DISKUZE K ČLÁNKU

Renault varuje před "strašnými" změnami pravidel, stavět nový motor nechce

Renault varuje před velkými změnami pravidel, které by si vyžádaly stavbu nového motoru, což by dle jeho ředitele Cyrila Abiteboula bylo strašné vzhledem k tomu, kolik peněz museli do současných pohonných jednotek investovat a jak dlouho to trvalo, než se situace na poli motorů srovná.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault varuje před "strašnými" změnami pravidel, stavět nový motor nechce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 06.02.2018 13:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 05.02.2018 13:02
Renault podpořil postoj Ferrari a Mercedesu.… »
» Milanek (Hlasovali 3 lidé) 05.02.2018 13:04
Princip je: Musí to být moderní motor, takže… »
» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 05.02.2018 12:00
Tohle jde proti Liberty a jako jediné to má… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    ROCK: to, že soukromníci odešli až po příchodu hybridu neznamená, že je to ten důvod. Vývoj toho auta nějakou dobu trvá a odcházeli už po sezoně, kdy se TDI začali prosazovat do továrních týmů. Hybrid byl pouze variantou pro TDI a je jasné, že pokud má továrna o tolik nižší spotřebu, tak do toho soukromník už nepůjde... To, že skončili po příchodu hybridu je dáno pouze setrvačností, nebyl to primární důvod...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Varování před strašnými změnami mělo přijít v době, kdy se rozhodovalo o současných kyselinových hrůzách.
    I pouhý návrat ke KERSu by byl výrazný posun v rozumném uvažování a určitě i lacnější řešení, než setrvání u současné koncepce.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    Proti dieselům byly soukromé týmy ještě ochotné nastupovat. R10 TDI přišlo v roce 2006 a ještě po sedmi letech v sezóně 2012, kdy přišel R18 e-tron, bylo na startu víc soukromých LMP1 než továrních (4x Audi, 2x Toyota, vs 7 soukromých v pěti týmech). Už o jeden jedinej rok později, když fabriky ukázaly, co dokážou s hybridem, byly na startu jenom dvě auta Rebellů a jeden Strakka Racing, o rok později se na to vykašlali u Strakky a chvíli nato utekli i Rebellion.
    Ne, byly to až hybridy v továrních týmech, co zabilo LMP1.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    88.103.226.XXX
    Pokud jde o možnost přechodu automobilek do LMP1 vidím ji čím dál tím více reálněji. Motory už mají, stačí jen upravit životnost, ale většina závodů by mohla být na tři hodiny a to by bylo i pro diváky zajímavé. Ke všemu vozy LMP1 se vzhledem blíží tovární produkci mnohem více než vozy Formule 1. Pokud se automobilky domluví o společném přechodu do jiné série, a FIA nabídnou zajímavé řešení, tak ta na to ráda kývne.

    A Liberty bude mít sérii z mizernou sportovní úrovní a sledovaností.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Souhlas, až na to kolbyště... :-)
    Tvrdím to zde už minimálně pět let, že se F1 přežila...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    ROCK: uvědom si, že LMP1 byla pro soukromníky v podstatě zabita příchodem AUDI TDI, nikoliv hybridem. Ten hybrid byl pouze snahou o vzdor továrním turbodieselům, protože na vývoj takového motoru soukromník nikdy neměl. Osobně si myslím, že možnost oživení třídy LMP1 je v použití současných jednotek pro F1...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Tak nakonec i Cyril vyřkl to, co už delší dobu cítím a zde jsem několikrát psal. Renault po obnově tovární stáje do motorů investoval budget z trochu jiné sféry a už do toho spadli také. Respektive pochybuji, že by Honda byla financováním až tolik pozadu. Automobilky očividně velice rychle najdou společnou řeč a Liberty zapláče. Předpokládám, že pokud se bude prosazovat nová koncepce motorů, tak si automobilky vyžádají možnost exkluzivity pro svůj produkt. Když "levný" motor, tak fajn, ale necháme si ho jen pro tovární stáj, případně si sami určíme, komu ho chceme dát. Čímž se celá situace ještě zhorší, teď mají alespoň povinnost své produkty poskytovat.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • El_Senor

    El_Senor

    89.111.77.XXX
    Milanek ma pravdu, bud chceme technologicky vyspelou F1 nebo nejakou laci. Osobne nechapu, kde je dnes problem. V dnesni dobe samych pocitacu a simulaci nevidim problem v tomto motoru. Kdyz se to nedela narychlo, tak po rozumnem vyvoji ten motor musi v pohode fungovat, byt spolehlivy. Vykonsot neni dle meho tolik dana MGU-H na ktere RB tolik nadava. Spolehlivost pujde nahoru a vse bude OK.
    RB si mylne mysli, ze Aston sam nebo s nekym v kooperaci dokaze postavit konkurenceschopny motor. Problem ale bude HCCI, ktere dava tu konkurenceschopnost. Takze ani Aston nebude schopny vyrobit zjednoduseny konkurenceschopny motor bez dlouhodobeho vyvoje. Jedine ceho se dosahne by mohlo byt snazsi dosazeni spolehlivosti, ale i to je otazka, protoze ten motor je treba vyvijet dele a tim se odstrani i poruchovost. Pokud se automobilky domluvi nemel by byt problem udrzet stavajici stav.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.156.XXX
    Hybridní technologie v LMP1 tuhle kategorii v průběhu posledních řekněme 8-10 let úplně zabily. Nejdřív vyhnaly soukromý týmy, který je nedokázaly zaplatit (a to před dekádou stavělo LMP1 na start >10 soukromých týmů) a pak se na to vykašlaly i fabriky.

    Navíc koncepce vytrvalostních závodů je pro propagaci obecně dost naprd ve srovnání s F1. Dlouhý závody, na který se lidi nevydrží dívat (min. 6 hodin, ale i zkráceno na polovinu by bylo hodně) a málo závodů za sezónu => v součtu zanedbatelná sledovanost.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milanek

    Milanek

    213.226.252.XXX
    Princip je: Musí to být moderní motor, takže Rekuperace a maximální! energetická efektivita (soutěž aby dávala smysl musí být v efektivitě motoru) Takže moc zjednodušení se čekat nedá, spíše naopak cesta ke 4x4 pomocí elektromotorů - ale primární zdroj na rozdíl od FE spalovací motor - prozatím benzínu
    Hluk je sice pěkný, ale diskuse o něm je spíše komická - chceme řev abychom museli mít špunty v uších a nebo se zaposloucháme do složitějších zvuků turba, elektrohvizdů... prostě do moderních motorů?
    Pokud by chtěli jednoduchý motor viz Redbull, bude podstata F1 a její progrsivní modernost zcela zlikvidována a bude to prostě staromódní Retro série
    Navíc ještě Laciná - (to je také komické jak volají po lacinosti - ani jim nedochází že tím fanoušky spíše urážejí - když zároveň nemluví o tom, že lístky a přenosy budou zdarma - na tu láci)
    A pokud už chtějí retro motory - auta - pak už vůbec nedává smysl ta stupidnost a těmi Grid Girls ... pokud chtějí jakýsi retro Wrestling - "Falešnou soutěž" ... pak by naopak měli ještě těchto prvků přidávat

    Libreti jsou komici a F1 už možná končí ... Třeba se usupí nějaká jiná série - já vidím potenciál v LeMans - tam kdyby se přidal Mercedes a Ferrari by bylo docela zajímavé kolbyště a show a nemuseli by všechny zaávody být na 24 hodin, ale koncepce LMP1 By umožňovala zajímavé auta ... velmi zajímavé z hlediska technologií a všeho kolem
    Akorát, že to chce více silných týmů v soutěži

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    83.208.30.XXX
    Renault podpořil postoj Ferrari a Mercedesu. Pokud se tyhle tři automobilky zatnou, obávám se, že s tím Liberty nic neudělá.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Tohle jde proti Liberty a jako jediné to má logiku.Budou to muset tak o 3 roky posunout.
    Na druhou stranu je otázka, kolik Ferrari a Mercedes, či Renault vrazí peněz do vylepšovaní současných motorů.... aby nás kapku netahaly za nos a nebyl za to na "pohodu" nový jednodušší motor.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Charles Leclerc s novým Sauberem C37 poprvé na trati

FOTO: Z "úspěšného" natáčecího dne týmu Alfa Romeo Sauber v Barceloně + VIDEO

Romain Grosjean s Haasem VF-17 během filmování v Barceloně

Nový Haas VF-18 dnes debutoval na dráze, pro testy si stanovil abmiciózní cíl + VIDEO

Pohonná jednotka Mercedesu

Výrobci motorů své odběratele ochuzovali o výkon. FIA jim chce pomoci, mění pravidla

První jízda Alonsa s novým McLarenem MCL33

VIDEO: Jak zní Renault za zády nového vozu MCL33? McLaren ho už ve Španělsku testuje

Nová kráska McLarenu - MCL33

McLaren odhaluje nový monopost MCL33, překvapuje zbarvením + FOTO

Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen při představení nového vozu

Ferrari podle Vettela dosáhlo s novým vozem opět obrovského pokroku

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama