jon
11:13 08.02.2018 194.228.59.XXXAdi, nebylo by lepší brát jako referenci tovární týmy Mercedesu, Ferrari a Renaultu? RB je soukromník, který jel s motory Tag Heuer, tak berme jako referenci nejlepší týmy s motory jednotlivých výrobců. Nehledě na fakt, že Mercedes během sezóny opakovaně přiznal, že šasí hodně podělali. Renault oproti tomu hlásil, že udělali obrovský pokrok v šasí. Tím mi vychází, že s kapacitami obou továren mohli být s úrovní šasí někde +- stejně. Ferrari neříkalo nic, ale zároveň ani nebrečeli. Beru to v jejich případě tak, že se jim povedlo něco extra, čímž pokryli mírný deficit výkonu motoru a dokázali Mercedes porážet v soubojích kolo na kolo. Renault se ke konci vzchopil a dokázal být 4. nejrychlejším týmem i s utlumeným motorem (pokud dojeli), to máš pravdu. Ale na druhou stranu to nezastíní fakt, že pokud nevyjel SC, dostali většinou kolo nebo tomu o pár vteřin unikli. Což je v podstatě stejná situace, jako byla na začátku sezóny. Předpokládáme tedy, že Renault vyvíjel šasí stejně usilovně jako obě zbylé fabriky. Z toho potom opravdu vychází to, že motor Renault měl po celou sezónu stejnou ztrátu na Mercedes a Ferrari. V tom má tedy pravdu Mike. Stejně jako s tím, že Red Bull odvedl letos nejlepší práci. Na začátku sezóny se trápil, napravil chyby a dokázal i s deficitem výkonu vyhrát 2 velké ceny bez velké dávky štěstěny (což v Baku opravdu přišlo a v Mexiku bych to bral jako satisfakci štěstěny za Singapur, kde Max měl na to bojovat o vítězství). Podíl Renaultu bych v těch případech nesrážel (s Hondou za zády by to byl asi boj o zajímavé body - myšleno jako krvelačný boj o šesté místo), ale asi bych to nepřeceňoval - s motorem Mercedes nebo Ferrari by asi nebylo o čem o půlky sezóny (pokud by si tovární stáje neudělali pořádek ve startovním poli "po svém"). ;-)