DISKUZE K ČLÁNKU

Motor Renault bude letos výkonnější i spolehlivější, pro kvalifikaci dostane zvláštní módy

Renault prožil dobrou zimu, kdy se mu podařilo navýšit výkon své pohonné jednotky i zlepšit její spolehlivost. To je povzbuzením i pro jeho zákazníky, kteří by si to letos rádi rozdávali o vítězství s Ferrari a Mercedesy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Motor Renault bude letos výkonnější i spolehlivější, pro kvalifikaci dostane zvláštní módy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 14.02.2018 09:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 10.02.2018 16:03
Adi 14:01 10.02.2018 Ten začátek jsi měl… »
» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 10.02.2018 20:03
Adi 14:01 10.02.2018 Promiň, zapomněl jsem se… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 11.02.2018 10:03
Dva jezdci stejného týmu jedou kvalifiakci. Jeden… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Podle toho, kde se týmu daří víc. Jestli na technických nebo rychlostních tratích? Tedy jako se to dělá od vzniku F1? 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    A jak z toho poznáš jak se na tom podílí motor Majku? Jak? Jak? Odpověď bude kvak, kvak, kvak. :-)

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Jo, souhlasím, že je tam spousta proměnných. Takže když je RB druhý tým v Monze, tak to nebudu srovnávat s jedinou proměnnou která se extrémně liší (tedy Ferrari), ale vezmu průměr ostatních týmů. Nedostanu číslo naprosto přesné, ale něco, co přibližně odpovídá.
    Za celou dobu jsi tu nehodil jediný příklad, z kterého by vyplývalo, že je na tom Renault srovnatelně s Mercedesem. Ani zdaleka. Všechny tebou uvedené příklady jen dokládají, že RB prodělal menší vylepšení šasi a Renault předvedl přiblížení ke špici pouze na 5 závodů a pak se vrátil zpět na téměř původní výkon. Není tam ani známka toho, že by se mu na motorových tratích vedlo lépe, než na technických. I jeho "úspěchy" v Mexiku či Malajsii blednou při srovnání s jeho rychlostí v Sigapuru. A to prostě svědčí o kvalitě šasi.
    Ona ta rovnice (rychlost=motor+šasi+pilot) prostě platí. V jednom závodě to nemusí odpovídat (třeba když se nepovede pilotovi zrovna 1 kvalifikační kolo), ale pokud uděláš průměr z mnoha závodů, přibližný výsledek ti vyjde (když pilot podělá většinu kol, pak je asi chyba zrovna v něm). Prostě Rb začal tragicky, na 5 závodů se vyrovnal špici a pak zase vyhořel. A jediné, co se na konci sezony změnilo, byl výkon motoru (potvrzený oficiálním prohlášením R). A výše se dá odhadnout. Kupodivu to vyjde podobně jako Amusu. To nebude náhoda. 03
    A rychlost na rovinkách má odpovídat síle motoru? Vždyť to právě u AMuSu kritzujete, že to přesné není. Promiň, ale stačí trochu položit zadní křídlo a rychlost máš o 10km/h rychlejší. Dokonce se to schválně užívá jako DRS. Tak co to může říkat o výkonu? Proto Amus neměří top speed, ale zrychlení, protože tam to nehraje až takovou roli. A kdyby ses aspoň trochu obtěžoval si nějaká čísla najít, tak by jsi objevil, že vozy s motorem Renault zrovna tabulky s top speed nevedou. Tak příště nesleduj, kdo koho nepředjede na trati, kde se předjíží jen Mclareny a podívej se na naměřené rychlosti. Ony ty čísla jsou přece jen přesnější, než dojmy.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    GRAHAM 13:32 11.02.2018
    Ale pochopil. 80k se vždy nerovná 1s. Ty jsi byl ten, kdo napsal, že tuto rovnici zpochybňovat může jen hlupák jako já. 12

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Než psát takové elaboráty je lepší na ty nesmysli vůbec nereagovat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    212.96.178.XXX
    Stále si hraješ s čísly Miku a stále nechápeš, že v závodě je tolik proměnných, že žádné průměry jednoduše nelze spočítat... Prosím, už se nesnaž průměrnou ztrátu v závodě dávat do rovnitka s výkonem PJ. To je jednoduše nemeritelne a čím víc se v tom patlas, tím komicteji tady vypadáš. Věřím, že o motorové výhodě v závodě vypovídá hlavně schopnost bránit se na rovinkach a tu, opět opakuji, měl RB velmi slušnou. Dokonce tak slušnou, že se bez problémů jeho jezdci dokázali probijet polem v motorových tratích typu Monza, Baku, Mexiko. Dokázali na motor na určitých tratich dát Mercedes i Ferrari. Sám RB přiznal, že jejich šasi bylo minimálně do GP Canady slabé... Nic těžkého k pochopení to není. Btw i Graham ti krásně ukázal, jak blbá úvaha ta tvoje čísla jsou. Když se budu snažit, klidně ti dle tvé metody hraní si s číslama zaručeně dokážu, že je Renault silnější PJ než Mercedes... Ale samozřejmě je to blbost a ztráta času, takže se tím ani nehodlám zabývat...chápeš?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Nepochopil, ale nevadí. Prostě tak to počítat nelze. Zase jen kopeš. Škoda.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    GRAHAM 10:03 11.02.2018
    To je jednoduchý. Prohlaš tu, že Hamilton je neschopný břídil a oba jezdci RB dělají ten víc jak 0,5s rozdíl na kolo (tedy jsou o tolik rychlejší než on) a bude vám to dávat trochu smysl. Tedy nevím co si o tobě budu myslet jeho fandové, ale to už je mi jedno.
    Každopádně to nevysvětluje uvedené rozdíly během sezony, Jestli jsem si všiml, tak jezdecké obsazení u Mercedesu i RB zůstalo po celou sezonu stejné. Tedy pokud nevěříš tomu, že najednou ztratili oba jezdci RB své zázračné schopnosti a spadli výkonostně o 0,5s dolů. 03
    Ale prosím, nezpochybňuj tu najednou, že 80k=1s. Takový blbec, abych to zpochybňoval, že to neplatí vždy, jsem tu jen já. To jsou tvá slova. 12

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Dva jezdci stejného týmu jedou kvalifiakci. Jeden dojede 5 a druhý 10. Je mezi nimy rozdíl 0,425 s. Který z nich má silnější motor?

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Ono se říká nevolej hop, dokud jsi nepřeskočil. V minulosti čím odvážnější prohlášení o to horší výstřízlivění, takže nevím zda se mám z prohlášení Renaultu radovat, nebo je pro tuto sezonu pomalu odepsat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • El_Senor

    El_Senor

    37.188.177.XXX
    Ale napovi, podivej se na rozlozeni sil za poslefni roky, pozice tymu jsou cca nemenne. Auta se vyvijeji, ale to u vsech. Neco take napovi i to ze se daji porovnat sasi s jednim motorem. Rozhodne to rekne vice, nez si tady vymyslet cisla tak aby se nam to libilo

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Radon

    Radon

    84.242.97.XXX
    El senore - forma McL a TR na začátku sezony nenapoví vůbec nic. Auta se vyvíjí a nejeden konstruktér Ti řekne, že auto z konce sezony je na hony vzdálené tomu z prvního (zastaralejšímu) závodu. Stejně tak auta s jinými motory, tedy i převody, halo atd.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Adi 14:01 10.02.2018
    Promiň, zapomněl jsem se vyjádřit ke jmenovaným závodům.
    Rakousko: V kvalifikaci ztratil RB přes 0,6s, což je celkem průměrná hodnota jejich ztráty. Závod poznamely potíže Hamiltona a zoufalá pomalost Bottase. Ano Ricci dojel pouze 6s za nimi a dokázal udržet Hamiltona s problémovým vozem za sebou na okruhu, kde udržel za sebou skoro každý svého soupeře. Nevím, tedy co z toho je důkaz kvality motoru.
    Monza: V kvalifikaci ztratil RB 1,15s!!!!! To je úspěch? To, že Ferrari totálně vyhořelo snad není důkaz rychlosti RB. Vždyť Max dojel pouhých 0,33s před Strollem a Ricci dokonce míň jak 0,2s. To je fakt pekelná rychlost. V závodě to nebylo o moc lepší. Sice startovali zezadu, ale Ricci dostal 40s a klidně by dostal kolo, kdyby měl Hamík jen malinkatý důvod to honit. Co z toho máš proboha důkaz rychlosti motoru??? vyhoření Ferrari?
    Spa: V kvalifikaci dostali 0,827. Tedy opět průměr, pokud zohledním délku tratě. V závodě ztratil Ricci pouze 10s. Ale jen díky tomu, že ve 26 kole vyjel SC, díky kterému se dostal na 3. místo. Tedy těch 10s ztratil za zhruba 15 kol. Tedy žádný zázrak.
    Nevím, jak RB tradičně ve Spa trpí. V roce 2016 ztratil Ricci 14,1s, ale ne za 15 kol, ale za 33kol. Tedy byl proti Mercedesu RB mnohem rychlejší než loni. V kvalifikaci v roce 2016 ztratil pouhých 0,15s. Tedy opět nesrovnatelně lepší výkon, než loni. V roce 2015 to bylo o něco horší, ale také žádný propadák a v roce 2014 Ricci Spa vyhrál. Takže tam RB nebyl žádnou lovnou zvěří. Ona to totiž pro RB není vůbec tak špatná trať, jak jsi tu popsal. Chyběl jim tu vždy výkon, ale ve Spa je potřeba také hodně přítlaku a ten RB nikdy moc nechyběl. 03
    Takže máš tu podrobně popsané, proč žádný z tvých příkladů není žádným důkazem kvality Renaultu. Naopak Monako, Maďarsko a Singapur jsou jasným důkazem kvality šasi RB a Čína, Bahrajn, Monza či Silverstone jasným důkazem absence výkonu. 03

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Adi 14:01 10.02.2018
    Ten začátek jsi měl adresovat Grahamovi. Já osobně si myslím, že rychlost v kvalifikacích mnohem věrněji ukazuje na rychlost vozů, protože tam nevyjíždí SC, nemění se podmínky, nepředjíždí se, nebourá, nedělají ptistopy.... Ale on trval na tom, že mám brát v potaz pouze závody.
    Takže souhlas: Podle kvalifikací a stejných nastavení vychází ztráta Renaultu na 45,2k. Lepší ne? A podle mne odráží realitu. A kupodivu je to dost blízko AMuSu. Tedy po zaokrouhlení přesně? 03
    Ale jinak souhlasím. Renault je nejblíž Mercedesu, co kdy byl. Už to není ani 80, ani 60k. Poslední 2 závody hodnotím podobně. Renault ustoupil z výkonu, kvli spolehlivosti. Jen na rozdíl od tebe vidím, že ustoupil tam, kde byl před asijskou štací, tedy z těch 25k na odstup opět 40-50k na Mercedes. To je vše v čem se lišíme. A protože údajně Honda na špičku ztrácela na konci sezony nějakých 80k, je její ztráta na Renault podobně velká, jako Renaultu na špici, tedy co jsem říkal vždy. Pokud tento rozdíl posune Mclaren z občasných bodů ke špici (prý až o 1s, čemuž nevěřím když 80k=1s), pak je na tom vidět, kam by se posunul RB, mít pod kapotou Mercedes. A podle toho soudím, o kolik se přiblíží Mclaren špici. Dle mne asi o 0,5s, tedy pořád hodně daleko za nejlepší trojici. Ale rád se nechám překvapit. Čím víc soubojů, tím líp a Mclarenu nepřeji nic špatného. Ikdyž úspěch STR (který nějak nečekám) by mne pobavil.

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    212.96.178.XXX
    Miku, v kvalifikaci se dá celkem použít tvá logika jednoduchých průměru. Ale proboha, dávat ztrátu v cíli do poměru k výkonu PJ je přece úplná hovadina. Kde máš započítany provoz, safety car, předjíždění, strategie, počasí... A znovu, tobě se hodí poslední dva závody, ale ty nejsou reprezentativní v důsledku toho, že Renault nastavil svoje PJ v důsledku chyby v Mexiku velmi konzervativne. Stále se i to jako kolovratek opíras. Nechápu proč, ale ok. RB byl od roku 2013 poprvé schopen na hlavu porazit Mercedes a to na 2 motorových tratích. Další velké příležitosti promarnil. To, že RB měl loni PJ nejblíže Mercedesu je fakt, stejně tak je fakt, že Renault za celou sezónu přidal cca 0,3s a to upgradem v USA. Btw. Je fajn, že sis dal úplně zbytečnou práci a dal si do rovnice ztrátu v cíli a k tomu postavil výkon PJ. Každopádně jak si sám přiznal, dívat se na to takhle nelze, protože pak by Renault ztrácel 80 - 100 koní... To ztrácí možná Honda, ale asi dobře tušíš, že ti výšla úplná blbost, která nemá s realitou nic společneho. Svět F1 nejsou jen čísla. Musíš přece vnímat i takové věci, že na Monze byl RB druhý nejsilnější tým, v USA by bez penalizace velmi pravděpodobně Max vyhrál. Že se Ricci ubránil Hamovi v Rakousku. Dále pódium ve Spa. Dobře si vzpomínám, jak na těchto tratích byl RB v letech 2014 a 2015 lovnou zvěří podobně jako Mclaren letos. Jestli nevidíš jasný posun z pohledu PJ Renault, je mi to líto. Škoda že RB zkonil šasi, mohli opravdu zcela reálně potrápit Mercedes více.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • El_Senor

    El_Senor

    37.188.236.XXX
    Kolik kdo ztracel hodne napovi forma McL, TR na zacatku sezony. Neni dulezita teoreticka ztrata, ale konecne poradi v cili. Uvidime kam se kdo posune. Tyto debaty jsou nekonecne.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Adi 16:00 09.02.2018
    Když už jsi měl potřebu mne zmínit, tak se do toho opět zapojím, což jsem v úmyslu neměl. Data AMuSu beru jako orientační a nezávislý výpočet. Ani sám AMuS to neprezentuje jako něco přesného, když to zaokrouhluje na desítky koní. Jsou to jediná nezávislá data, netvořená jen PR kecy.
    Kdybych to bral jako ty, podle předsezonních a sezonních prohlášení, tak bych v minulých letech čekal Mclaren často na bednách s občasnými vítězstvími a výhledovými boji o titul. A oni se pohybovali na konci pole. Takže to beru tak, že žádný (opakuji žádný) tým nebude před sezonou říkat sponzorům, že pojedou tužku. Každý prezentuje očekávané zlepšení. KAŽDÝ!!! Jen ty soudné týmy z konce pole neohlašují boje o titul, ale pouze lepší umístění než loni.
    A teď k opět k tvým "oblíbeným" číslům: Použiji data ze závodů, neboť jsem byl Grahamem poučen, že data z kvalifikací o rychlosti jednotlivý vozů nic nevypovídají a mám se věnovat datům ze závodů. Rozumnost tohoto pohledu tedy teď řešit nebudu.
    Sám jsi tvdil, že od začátku sezony ztrácel motor Renault 0,2-0,3s. Blbost, ale OK, budu z toho vycházet. V prvních 5-ti závodech ztrácel RB na Mercedes v průměru 44,59s na závod, tedy asi 0,75s na kolo (pro zjednodušení jsem vzal průměr 60kol na závod, můžeš si to klidně upravit skutečným počtem). Tedy dle tebe padá 0,45s na vrub špatného šasi RB. V 5-ti asijsko-amerických závodech (Sin-Mex) byl rychlejší RB v průměru o 1,99s, tedy berme, že byli stejně rychlí (dělá to 0,033s na kolo). Jestli podle tebe pořád Renault ztrácel 0,3s, pak měl RB lepší šasi o 0,3s. Je to zlepšení o 0,75s (tedy daleko k tvým 1,5s). No a na konci ztrácel RB opět 38,22s na závod. Tedy proti asii šel o 0,67s dolů. Asi se nedá předpokládat, že by se RB na poslední 2 závody vrátil ke špatnému šasi ze začátku sezony a nikdo už nějak nevyvíjel. Tedy to padá na vrub motoru. Když přičtu propad 0,67 k 0,3 tebou uváděných v asii, pak mi vychází ztráta 0,97s jen na motor!!! Teď se dostáváme k tomu vtipnějšímu. 80k=1s na kolo. To ber jako fakt, protože jsem byl opět Grahamem poučen, že jedině já můžu být takový blbec, který by tohle zpochybňoval. A já nechci vyvolávat bratrovraženou řež mezi příznivci Renaultu. Tedy to ber jako fakt. Takže podle této nezpochybnitelné rovnice a tebou zmiňované ztrátě od začátku, to vychází, že Renaultu chybí 77,6k na Mercedes. A tentokrát to nezachráníš ani trzením, že jsou piloti RB o třídu rychlejší než Hamilton, protože jsou v tom na začátku i konci stejní piloti. Kdybych byl škodolibý (a já občas jsem), tak bych ještě uvedl, že Situs měl šasi RB za rychlejší až o 0,5s, tedy by jsme se dostali ještě o 16k v vyššímu rozdílu!!!!! Mně 16k přijde navíc dost a proto jsem použil 5x!!!!! On si na to potrpí, čtyři by na to nestačili.
    Tedy nevím jak tobě, ale mně z toho vychází, že je ten AMuS na Renault až nepatřičně hodný. Podle vašich čísel by měl být někde na úrovni Hondy. 12
    Teď jsem jen celý natěšený, která čísla z toho teď na rychlo budeš odvolávat a co vymyslíte, aby to takto nevycházelo. Já osobně si nemyslím, že ta ztráta je tak velká. Je to asi stejný nesmysl, jako že Renault ztrácel v posledních 2 závodech 25k. Viděl bych to na střed mezi těmito tvrzeními, tedy asi jako AMuS. 03

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    jumpman 09:41 10.02.2018
    Hlavně letos nejspíše Honda nebude dělat žádnou zásadní překopávku. Tím se zvýší i spolehlivost, což je zásadním předpokladem pro postupné zvýšovaní výkou.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    jon
    osobně doufám, že Honda překvapí a alespoň ten renault dotáhne. Podle mě, se současné motory dostávají na úroveň, kdy budou výkonostně velice vyrovnané a Hondě určitě hodně pomůže snížení tlaku co na ni byl vyvíjen v mcl a posunou se více než dokázali za poslední 3 roky...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    jumpman 16:11 09.02.2018

    Zapomínáš na Hondu. Stejně jako pan Goss. :-))) Zatím se k tomu vyjádřilo jen Toro Rosso, ale osobně jsem na ně moc zvědav. Tedy pokud se ten jouda Hartley probere a konečně něco zajede. Zatím na mě působí dojmem jako Eriksson nebo Stroll. :-/

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Charles Leclerc s novým Sauberem C37 poprvé na trati

FOTO: Z "úspěšného" natáčecího dne týmu Alfa Romeo Sauber v Barceloně + VIDEO

Romain Grosjean s Haasem VF-17 během filmování v Barceloně

Nový Haas VF-18 dnes debutoval na dráze, pro testy si stanovil abmiciózní cíl + VIDEO

Pohonná jednotka Mercedesu

Výrobci motorů své odběratele ochuzovali o výkon. FIA jim chce pomoci, mění pravidla

První jízda Alonsa s novým McLarenem MCL33

VIDEO: Jak zní Renault za zády nového vozu MCL33? McLaren ho už ve Španělsku testuje

Nová kráska McLarenu - MCL33

McLaren odhaluje nový monopost MCL33, překvapuje zbarvením + FOTO

Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen při představení nového vozu

Ferrari podle Vettela dosáhlo s novým vozem opět obrovského pokroku

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama