DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes projížděl 9. zatáčku naplno, piloti oceňují vysoký přítlak: "Cítíte, jak se auto kroutí"

Piloti Mercedesu přiznali, že letos poprvé projížděli 9. zatáčku v Barceloně naplno. Byl to pro ně výjimečný zážitek, při němž cítili, jak se auto ohýbá. Mnohem vyššího přítlaku si všímají také jejich nejbližší soupeři z Red Bullu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes projížděl 9. zatáčku naplno, piloti oceňují vysoký přítlak: "Cítíte, jak se auto kroutí"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 14.03.2018 20:02 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Pepan

    Pepan

    83.208.30.XXX
    Pokud je to pravda, tak se F1 začíná blížit tomu, kde byla před léty a kdy tyto vozy byly skutečně pro chlapy a ne pro mimina.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lord Mystic

      Lord Mystic

      79.110.37.XXX
      ale prd to je absolutní nesmysl. nyní mají pouze větší přetížení to je tak asi vše. auto se stále ovládá jako v rukavičkách, vše dokonale hladké a vyladěné. i F2 je mnohem náročnější na řízení.

      + 2 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        V tomhle nemáte pravdu - F1 sice mají posilovače, ale rychlost a přetížení v zatáčkách jsou bezprecedentní.. T9 teď projížděli min. o 60 km/h více než před 2 roky (i tehdy převyšovali F2)... Sainz např. říkal, že se před tím musel nadechnout. Někteří piloti uvedli, že dosahovali 5 - 6 G a že při tom nemohli dýchat. Na tu zatáčku se musí připravit - duševně i fyzicky.

        + 7 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Lord Mystic

          Lord Mystic

          212.47.26.XXX
          o5 nemohu souhlasit - bylo tu řečeno něco o chlapech - a řízení současné F1 stále není pro chlapy. ano 5-6 G je solidní na auto, ale je to polovina toho, co zvládají piloti Air Race. jen podle tohoto parametru nelze říct že je najednou pro chlapy, to je blbost. chápu že F1 se už nikdy nevrátí k té syrovosti jako před lety kdy piloti museli mít opravdu pořádný koule, ale proto nelze tleskat jací jsou to dnes pašáci když jim F1 jede jako po kolejích, holt mají o 1G větší přetížení než před lety, kdy při závodě usínali. ano dnes už holt budou muset trochu makat ve fitku jako všichni ostatní sportovci aby byli fyzicky připravení, ale stále je to na hony vzdáleno přípravě jiných sportovců kteří dřou mnohem víc.

          + 2 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Záporný palec jsem Ti nedal, ale jinak souhlasím s Petrem. Jinak tu syrovost F1 nebude mít nikdy ne kvůli FIA, ale kvůli současné společnosti. Tehdejší piloti si občas zaflámovali, proháněli holky, zatímco ti dnešní chodí po fitnesech a jako modelky si hlídají každé kilo. Představa, že Stalone si sedne do formule jedna a bude prohánět konkurenci je natolik vzdálená realitě jako to že jsem fešák. Prostě jiná doba, jiní piloti. Akorát ty podmínky pro ně se přitvrdily.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Podle mne záleží na úhlu pohledu. Co je pro koho obdivuhodnější výkon pilota. Nadechnout se, sešlápnout plyn na podlahu, pootočit volantem a projet zatáčku. Nebo odhadovat a maximalizovat rychlost v zatáčce, případně ještě řadit, korigovat smyk a vědět, že každá maličá chybička má za následek fatální následky?
              Myslím, že Petr měl na mysli ten první případ a Lord Mystic ten druhý. Ono se to také těžko srovnává, protože srovnáváme F1 2018 s F1 1984 třeba (abych alespoň akceptoval turbo éry). Dnešní F1 je jednoznačně nejrychlejší, jaká kdy byla. Což v sobě zahrnuje jisté nároky na piloty. Ale zárověň je i nejbezpečnější, aerodynamicky (možná) nejúčinnější, elektronicky v rámci pravidel nejnabušenější atd...
              Nechci mluvit za Lorda Mystica, ale nejspíše měl na mysli to, že dříve většina rozhodnutí záležela na odhadu, citu a umění pilota a nesměl se dopustit chyby, dnes mají piloti maximálně účinná a bezpečná auta, ve kterých jim pomáhá elektronika a týmy inženýrů z boxů a chyba znamená přejet čáru a mnohdy projet zatáčku ještě rychleji.
              Nechci to bagatelizovat, nároky na současné piloty jsou jiné. Stačí porovnat palubní desku s volantem vozů z roku 1984 a letošních.
              Jenom se nikdo nemůže divit, když na tvůj původní koment Pepane, někdo zareaguje ve stylu Lord Mystic... 03
              Já se přikláním na Lord Mysticovu stranu a také jsem mu dal paleček.03

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Lord Mystic

              Lord Mystic

              212.47.26.XXX
              v pohodě, chápu že na fandovském webu o F1 tu bude většina fandů fandit a každý názor který bude trochu "jiný" bude ten špatný a záporně ohodnocený :). ale mě to neva, já reagoval jen na tvůj názor že už teď bude F1 pro pořádný chlapy. bohužel nebude. ano bude těžší než byla, ale přiznejme si to otevřeně - posledních pár let nebyla F1 vůbec těžká, byla to pro jezdce oddechovka kdy to zvládl na první dobrou jakýkoliv náhradník který narychlo do F1 naskočil. spíš mi přijde že neznáš dřívější F1, třeba jak píše odin turboéru z osmedesátek, protože to bylo absolutní peklo v porovnání s dnešní F1. doporučuji nějaké dokumenty z té doby a bude ti okamžitě jasné, že to vůbec nelze srovnávat. chlapi prostě už piloti ve F1 nebudou jako bývali - a ano není to jejich vina, je to dnešní trend společnosti.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                No nevím, jestli dokumenty z těch dob, mohou být pro lidi, kteří tu dobu nezažili, dostatečně vypovídající. 17 Ty závody si stejně budou transponovat do současných podmínek.
                Ono lze těžko vést diskuzi k F1 z dob minulých s lidmi, kteří to nezažili. A také to není jejich vina (stejně, jako těch současných pilotů, jejichž příklad jsi zmínil). Vlastně ani nevíme, kterou dobu měl Pepan na mysli, kdy podle něho jezdili v F1 "chlapi".
                Mě pobavil argument cvičení ve fitnes, což z nynějších pilotů dělá snad chlapy? Nebo jsem nepochopil rozdíl mezi miminama a skutečnými chlapy v F1?05 Nebo jen Pepan srovnával mnohem kratší období současné F1?
                Já tato srovnávání nemám moc rád. My, kteří se o F1 zajímáme delší dobu, máme tu (ne)výhodu, že jsme F1 z let dávno minulých vnímali v kontextu té doby. Mladší generace si představuje tu dobu, kterou nezažila, jako velký mejdan ze kterého si odskočili tehdejší piloti zazávodit. A neuvědomují si, že maximálky měla ta tehdejší auta srovnatelné s dnešními. Jen to ovládání bylo nesrovnatelně více závislé na tehdejších pilotech a o bezpečnosti se snad ani nebudu zmiňovat.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama