K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Kubica si závodní místo pro rok 2019 musí zasloužit. Proč si Williams vybral Sirotkina?

Petr Hlawiczka, 23. ledna 2018, 06:40 Google+

Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe vysvětluje, proč si vybrali Sergeje Sirotkina místo Roberta Kubici. U něj budou přemýšlet, zda jej neangažovat jako závodního pilota pro rok 2019 - místo by si však musel zasloužit.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 29.01. 22:05) Napište svůj názor
Robert Kubica

Robert Kubica | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Kubica, jenž kdysi patřil ke špičce a v jednu chvíli před svým zraněním v rallye dokonce i vedl šampionát, bude letos zastávat roli rezervního a testovacího jezdce Williamsu. Netají se však tím, že jeho cílem i nadále zůstává v F1 opět závodit. Co mu k tomu schází?

"Není to o tom, co mu nakonec schází - jde o soutěživý trh, získat závodní sedačku. Existuje mnohem více velmi, velmi talentovaných jezdců, než je míst. A Robert by si ho určitě také přál. Musí si zasloužit právo na závodní sedačku, ať už se před rokem 2019 objeví jakékoliv volné místo," odpovídá Lowe na moskevské akci Williamsu se sponzorem SMP.

Podle časů, použitých informací i zákulisních informací Kubica za Sirotkinem během testů v Abú Zabí na konci loňské sezóny rychlostně zaostával. Technický ředitel Williamsu to ale nechce rozebírat: "Nebudu o tom mluvit."

"Při tomto výběrovém procesu jsme odvedli spoustu práce s mnoha piloty. Vybrali jsme si Sergeje kvůli celé škále jeho výkonnosti ve srovnání s mnoha jezdci, ne jen s Robertem. Byl jasným favoritem," vysvětluje Lowe, proč nakonec upřednostnili mladého Rusa, který s sebou přitáhl silné sponzory.

img-responsive

Williams věří, že by byl Robert Kubica dostatečně konkurenceschopný, pokud by musel v závodě zastoupit Strolla či Sirotkina | foto: Williams F1 Team

Kubica tak dostane možnost zapojit se alespoň do předsezónních či sezónních testů, nastoupí do pátečních tréninků a hodně času stráví i na simulátoru. "Robert bude přispívat našemu technickému týmu. Nebude klukem, který by tam jen tak seděl čekaje na lavičce náhradníků," říká Lowe.

"Posadíme ho do auta a bude trávit čas na simulátoru. Celý smysl toho je pomocí nám při vývoji vozu a plně podporovat závodní jezdce v jejich závodním programu," pokračuje Brit.

Pokud by měl Lance Strolla či Sergeje Sirotkina zastoupit, neměl by s tím problém. "Byl by v pohodě, tím jsme si jisti. Jinak by se nestal naším rezervním pilotem, kdybychom si nemysleli, že by dokázal závodit. A nejen, že k tomu je kompetentní, on je také schopný vést si v závodě dobře, závodit konkurenceschopně," myslí si Lowe.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kubica si závodní místo pro rok 2019 musí zasloužit. Proč si Williams vybral Sirotkina?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 29.01.2018 22:05 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamlton se dostává ohledně svého působení u Mercedesu do zájmu médií

Jak to je s Hamiltonou smlouvou? Půjde o "finanční grotesku?"

Charles Leclerc

Humbuk kolem Leclerca? Naprosto v pořádku, tvrdí Vettel

Sebastian Vettel byl po trénincích se svým Ferrari celkem spokojený

"Proč by Ferrari nemohlo být rychlejší než Red Bull?" ptá se Vettel

Lewis Hamilton během tréninku v Monaku

Hamilton si oddechl, čekal větší ztrátu. Věří, že se s Mercedesem na Red Bull dotáhne

Daniel Ricciardo během tréninku v Monaku

Mercedes a Ferrari se na Red Bull díky módům motorů dotáhnou, ten svému šasi věří

Trénink v Monaku

FOTO: Tréninky vozů F1 v úzkých ulicích Monaka, které neodpouští žádnou chybu

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz mladší

Sainz si s Renaultem o víkendu vyzkouší Rallye Monte Carlo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

  2. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  3. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  4. Piloti Red Bullu v úvodním tréninku porážejí Hamiltona, Alonso prostál většinu času v boxech

  5. Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

  6. Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud