Vasseur začal pracovat na ukončení kontraktu s Hondou hodinu po svém nástupu k Sauberu

-haj, 24. ledna 2018, 22:02 Google+

Frédéric Vasseur ihned po svém nástupu na pozici šéfa týmu zrušil smlouvu mezi Sauberem a Hondou, která měla v roce 2018 švýcarskému týmu dodávat pohonné jednotky. Na tomto zrušení začal pracovat hodinu po svém nástupu na pozici.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 26.01. 19:21) Napište svůj názor
Frederic Vasseur v Belgii

Frederic Vasseur v Belgii | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Ještě pod vedením Monishy Kaltenbornové, předchozí šéfky Sauberu, bylo dohodnuto, že se švýcarský tým stane druhou stájí v F1, kterou budou pohánět motory Honda. Frédéric Vasseur měl ale obavy z trablů, které s pohonnými jednotkami Honda zažíval McLaren, a tak chtěl naopak prohloubit spolupráci s Ferrari. 

"Připojil jsem se [k týmu] 17. července v 9 hodin ráno a meeting [ohledně Hondy] byl v 10. Pro mě to bylo důležité. Nikdy není jednoduché hned vyměnit dodavatele motorů, ale Honda nebyla v dobré formě. Navíc, a to pro mě bylo možná nejdůležitější, jsme byli propojení s McLarenem kvůli převodovkám a neměli jsme absolutně žádné interní zdroje, abychom si je dělali sami," říká Frédéric Vasseur.

"Mám nějaké kontakty v McLarenu, a tak jsem byl přesvědčen, že se budou maximálně snažit, aby se rozešli s Hondou. Takže jsem nebyl v pozici, abych to riskoval. Představte si dnes, jaké by to bylo, kdybych musel žádat McLaren o převodovky Honda? Byla by to totální noční můra. Byli jsme v procesu práce na voze pro rok 2018, takže jsme nebyli schopni to rozhodnutí oddalovat," pokračuje Vasseur.

img-responsive

Pod kapotami Sauberů budou stále znít motory Ferrari | foto: Sauber Motorsport AG

Sauber se pak následně dohodl na nové smlouvě s Ferrari, která mu zaručuje aktuální pohonné jednotky Ferrari poté, co sezonu 2017 švýcarský tým absolvoval s rok starým motorem Ferrari. Partnerství pak bylo ještě dále posíleno tím, když se Alfa Romeo stala titulárním sponzorem týmu. Sauber navíc angažoval šampióna F2 a chráněnce Ferrari, Charlese Leclerca jako závodního pilota pro sezonu 2018 vedle Marcuse Ericssona. 

Vasseur vloni přišel do Sauberu jen pár měsíců poté, co opustil seniorskou pozici v rámci Renaultu, kde se jeho dlouhodobá strategická vize vedení týmu neshodovala s vizí Cyrila Abiteboula. Ačkoliv Vasseur dle vlastních slov svého působení u Renaultu nelituje, tak připouští, že v F1 měl nedokončený kus práce, zvláště když zvážíme jeho úspěchy ve vedoucích rolích s týmy ASM/ART Grand Prix v nižších sériích. 

"Svých posledních 27 let jsem strávil na závodní dráze a člověk chce uspět. Nechcete skončit takto [jako u Renaultu]. Nemá to nic co dočinění s nějakou odplatou nebo pomstou. Hledal jsem v F1 dobrý projekt a myslím, že Sauber je pro mě skvělý. Nechci říct, že Renault nebyl dobrý [projekt].

img-responsive

Barvy Sauberu po spojení s Alfou Romeo | foto: Sauber Motorsport AG

Ale měl jsem trošku problém vyjít s jejich systémem. Proto bylo lepší skončit a odejít, protože mám ve svém životě ještě jiné projekty. Byl jsem rád za pauzu - i když po šesti měsících už byla až moc dlouhá. Moje žena tlačila na to, abych si našel něco jiného. Řekla mi, ať už nezůstávám doma. Pak jsme začali jednat se Sauberem. Jednání byla dobrá, stejně jako projekt. Daleko více odpovídal mým očekáváním a projektům, které jsem měl na začátku své kariéry."

Vytisknout

Diskuze: Vasseur začal pracovat na ukončení kontraktu s Hondou hodinu po svém nástupu k Sauberu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 26.01.2018 19:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motor Ferrari

Ferrari na testovací stolici se svým motorem také dosáhlo výkonu 1000 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud