tom, jak se ten den cítíte," popisuje pilot McLarenu.

img-responsive

Po letech se zase s chutí vrací k závodění | foto: McLaren

"Moc ho" nefrustrovalo to, že se od roku 2006 zasekl na dvou mistrovských titulech, i když je považován za jednoho z nejlepších jezdců své éry. Třikrát měl další triumf na dosah - v letech 2007, 2010 a 2012.

"Když bojujete o vítězství v šampionátu s někým a on získá titul, tak to je frustrující. Začínáte přemýšlet: 'Já jsem si ho zasloužil víc.' Ale když o šampionát nebojuji, tak ten pocit nemám.

Vlastně si Lewis [Hamilton] tituly, které nyní má, zaslouží. Je talentovanější, než výsledky na počátku ukazovaly. Nyní to je pro něj o něco snazší, protože má dominantní auto, ale má jich stejně jako Sebastian [Vettel], a to je fér."

Video: 360° záběry z testování Fernanda Alonsa a McLarenu v Barceloně

Na závěr se vrací ke svému McLarenu: "Vím, že čísla jsou vůči nám trochu nefér. Možná se nám tento rok trochu toho štěstí vrátí," přeje si Alonso na prahu nové sezóny, která začíná již příští týden v australském Melbourne.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Alonso loni po neúspěšné sezóně s Hondou zvažoval konec kariéry. Proč si to rozmyslel?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 14.03.2018 07:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen ve vlásence u hotelu Fairmont

Motorový deficit Red Bullu bude v Monaku poloviční, Mercedes bude dle Hamiltona až třetí

Romain Grosjean od Velké ceny Japonska 2017 nebodoval

"Být Grosjeanem, tak se alespoň omluvím," nabádá Gasly

Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku

Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne rekord Monaka?

Loňská pohonná jednotka Hondy

Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjeans Haasem VF-18 v Barceloně

Černý kůň? Haas by měl letos dle svého šéfa mít na boj o čtvrtou příčku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  2. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  3. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  4. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  5. Je dobré se umět ohlédnout

  6. Williams od prvního kola v předsezónních testech věděl, že je zle. Sezónu ale neodepisuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud