DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 83, poslední 05.03.2018 20:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 05.03.2018 09:20
To nedává význam. Kromě Renaultu nikdo tovární… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2018 10:04
No jestli může naskočit, může i teď. Ale nikdo se… »
» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2018 12:03
Základní pravidla jsou nastavena takto, motor se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                          • airwar1939

                            airwar1939

                            176.74.141.XXX
                            To není teorie, spolu s motory dostává každý tým i obsluhu k motorům, lidi co se v nich hrabou, a lidi kteří sledují jejich chování na pitlane, ale i přímo v motorárně Mercedesu přes internet. Po každém závodě pak motory kontrolují a připravují na další závod.

                            Honda neměla šanci od Mercedesu nic obšlehnout, protože přes McLaren neměla přístup k žádným datům, znala jen vnější rozměry a základně koncepci. A protože měla velmi málo informací, logicky věřili svému, značně odlišnému konceptu, padali věty o tom jak je jejich motor na brzdě super a podobně. Reálné srovnání dat u McLarenu a Hondy prostě neměli k dispozici.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Iscarian

                              Iscarian

                              89.177.215.XXX
                              No zjevně se asi k některým datům mohli dostat. Pokuď by se k těm datům dostat nemohli, tak by jim továrna dodala vše, protože ani tehdy nebyl McLaren (protože pořádně zkopali šasi) pro Mercedes žádný soupeř.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • jon

                              jon

                              46.135.84.XXX
                              Nejde o srovnání dat. Výkon Mercedesu byl pro ně známá veličina, takže Honda už během roku musela tušit, že jsou v rejži. To, že se Mercedes nenechal opít rohlíkem a svůj koncept si dobře ohlídal je vidět na roce 2015 a úrovni Hondy.
                              Honda mohla přes McLaren vidět hodně. Stáj si hlídá věci kolem chlazení a převodovky, tudíž je tam hodně dat, která mohou pomoc. K tomu je jasná architektura, řešení ERS, baterií, telemetrie, ...
                              Ona toho Honda hodně věděla, ale naštěstí je položila jejich Japonská hrdost, kdy si vzali do hlavy, že to udělají jinak a lépe než Mercedes. Když se rozhodnuli to zkusit po jejich vzoru, už bylo pozdě a kontinuita vývoje u Mercedesu byla úplně jinde.
                              Jinak o lidech od motoráře ve stáji samozřejmě vím. Jen to není jen o nich. Data musí korelovat s věcmi, které má na starosti stáj a tam se jim data schází.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • Iscarian

                              Iscarian

                              89.177.215.XXX
                              Dobře. Tak jinak. Třeba máš pravdu a skutečně se k žádným datům o motoru Mercedes Honda prostřednictvím McLarenu dostat nemohla. Proč by tedy Mercedes přestal s podporou McLarenu? Podle všeho tedy, k tomu neměl žádný důvod. A přesto to udělal, proč?

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • Iscarian

                            Iscarian

                            89.177.215.XXX
                            Přesně tak 01

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                      • airwar1939

                        airwar1939

                        176.74.141.XXX
                        V sezoně 2014 nebylo dovoleno vyvíjet motor, takže museli jezdit se stejným HW, ale pokud vím na rozdíl od Mercedesu, Wil a FI nepoužíval paliva a maziva Petronas, měl vlastního dodavatele.

                        Výkonnostně v tom roce neměl McLaren ani na
                        Mercedes ani na Williams, s FI to bylo +- na stejné úrovni.

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                    • Iscarian

                      Iscarian

                      89.177.215.XXX
                      V zásadě souhlasím, až na ten rok 2013, tam byl už Mercedes před McLarenem, tehdy vyhrál PK Red Bull a Mercedes byl druhý těsně před třetím Ferrari. Mclaren byl tuším až pátý v PK...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Sice opět nebyli konkurenty, ale máš pravdu. Ten rok byl Mercedes 2. a Mclaren 5. s třetinou bodů. 01

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Nepochopil jsi nic a jseš opět arogantní. Udělal jsem chybu, že jsem s tebou zase začal diskutovat. Už si mne nevšímej a nediskutuj se mnou . Díky.

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Promiň. Asi nepochopil. HW se měnil jen 3x za sezonu (teď jen 2x). SW snad nakopírovat není problém za pár minut. A maziva a paliva jim dodává petrolejářský koncern všem stejné. A důvod škodit někomu, kdo mne ani z dálky neohrožuje, "kazit" si jméno a přicházet o cenná data prostě smysl nedává.
                A absolutně netuším, v čem jsem arogantní. Tím, že nevěřím v komplikovanost dodání SW, když je to to jediné, co Mercedes během sezony vyvíjí (až na ty 3 možnosti změny, které pokud vím ani sám nevyužil)?

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Odběratelé v tomto nebudou moc sdílný, takže se toho moc nedozvíme, veřejně asi fakt ne.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To co říká Toto Wolf má zjevnou logiku, dělat cokoli dvakrát a rozdílně, by se jim prodražovalo, a ještě by je to brzdilo. Krom toho k tomu fakt nemají důvod, zákaznické týmy mají jiné šasi, a logicky nedokáží potenciál motoru využít tak dobře, jako tovární tým. Celé to na mě dělá spíše dojem pokračujícího tlaku ze stranu FIA na odchod továrních týmů z F1.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Vymyslím "lepší" mód motoru a "konkurenci" ho nedám a nebo až za rok.Taky jsou módy "olejíček" a nepotřebují aby to kdokoli věděl, vyčmuchal. V tomhle běž s logikou někam...., tam se prodražovaní fakt nebojí. A právě že to logiku má a jednu jedinou, nikdo nebude posouvat motor výkonově "někam", když ho bude muset dát všem.A nebo bude ,ale pro všechny.Proč závodit se slabším motorem ač je stejný. O ničem....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Při troše logického myšlení je snad jasné, že pro tým Mercedes není FI a Williams konkurence, stejně tak pro tým Ferrari není Hass či Sauber konkurence, ale naopak mohou být tyhle zákaznické týmy dobrý spojenec, který obírá o body skutečnou konkurenci... jako Williams v letech 2014 a 2015, nebo FI v letech 2016 a 2017. Jediněj kdo by teoreticky měl důvod "škodit" svým zákazníkům je Renault, protože ze stejným motorem jsou RB a McLaren pro tovární tým zatím nedostižní. 03

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Tak důvodem je i že posouvat motor musí všem a najednou a za jedny peníze.To eliminuje také utrácení. Je jasné, že chtějí eliminovat vývoj motorů, aby se výkonost všech vyrovnala.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            Teď jsem uplně nepochopil význam příspěvku? Eliminovat vývoj motorů chce kdo? FIA asi ne když zrušila omezení vývoje pomocí žetonů, a motoráři tuplem ne, ti chtějí vyhrávat. A motoráři když udělají vylepšení, tak ho klidně rádi otestují na zákazníkovi, a ne na továrním týmu, kde by je případné selhání bolelo. Ferrari loni dalo třeba vylepšenou verzi motoru nejdříve Haasu, a až pak ho nasadili u továrního týmu.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Jo tak ty to bereš dle novin.....to asi nebudue cesta, jak se věci mají že. Věz že FIA určité věcí ví a proto se tyhle věci dějí. Tím pravidlem se se logicky zpozdí vývoj, je rozdíl dělat posun u dvou svých motorů pro sebe a nebo pro všechny. A hlavně, všichni stejné motorové možnosti. Vše souvisí se vším.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • airwar1939

                airwar1939

                176.74.141.XXX
                Tak téhle motanici fakt nerozumím. Co jsi chtěl vlastně říct? 05

                Jaké zpoždění vývoje? Týmy mají tři motory na sezonu, tudíž na jeden motor odjedou přibližně 7 závodů (při 21 závodech za sezonu).

                Když bude mít Mercedes vylepšenou verzi pro čtvrtý závod, může ji použít u továrního týmu klidně už ve čtvrtém závodě, a tu starší verzi pak zase nasadí tehdy, kdy to z hlediska nižšího výkonu nebude hendikep... nebo třeba jen do pátečních tréninků. A zákazníkům dá to vylepšení co má od čtvrtého závodu až v osmém závodu.

                Pravidla sice říkají že musí všechny PU být totožné, ale neříká kdy, což ani nemůže, protože jsou týmy omezeny počtem PU na sezonu. Tudíž i v sezoně 2018 budeme svědky že všechny týmy nepojedou se stejnou verzí motoru.

                PS: po migrační krizi, prezidentských volbách a podobně jsou novináři ta poslední skupina lidí, kterým jsem ochoten něco věřit. 03

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Motor se posouvá co závod, ač motor je stejný. Třeba softem. A pokud ho musí dát všem, je to složitější, už třeba v tom, že tam jsou rizika, nebo se musí vylepšit chlazení, je tam těch věcí více. Prostě to Mercedesu a Ferrari tímto ztížili.

                  + 0 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    jedinej kdo na tomhle může reálně tratit jsou zákazníci renaultu a tento postup - trol přes FIA - je přesný stil mcl, takže je naprosto jasné odkud vítr vane

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama