DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes projížděl 9. zatáčku naplno, piloti oceňují vysoký přítlak: "Cítíte, jak se auto kroutí"

Piloti Mercedesu přiznali, že letos poprvé projížděli 9. zatáčku v Barceloně naplno. Byl to pro ně výjimečný zážitek, při němž cítili, jak se auto ohýbá. Mnohem vyššího přítlaku si všímají také jejich nejbližší soupeři z Red Bullu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes projížděl 9. zatáčku naplno, piloti oceňují vysoký přítlak: "Cítíte, jak se auto kroutí"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 14.03.2018 20:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 7 lidí) 13.03.2018 11:19
V tomhle nemáte pravdu - F1 sice mají posilovače,… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 13.03.2018 17:58
Záporný palec jsem Ti nedal, ale jinak souhlasím… »
» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 13.03.2018 08:23
Pokud je to pravda, tak se F1 začíná blížit tomu,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    85.239.64.XXX
    Tamto co zde bylo - mělo být jinde ... pardon

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lord Mystic

    Lord Mystic

    79.110.37.XXX
    jinak podle mě je tohle nesmyslná cesta kudy se vydávají - co se stane - auto bude ještě mnohem více závislé na aerodynamickém přítlaku a jakékoliv narušení tohoto přítlaku - např. jízda za jiným autem vám totálně rozhodí aerodynamiku - mnohem víc než v dřívějších letech. pak nemáte šanci se dostatečně přiblížit před rovinkou na předjetí. měli se soustředit na super lepivé pneumatiky, klidně je udělat ještě širší aby mechanická přilnavost byla co největší, měli povolit zvýšit výkon motoru a rozhodně snížit aerodynamickou efektivitu auta. tím by zůstalo zhruba stejně rychlé, ale bylo by mnohem méně závislé na proudění vzduchu, tím pádem by se mohli držet blíž sobě a víc by se předjíždělo!

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Jsou pravidla a dle toho se každý snaži udělat co? Co nejrychlejší monopost.

      Kdyby to bylo tak jednoduché jak píšeš....F1 je už (dokáže být) tak dokokonalá, že eliminovat že to bude "nezajímavé" lze úplně vše.
      Já věřím že letos to bude celkově hodně zajimavé, a to i kdyby Mercedes dominoval.Bude velká mela o ostatní místa. 04

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Lord Mystic

        Lord Mystic

        212.47.26.XXX
        si mě očividně nepochopil. netvrdím že to letos nemůže být zajímavé, ale tvrdím, že směr kterým se FIA v rámci úprav technických pravidel vydala je špatný. ano všichni na FIA tlačili aby auta zrychlila tak to udělala nejsnadněji. mě tam ale chybí ta koncepce, nějaká detailní analýza toho, jaké oblasti auta pomohou předjíždění. tahle koncepce bohužel chybí a je jasné, že zvyšováním aerodynamického přítlaku bude předjíždění těžší a těžší. to je fakt a bohužel nevidím nic konkrétního co by tomu zabránilo...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Tak snad víš že to chce Ross Brawn změnit. To přeci musíš vědět.Jenže to nejde hned....

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Lord Mystic

            Lord Mystic

            212.47.26.XXX
            to nevím že přesně tohle chce. ano padla před nějakou dobou zmínka že je nějaká komise pro pravidla aby nahrávala předjíždění, ale žádné konkrétní závěry jsem nikde neviděl. a hned to nechci, jenže tenhle bídný stav je od doby co zavedli DRS, možná ještě před tím a to už je spousty let a žádný posun.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel002995

    uzivatel002995

    89.111.77.XXX
    Pokud zajelo Ferrari nejlepší časy v jednotlivých sektorech, tak jistě nemohlo v těchto zatáčkách jet pomaleji než Mercedes, tzn. že muselo jen podobně naplno.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jj284b

      jj284b

      176.61.241.XXX
      ono tie casy najrychlejsich sektorov su relativne.. brali sa len casy z platnych kol, no kopec pilotov posledny sektor naschval strihlo starou castou.. co ale neznamena ze prve dva sektory nemohli byt rychle...

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    89.24.50.XXX
    Mercedes je podle mě v maximální možné formě po zimně, otázka jak se bude chovat k měkkým pneu 04

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lord Mystic

      Lord Mystic

      212.47.26.XXX
      asi bych netvrdil že v maximální možné formě, ale vypadá to hodně nadějně. loni neměl mercedes auto navržené na 100% kvůli velké změně pravidel a nejistotě, teď to vypadá že šli na hranu jak s motorem tak s aero balíkem. věřím že red bull ztratí na motoru protože renault stále zaostává s výkonem a jestli budou měnit za hondu tak lze očekávat že vztahy nebudou nejlepší s renaultem. no a ferko těžko říct, loni to trefili parádně, hlavně práci s pneumatikami což jim myslím zůstane, ale nevěřím tomu, že by italové byli schopni udržet si formu dva roky po sobě :)

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    83.208.30.XXX
    Pokud je to pravda, tak se F1 začíná blížit tomu, kde byla před léty a kdy tyto vozy byly skutečně pro chlapy a ne pro mimina.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lord Mystic

      Lord Mystic

      79.110.37.XXX
      ale prd to je absolutní nesmysl. nyní mají pouze větší přetížení to je tak asi vše. auto se stále ovládá jako v rukavičkách, vše dokonale hladké a vyladěné. i F2 je mnohem náročnější na řízení.

      + 2 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        V tomhle nemáte pravdu - F1 sice mají posilovače, ale rychlost a přetížení v zatáčkách jsou bezprecedentní.. T9 teď projížděli min. o 60 km/h více než před 2 roky (i tehdy převyšovali F2)... Sainz např. říkal, že se před tím musel nadechnout. Někteří piloti uvedli, že dosahovali 5 - 6 G a že při tom nemohli dýchat. Na tu zatáčku se musí připravit - duševně i fyzicky.

        + 7 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Lord Mystic

          Lord Mystic

          212.47.26.XXX
          o5 nemohu souhlasit - bylo tu řečeno něco o chlapech - a řízení současné F1 stále není pro chlapy. ano 5-6 G je solidní na auto, ale je to polovina toho, co zvládají piloti Air Race. jen podle tohoto parametru nelze říct že je najednou pro chlapy, to je blbost. chápu že F1 se už nikdy nevrátí k té syrovosti jako před lety kdy piloti museli mít opravdu pořádný koule, ale proto nelze tleskat jací jsou to dnes pašáci když jim F1 jede jako po kolejích, holt mají o 1G větší přetížení než před lety, kdy při závodě usínali. ano dnes už holt budou muset trochu makat ve fitku jako všichni ostatní sportovci aby byli fyzicky připravení, ale stále je to na hony vzdáleno přípravě jiných sportovců kteří dřou mnohem víc.

          + 2 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Záporný palec jsem Ti nedal, ale jinak souhlasím s Petrem. Jinak tu syrovost F1 nebude mít nikdy ne kvůli FIA, ale kvůli současné společnosti. Tehdejší piloti si občas zaflámovali, proháněli holky, zatímco ti dnešní chodí po fitnesech a jako modelky si hlídají každé kilo. Představa, že Stalone si sedne do formule jedna a bude prohánět konkurenci je natolik vzdálená realitě jako to že jsem fešák. Prostě jiná doba, jiní piloti. Akorát ty podmínky pro ně se přitvrdily.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Podle mne záleží na úhlu pohledu. Co je pro koho obdivuhodnější výkon pilota. Nadechnout se, sešlápnout plyn na podlahu, pootočit volantem a projet zatáčku. Nebo odhadovat a maximalizovat rychlost v zatáčce, případně ještě řadit, korigovat smyk a vědět, že každá maličá chybička má za následek fatální následky?
              Myslím, že Petr měl na mysli ten první případ a Lord Mystic ten druhý. Ono se to také těžko srovnává, protože srovnáváme F1 2018 s F1 1984 třeba (abych alespoň akceptoval turbo éry). Dnešní F1 je jednoznačně nejrychlejší, jaká kdy byla. Což v sobě zahrnuje jisté nároky na piloty. Ale zárověň je i nejbezpečnější, aerodynamicky (možná) nejúčinnější, elektronicky v rámci pravidel nejnabušenější atd...
              Nechci mluvit za Lorda Mystica, ale nejspíše měl na mysli to, že dříve většina rozhodnutí záležela na odhadu, citu a umění pilota a nesměl se dopustit chyby, dnes mají piloti maximálně účinná a bezpečná auta, ve kterých jim pomáhá elektronika a týmy inženýrů z boxů a chyba znamená přejet čáru a mnohdy projet zatáčku ještě rychleji.
              Nechci to bagatelizovat, nároky na současné piloty jsou jiné. Stačí porovnat palubní desku s volantem vozů z roku 1984 a letošních.
              Jenom se nikdo nemůže divit, když na tvůj původní koment Pepane, někdo zareaguje ve stylu Lord Mystic... 03
              Já se přikláním na Lord Mysticovu stranu a také jsem mu dal paleček.03

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Lord Mystic

              Lord Mystic

              212.47.26.XXX
              v pohodě, chápu že na fandovském webu o F1 tu bude většina fandů fandit a každý názor který bude trochu "jiný" bude ten špatný a záporně ohodnocený :). ale mě to neva, já reagoval jen na tvůj názor že už teď bude F1 pro pořádný chlapy. bohužel nebude. ano bude těžší než byla, ale přiznejme si to otevřeně - posledních pár let nebyla F1 vůbec těžká, byla to pro jezdce oddechovka kdy to zvládl na první dobrou jakýkoliv náhradník který narychlo do F1 naskočil. spíš mi přijde že neznáš dřívější F1, třeba jak píše odin turboéru z osmedesátek, protože to bylo absolutní peklo v porovnání s dnešní F1. doporučuji nějaké dokumenty z té doby a bude ti okamžitě jasné, že to vůbec nelze srovnávat. chlapi prostě už piloti ve F1 nebudou jako bývali - a ano není to jejich vina, je to dnešní trend společnosti.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                No nevím, jestli dokumenty z těch dob, mohou být pro lidi, kteří tu dobu nezažili, dostatečně vypovídající. 17 Ty závody si stejně budou transponovat do současných podmínek.
                Ono lze těžko vést diskuzi k F1 z dob minulých s lidmi, kteří to nezažili. A také to není jejich vina (stejně, jako těch současných pilotů, jejichž příklad jsi zmínil). Vlastně ani nevíme, kterou dobu měl Pepan na mysli, kdy podle něho jezdili v F1 "chlapi".
                Mě pobavil argument cvičení ve fitnes, což z nynějších pilotů dělá snad chlapy? Nebo jsem nepochopil rozdíl mezi miminama a skutečnými chlapy v F1?05 Nebo jen Pepan srovnával mnohem kratší období současné F1?
                Já tato srovnávání nemám moc rád. My, kteří se o F1 zajímáme delší dobu, máme tu (ne)výhodu, že jsme F1 z let dávno minulých vnímali v kontextu té doby. Mladší generace si představuje tu dobu, kterou nezažila, jako velký mejdan ze kterého si odskočili tehdejší piloti zazávodit. A neuvědomují si, že maximálky měla ta tehdejší auta srovnatelné s dnešními. Jen to ovládání bylo nesrovnatelně více závislé na tehdejších pilotech a o bezpečnosti se snad ani nebudu zmiňovat.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama