DISKUZE K ČLÁNKU Renault letos hodlá stáhnout ztrátu na McLaren a Red Bull

Tovární tým Renaultu se chce letos vyrovnat svým zákazníkům - McLarenu a Red Bullu, pokud jde o kvalitu šasi, aby mohl v budoucnu znovu začít útočit na titul.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault letos hodlá stáhnout ztrátu na McLaren a Red Bull

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 13.02.2018 20:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mac_ (Hlasovali 4 lidé) 12.02.2018 14:30
Nemyslím, že letos by měl Redbull s Renaultem… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 12.02.2018 14:41
Jo, co jiného si dávat jako cíl. Jako továrna tam… »
» Pikaso (Hlasovali 2 lidé) 12.02.2018 19:14
Myslím si, že souboj R vs RBR bude reálný i v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To Pikaso: jasně kdyby je mraky, já se snažím hledat ten nejlogičtější stav.

    Výrobci PU vyvíjí vpodstatě každý rok nové PU, ale jde o to zda jen mění dimenzaci jednotlivých komponent, nebo mění součásti motoru z důvodu nárustu výkonu. Mercedes má v loňském motoru výborný základ, nepochybně použitelný i pro začátek letošní sezony, takže i kdyby měl problém s poslední mutací, je se kam vracet. Ale já si myslím, že když neměl Mercedes problémy se spolehlivostí svých PU po dobu těch cca. 23 let co je ve Formuli 1, je pravděpodobné, že je nebude mít i nyní.

    FI nemá moc prostředků, pravda, proto vyvíjí v menších krocích a zjevně se soustředí vždy na to, kde ho tlačí bota, takže i letos očekávám že udělají pokrok. Jestli bude stačit na udržení současného postavení to je věc druhá, ale pořád si myslím, že vzhledem k tomu, že nemá potřebu dělat radikální změnu, měla by jeho výkonnost být lehce vyšší než loni.

    Jasně, že se může stát i to, že v této sezoně bude o titul bojovat Sauber a Torro Rosso, a ostatní pojedou jen o třetí místo, všechno je možné. Ale jak možné je to z hlediska pravděpodobnosti?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.190.XXX
    to Pikaso
    Když myslíš...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    To rock and airwar1939 --- Hezky si rozumíte, ale nějak jste z toho opět vynechali ten fakt, že M udělal zcela novou PhJ. I kdyby to byla jenom evoluce, stále se ptám, kde berete tu jistotu, že ta PhJ od Merlu bude zase tak dobrá. To se přeci může taky změnit. Navíc stále všichni dobře zmiňujeme jak je to super, že FI to dokáže s tak maličkým rozpočtem. A tady je další spekulace. Jak víte, že i letos(loni) na to budou mít a budou pořád vyvíjet ??? Co když jim došli peníze a pojedou vlastně "jenom" s loňským šáskem ???? Ostatní poskočí a co FI ????
    ---Těch kdyby je stále mraky a nevidím důvod proč by to nemohlo být tak nebo tak. Dokonce se může stát, že u Saberu s aktuální PhJ od F postaví skvělé šásko a pojedou oni o Top5, nebo H bude bojovat o top5.
    V tomto směru je můj názor opřen, že ani génius s omezeným rozpočtem nedokáže to co penězma zalité továrny. Třeba H ke konci sezony nedala poslední specifikaci motoru, protože věděli jaká je to pecka a TR s jejich penězi a skvělým motorem pojedou o titul.
    ---Prostě tak jak vy jste přesvědčeni, že FI bude v top5, já jsem přesvědčen, že tam nebude a budou tam M,F,RBR,R a McL. Nic víc nic méně. No a jak to bude uvidíme všichni již konečně docela brzo. V dubnu budeme všichni chytřejší.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.190.XXX
    to airwar1939:
    Odpověděl jsi to, co bych psal já, v podstatě doslovně :-)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To Pikaso: já v tom tedy žádnou dvojí optiku nevidím, FI pokračuje kontinuálně, dá se tedy s velkou pravděpodobností předpokládat, že udrží současnou výkonnost.

    McLaren mění pohonnou jednotku, což znamená změnit i chlazení, uspořádání věcí v šasi, převodovku, závěsy... a také aero z vnějšku. Pokud měli to vše v předchozím období opravdu TOP jak tvrdí, tak se dá předpokládat, že teď na začátku v těcto oblastech spíše ztratí, než to opět vyladí.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    to rock 08:14 .....a ne říkat až v se...... tam samozřejmě mělo bejt.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    To rock 08:14---- takže samozřejmě i my víme, že si musíme počkat na testy a sezonu, ale pouze jsme si dovolili říci stejně jako ty s FI svůj předpoklad a říci ho teď a říkat až v sezoně já jsem si to myslel. Nikde není napsáno, že to tak bude a to si myslím víme všichni. Takže nikomu svůj názor nenutím. Jenom si to tak myslím.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    To rock 08:14---------tvoje dvojí optika na stejný problém u různých stájí je docela zajímavá. U jedněch nevíš co se stane a u druhých si seš jistej, že z top5 nevypadnou. Opravdu zajímavé. V tom tom případě musím napsat POZOR!!!!!! M udělal dle svého vyjádření rovněž zcela novou pohonnou jednotku. Kde všichni bereme jistotu, že M bude nejlepší ???? Nemůže to být tedy taky průšvih a M ani FI v top 5 nebudou ????

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.190.XXX
    to Adi, Pikaso:
    Red Bull je jasný
    McLaren je obrovitá spekulace a pro mne největší neznámá celé nadcházející sezóny. Museli překopat půlku auta a i když asi vědí, jak na to, ložené to není. Jedna věc je, že by se podle papírových předpokladů měl v TOP5 pohybovat a druhá věc je -před prvním testem- napsat, že tam je.
    Renault si Force Indii možná dával, ale bodově s nimi prohrál dokonce i v tom Abu Dhabi. A pozice v TOP5 se určuje podle získaných bodů. Vlastně sumárně za posledních 3/4/5/6/7 (vyber dle libosti) závodů nedokázal Renault bodově překonat nikoho z první pětky a naopak jim často zatápěli ti vzadu. Navíc do závodního týmu nesype tolik, kolik by bylo potřeba.

    Naopak Force India v současné době ví, co dělá. Motor bude mít zase dobrý, není reálný důvod, proč by měli vysloveně zkonit šasi a na piloty měli šťastnou ruku. Ti z TOP5 nevypadnou.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To El_Senor: pokud chceš porovnat zásadnost rozdílů PU Renaultu 2016 a 2017, musíš se obrátit na Renault. Ten má veškeré podklady, my pouze citujeme jeho prohlášení.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    178.255.168.XXX
    Pikaso, Renault sice rika, ze doslo ke zmene, ale ukaz mi koncept pred rokem 2016 a pro 2017. Predpokladam, ze je to porad tento, ktery maji od roku 2014.
    https://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/2doWakZ0/s8/f1-2015-engine-analysis-2016-mclaren-mp4-30-honda-engine-comparison-with-renault-ferrari-m.jpg

    Adi, nerikam, ze Renault bude odsouvat TR. Mluvim pouze o pohonne jednotce. Nehlede na to, ze pro lepsi srovnani o ktere ti jde bude asi v roce 2019, kdy asi bude RB jezdit s Hondou. Coz by bylo pro srovnani jiste zajimavejsi nez TR.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    212.96.178.XXX
    To Rock: Pokud mě paměť neklame, tak na konci sezóny zle dotiral RB na Ferrari i se sníženým výkonem a Renault se stejně sníženým výkonem si v Abu Dhabi dával FI s prstem v nose... Z tohoto pohledu je jasné,že v Top 4 jsou 2 týmy s PJ R a Mclaren by neměl být hůře než 5... I já tipoval všechny týmy s motorem R v Top 5. Každopádně jsem nohama na zemi a vím, že ne vždy se dá přenést forma z konce sezony do té nové (viz např. Propad RB mezi 2016 a 2017 i přes menší motorový deficit), takže jak jsem psal, dohady a odhady potvrdí / vyvráti až závodní realita :)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    212.96.178.XXX
    To Picaso: je pravda, že papírové předpoklady hovoří o tom, že by všechny týmy s motorem R měly být v top 5 a já to taky tak tipoval. Každopádně je potřeba počkat si na testy a hlavně na úvod sezóny... To bude skutečný odraz reality...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    To rock 21:30
    No to asi jo. Už na konci sezony bylo myslím i pro slepce vidět, že pokud by u McL měli trochu lepší PhJ byli v top 5. Stejně tak, že kdyby u R netolerovali platícího JP a vzali hned CS, tak tam byli taky už loni. No a u RBR to snad nebudeš rozporovat ani ty. Ten totiž dojel MS na 3 místě, takže v top 5 byl. Pokud si tedy viděl něco jiného, tak máme buď každý jiný pohled na stejnou věc, nebo jsme každý na něco jiného koukali.
    -Samozřejmě ten prvotní spot ode mne je zároveň jistým pohledem na letošní sezonu a vyslovení mého názoru jak to bude vypadat letos. Nikomu to samozřejmě nevnucuji.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    To El_Senor 20:32.
    Nepochopitelný to je jenomm pro ty co pořád něco píšou a o nic se nezajímají. Takže zkratkou. Pro sezonu 2017 stavěli nový motor ne jenom u H, ale dokonce i u R. Už v půlce sezony 2016 u R vyhlásili, že si vybrali špatný směrem, že jsou na maximu daného konceptu a proto postavili vlastně nový motor. Tedy v Roce 2017(samozřejmě s vývojem od 2016) jeli zcela nový koncept stejně jako H. Už je to pochopitelné ????
    -Samozřejmě abych se tě nedotkl, R má celkově o jeden rok delší zkušenost s těmito PhJ než mají u H.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    Pikaso 19:14 12.02.2018
    "R jako dodavatel motorů ... Má v top 5 tři týmy"

    Fakt se koukáme na stejný závody?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    37.48.0.XXX
    To bylo pro Ela..

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    37.48.0.XXX
    Tak jestli bude pro Renault oříšek TR, tak to by se jejich Aero oddělení muselo samo propustit a zrušit, protože když máš o třídu lepší motor a o 2 třídy lepší piloty, tak bys musel udělat šasi s pritlakem na úrovni Indy car a ne F1...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    178.255.168.XXX
    Pikaso tomuhle se da tezko rozumnet. Co ma Renault spolecneho s H?:
    "Nezapomeň, že s takto uspořádanou PhJ jeli vlastně stejně jako H první sezonu, protože pro sezonou 2017 stavěli od základu novou PhJ, na to se dost často zapomíná."
    Jinak odsun F a M na druhou kolej je snad nejvetsi vtip roku. Motor nestavi jezdci ani sasi ani TOP tymy, motor stavi vyvoj a ten je proste u Mercedesu jinde a to plati i technickem vybaveni vyvoje. Renault ne ze bude nekoho odsouvat, ten bude jen doufat, ze nebude odsunut na posledni misto. V roce 2019, 2020 jsem zvedav na rozlozeni sil. Nez Renault dozene Mercedes, tak ten uz to asi zabali, protoze to uz nebude v F1 bavit a nebude mu to prinaset tu potrebnou reklamu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    Myslím si, že souboj R vs RBR bude reálný i v této sezoně. Nejsou tm špatní lidé a toco jim chybělo byla kvalitní zpětná vazba od pilot. V tomhle ohledu si myslím, že mají v současné době nejlepší duo ve startovním poli, a proto tam R podle mého bude. No a pokud trefí auto už od začátku bez nutnosti velkých úprav, vůbec bych se nebál říci, že budou v boji o třetí a druhý plac s RBR a F. S McL to bude podle mě ze strany R jednoduší. Ano měli sice loni asi výborné šásko, ale nikdo nevíme co s tím udělala ta změna PhJ. Podle slov vedení McL by to neměl být problém, a tak bych v tom boji vlastně o druhé až páté místo viděl klidně celou čtveřici F,RBR,R a McL, což bohužel nahraje už ne tak dominantnímu, ale podle mě pořád ještě nejlepšímu M. A to vše s veškerou úctou k menším týmům.
    -Reálně je na tom podle mého názoru R jako dodavatel motorů nejlépe. Má v top 5 tři týmy a bude mít obrovskou zpětnou vazbu. Jestli se motorářům podaří udržet současnou platformu PhJ i po roce 2020, bude na tom R velice dobře a dost možná odsune F a M na druhou kolej. Nezapomeň, že s takto uspořádanou PhJ jeli vlastně stejně jako H první sezonu, protože pro sezonou 2017 stavěli od základu novou PhJ, na to se dost často zapomíná.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama