DISKUZE K ČLÁNKU Samotný motor Renault zrychlí nový vůz McLarenu o sekundu, uvádí Boullier

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier potvrzuje, že jen samotná výměna motoru jejich monopost zrychlí o 1 sekundu na kolo. Když k tomu přičteme další zlepšení šasi, můžou se ve Wokingu těšit na mnohem lepší sezónu než minulý rok, kdy je poháněla Honda.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Samotný motor Renault zrychlí nový vůz McLarenu o sekundu, uvádí Boullier

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 80, poslední 09.02.2018 21:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 06.02.2018 09:09
O jakém zlepšení šasi mluví? Dyť musí překopat… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 06.02.2018 11:14
můj názor je ten, že pokud by mcl byl na tom tak… »
» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 06.02.2018 12:42
Situs 12:17 06.02.2018 Víme, že první tři místa… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Ferdo jakou konkrétní odpověď? Tobě se nelíbí jak jsem to shrnul? Ty tvrdíš že McLaren bude nejlépe na 6 místě, já McLaren vidím nejhůř na 5, tak kde je problém? Myslíš si to teda nebo ne? Co se týče konkrétních věcí které změnili či nezměnili, podle mě se mění skoro všechno, něco vynuceně, něco ne, ale rozhodně v tom nevidím co ty a to že ztratěj tolik co získaj na motoru.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Situs 15:48 06.02.2018
    Já očekával nějakou konkrétní odpověď, když tak rád oponuješ ničím, žel se opětovně setkávám pouze chabým vykrucováním.

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Adi 15:11 06.02.2018
    Aha, takže tím 0,2-0,3s jsi myslel v pečlivě vybrané čvrtině závodů mezi Singapurem a Mexikem? No pak se k tomu blížíš, ale ještě ne dost. Já jsem psal, že podle mne RB neměl lepší šasi než Mercedes ani o těch půl sekundy. Ale tvým kolegům to přišlo směšné, že tu 0,5s zpochybňuji. Jestliže v těchto vybraných závodech měl RB zhruba stejně rychlé auto (úplně bych neřekl, ale budiž po tvém), jak Mercedes a soušasně měl RB o 0,5s lepší šasi, pak měl nejspíš o 0,5s horší motor. Tedy jistě je tu ještě vliv pilotů. Můžeš tvrdit, že jsou Ricci s Maxem o 0,2-,0,3s lepší než Hamilton. Ale to už je dost odvážné tvrzení. 03
    Asi bych ti v tomto případě měl připomenout, že v tomto období Renault experimentoval s výkonem a tyto experimenty musel opustit (dle Abiteboula). Nejspíš proto, že pak motory vykazovaly více jak 25% poruchovost.Tedy mi to připadá trochu podivné srovnání a osobně bych srovnával buď sezonu celou, nebo její konec. A v obou případech je to už zcela jiná písnička a ztráta motoru vyjde podstatně přes 0,5s. 03

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Ferdo, jestli bereš v potaz co se zde napsalo o tom co změnili, tak bys měl vzít i v potaz jak to změnili a jak byli se svou prací spokojeni. Ty žádné další informace než ty které nám jsou předkládány nemáš, takže ano, můžeš si z toho vyzobat jen to co chceš a na tom stavět predikce, ale pořád to bude jen predikce, stejně jako ta moje. Věř jim či nevěř že získali sekundu na motoru, věř jim či nevěř že nutné změny zvládli včas, věř či nevěř že to zvládli fantasticky, klidně, ale věř že jsi se mnohokrát mýlil na to abych tvé predikci přikládal váhu. Je dobré že na rozřešení nebudeme čekat zas tak dlouho a realita se ukáže. Uvidíme kdo a o kolik se oproti minulému roku zlepší, a na co to nakonec bude stačit. Mezi námi to bude jasné, ty vidíš McLaren nejlépe na 6 místě, já McLaren vidím nejhůř na 5, takže kostky jsou vrženy.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    81.19.11.XXX
    To Mike: Přece sám dobře víš, že od GP Mexica upravil Renault výkon na úkor spolehlivosti. Ale i přes to to továrnímu týmu bohatě stačilo na poražení FI v Abu Dhabi. RB přišel o možnost bojovat v posledních 2 závodech. Ale to, že od asijské části dokázal RB 2x přímo na trati, kde je nutný výkon motoru, to jaski prostě nechceš vidět a né nebylo to dáno tím, že měl RB o 1s lepší šasi než Ferrari a Mercedes, to opravdu neměli... Takže pro tebe ještě jednou, v poslední specifikaci byl Renault DO 25ps za Mercedesem a letos to bude ještě méně předpokládám. Tzn. stojím si zatím, že stejně jako loni (kromě 2 posledních GP) bude o vítězství rozhodovat v první řadě šasi, ve druhé pilot a až ve třetí motor. Jak bývá zvakem, RB má problémy se šasi na začátku sezóny, které se obvykle táhnou až do půlky. Mají však asi nejlepší progres, takže o jejich případném letošním titulu nerozhodne PJ, ale to, jestli se jim podaří šasi hned od začátku, nebo až od půlky sezóny....

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    81.19.11.XXX
    To El: Jakmile RB dostal šasi na úrověň Mercedesu, tak s ním byl schopen regulerně bojova na trati a hlavně ho v přímých soubojích porážet. Takže kdyby neměl pohonnou jednotku v okně pro boj o vízězství, tak by to asi těžko dokázali. Opakovaně se loni paddockem neslo, že ztráta Renaultu na Mercedes je v race módu DO 25 ps. A hlavně na trati to bylo vidět!

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX

    Situs 13:22 06.02.2018
    Já už tady toho o změnách které bude Mekáč muset udělat napsal poměrně dost. Taky už zde byly články o Mekáči i Toro Rosso, kde sami říkají čeho všeho se změny dotknout, ale ty to furt nějak nebereš a oponuješ.
    Mohl bys pro změnu sám napsat co všechno na letošním Mekáči zůstane stejné jako na loňském voze?

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    2rock: Tipuji že to je ale hlavně myšleno tak,jak stavěli aerodynamicky auto jako celek. Nestavěli ho jako na začátku Redbull, který měl "čisté" aero. Myslím že tak to bylo myšleno. To že pak nastavovaly přítlak dle okruhu je imho zcela jasné a zcela jistě přítlak na rovinky upravovali, ač to mělo vliv na čas na kolo, myslím v závodě.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.229.XXX
    to Mac_ 11:49 06.02.2018

    Mýlíš se, podle tohoto

    [odkaz na stránku]

    rozhovoru byla auta nastavená na kvaldu s tím, že v závodě to už nějak dopadne...

    "Vždy jsme tedy šli po těch nejrychlejších časech na kolo a naší taktikou před závodním víkendem bylo co nejlépe se kvalifikovat, a potom tuto pozici založenou na čase na kolo bránit."

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Takže rozdíl mezi motorem Renaultu a Hondy je tedy 1 vteřina v průměru.Takže někde méně, jinde více. A to je dost.
    no a viz diskuze dole...
    Mercedes a Ferrari využíval kvalda módy, takže některé čísla jsou logicky zkreslená a to na obě strany.V každém případě Renault dokázal být ke konci v okně,Pokud do dokáže i letos, a bude spolehlivý, bude to zajímavé. Ale je možné že Mercedes či Ferrari budou mít jak lepší motor , tak šásko a bude vše jinak,

    Hondu bych neřešil, ty teď by měli dodat další vylepšený motor, mám na mysli ten co slibovali a nikdy nedodali. Někde se i psalo, že budou testovat se specifikací z roku 2017, takže ty budou mít problém sami se sebou ač rád bych si pletl.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Ferdo nech toho, že s loňským šasi McLaren nebude mít téměř nic společného je nesmysl, STR mění PU každej rok a taky kvůli tomu nestavěl zcela nové auto. No a o tom že rychlostně už McLaren dokázal konkurovat na konci roku Williamsu i FI není debaty, a není to tím že Honda jim těch 50 koní navíc pustila s tím že to je na jeden závod, prostě tam nebyly.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    109.81.245.XXX
    Omlouváme se za technické problémy v diskusi (dočasně není možné reagovat na příspěvek ani upravovat svůj odeslaný), programátoři to řeší. Děkujeme za pochopení.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Situs 12:58 06.02.2018
    Všechno vidíš hodně zkresleně.
    Jednak vůbec nepříjmáš v úvahu, že Mekáč díky jnému motoru bude muset překopat svůj vůz a s loňským šasi nebude mít téměř nic společného.
    A to že se loni Mekáč Williamsu dost přiblížil je taky trochu zkreslené. Ono je rozdíl jet tak, aby jeden motor vydržel pět závodů, nebo ždímat motor co se dá s tím, že když klekne, tak se to hodí na Hondu a basta. Však co Honda dodá další a zadarmo.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Adi 11:05 06.02.2018
    Líbí se mi, jak máte problém s odhady podle GPS, ale sami tu házíte čísla, bez jediného argumentu a často ani nedávají smysl.
    RB ztrácel v průměru v ZÁVODECH nějakých 0,3-0,4s na kolo (na konci sezony přes 0,5s). Sami tu tvrdíte, že měl nejlepší šasi a Situs to odhadl až na 0,5s. Za zpochybnění jsem sklidil od vás posměšky. Takže když měl RB lepší šasi až o 0,5s a přitom byl pomalejší skoro o 0,5s, tam mi vychází ztráta na motor k 1s. Můžeš mi tedy nějak odhalit, jak jsi dospěl k 0,2-0,3s???

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Ferdo, na FI či Williams již rychlostně stačil McLaren na konci minulého roku s Hondou, pokud teď získali jen výměnou motoru sekundu k dobru, a to nejspíše opravdu získali, tak pravděpodobnost toho že budou opět bojovat jen s FI či Williamsem nevidím velkou. Nejpravděpodobnější scénář vidím že Mercedes, Ferrari, RBull, McLaren a Renault vytvoří celkem stabilní TOP 5 (bez pořadí, i když McLaren a Renault do TOP3 nejspíše nezasáhne). McLaren se s novým motorem bude muset seznámit a hledat optimum v souladu s šasi něco jistě zabere, ale tolik zase ne a když v testech budou kroužit a kroužit, McLaren to zmákne.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.73.XXX
    No musim souhlasit s:
    Situs 12:17 06.02.2018

    Jinak osobne jsem zvedav nejvice na to jak dopadne soupereni FI, McL, Renault a Williams. Tady cekam zajimave souboje a muze se stat jakekoli prekvapeni. Kdokoli by mohl dle meho udelat vetsi pokrok, maji na to bud motor nebo sasi. Tady si proste netroufam tvrdit, ze nekdo proste bude lepsi, ac se pise cokoli.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Situs 12:17 06.02.2018
    Víme, že první tři místa nejspíše obsadí Mergl, Ferrari a Red Bull. Tady nejspíše velké změny nebudou.
    Taky víme, že Renault už má dva závodní jezdce a že už loni Force Indi těžce šlapal na paty, takže ji nejspíše přeskočí a bude se snažit velkou trojku obírat o body aby k ní byl co nejblíže.
    Po Renaultu vidím menší díru, ale hodně zajímavý boj o střed pole, kde se to bude mydlit o každý bodík. Právě tam se bude pohybovat i Mekáč, který určitě bude mít hodně porodních bolestí a pouze na něm bude záležet jak rychle se dokáže naučit chodit s novým tělem (šasi) a srdcem od Renaultu. A věř, že první krůčky budou dost nejisté.
    Nejbližším soupeřem bude právě Foce India, ale i když moc peněz nemá, tak dlouhodobě odvádí vynikající práci a hlavně budou stavět na výborných základech, který moc nedostaku neměl. Navíc mají velice slušné jezdce a díky Oconovi možná dostanou od Merglu nadstandartní péči.
    Naopak Mekáči uteklo dost lidí a ztráta cca 200 mega (Honda a Ron Dennis) bude hodně citelá.
    Proto vidím Mekáč nejlépe na šestém místě.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • vojtano

    vojtano

    37.188.237.XXX
    Také jsem zvědav, zda Hulkenberg někdy dosáhne na pódium. Zatím potvrzuje mé přesvědčení, že do top pilota mu bude vždy kousek chybět.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Jinak nevím zda redakce ví, ale je tu problém s diskuzí. Nejde přímo reagovat na příspěvky, ani je upravovat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Už se těším až se začne jezdit, každej má nějakou předpověď kterou tady opakuje, no nic se nemění, na realitu si musíme počkat. Myslím že s jistotou se dá říci že očekávání všech je nastaveno na to bojovat o TOP 4, pokud na tom budou lépe, opravdu super, pokud hůře, tak zklamání. Rozhodně kdyby měli skončit na 6 místě a horším tak to beru za velké selhání McLarenu a chybu opustit finance Hondy. 4 místo je velká hranice kde se pro ně bude lámat chleba.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama