DISKUZE K ČLÁNKU Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Tým specialistů F1, kteří dostali na starost budoucí pravidla, se zaměřují na zlepšení tří výkonnostních oblastí vozu: na aerodynamiku, motory a zavěšení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 23.01.2018 23:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 22.01.2018 13:19
Bylo by zajimavé, jak by bylo Ferrari konkurence… »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 23.01.2018 07:49
Až na pár faktografických detailů s tebou… »
» Pikaso (Hlasoval 1 člověk) 22.01.2018 19:26
Opět trochu nerozumím těm prázdným slovům.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Šovin J.

Šovin J.

95.82.135.XXX
F1 je dávno v ****, lepší už to nebude. Chápu bezpečnost, ovšem omezování technologie je nesmysl. Rovnou můžou všichni dostat stejný monoposty.
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Radon

Radon

84.242.97.XXX
Já bych zkusil počkat, co bude v letošní sezoně. Už jsem sice psal, že to asi bude zase "one team show", ale třeba se Rencek zvedne, RB nastoupí s bombovým autem už od začátku sezony a Ferrari zase trochu porychlí a bude to sezona jako vínko! A nějaké další změny, které by vedly k bůhví čemu nebudou potřeba.
Ono jak píše SITUS - F1 s unifikovanou technikou a třeba bez Ferrari, založená jen na jezdeckých hvězdách a jejich excesech nemusí být pro budoucnost to pravé!

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Tak jde o funkčnost a ta bude značně podobná a je jedno, kde jsou ty komponenty umístěné.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jarda

Jarda

192.168.90.XXX
Nemůžu si pomoct, ale když seřadím jezdce podle rychlosti na start, stane se jen had co nabírá délku. Má-li být závod o soubojích a předjíždění, musí ti rychlí dozadu. Ti pomalejší se budou bránit a nikomu neujedou. A týmy samy vymyslí auta co předjíždějí. Teď jen ujíždějí těm za sebou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
proč to píšeš jako diskusní příspěvek a nepošleš to do redakce jako článek 12?

ale vážně. pečlivě jsem to celé přečetl a musím říct, že s Tvými názory souhlasím. unifikace je mor, který nesmí F1 napadnout, jinak ji tato morová rána zahubí. rozmanitost a šílené konstrukce. to bylo to, co se mi na F1 vždy líbilo a co mě k ní v mládí přitahovalo. kdybychom dnes natřeli všechna auta stejnou barvou, zajímalo by mě, kolik lidí by je od sebe bez podrobného studování detailů rozpoznalo.
psal jsem to tu taky už dávno a několikrát - jednoduchá pravidla daná měřitelnými fyzikálními veličinami a v jejich rámci volná ruka konstruktéra. věřím, že bychom viděli velmi rozdílné přístupy ať z hlediska motorů, aera nebo i konstrukce auta jako takového. to je podle mého ta pravá F1. ne levná, ne omezená ze všech stran spoustou podrobných technických a dokonce uvažovaných finančních omezení. i když ty finance možná nejsou špatně myšlené, ale ve špatné se to při nevhodné aplikaci může zvrtnout.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
Náhodou veľmi zásadný článok a dobre zrozumiteľný. Dôraz na veci, ktoré rozhodujú a sú atraktívne pre divákov a potlačovanie vecí, nezaujímavých a s malým dopadom na výsledky.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Až na pár faktografických detailů s tebou souhlasím.
Bohužel článek je povrchnější než mluva politiků. Neříká prakticky nic. Jediné, co jsem se z něho dověděl je, že se Liberty v tvorbě budoucích pravidel zaměří na aerodynamiku, pohonné jednotky a zavěšení. O tom, co lze vyjádřit ve dvou větách, je tu celý článek.
Tak jsem zvědav, zda v těchto třech věcech dají pravidlotvorci konstruktérům větší svobodu, nebo zda je naopak svážou unifikací ještě více. Já to z článku nevyčetl.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
Ferrari ma ale docela hodne odlisnej motor, nez Mercedes.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
To je další prvek, kterej by se měl změnit a souhlasím s tebou. To je, ale odpovědnost Liberty a zároveň se s tím nedá nic moc dělat až do 2021, do konce současného konkorda. Sto procentě, ale souhlasím s tím, že peníze by měli z komerčních práv dostávat všichni stejné. Každý by si měl uvědomit, že bez těch posledních, by nebylo ani těch prvních. No, ale to už je z mé strany taky několikrát obehraná písnička.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Opět trochu nerozumím těm prázdným slovům. Funkcionáři F1 si nic nezadají s politiky, protože stejně jako oni, převážně mluví a málo konají.
Nejhorší co by se totiž F1 mohlo stát je unifikace jak tomu bylo v případě A1. Tato série byla soubojem stejných aut, která byla pouze jinak nalakovaná a jediným rozdílem bylo to kdo jak uměl auto nastavit, nebo podle mě spíše to kdo jak dokázal obejít pravidla. Nakonec se i zde začala projevovat nekonzistence rozhodování komisařů, kteří závody ovlivňovali více než skutečné výkony a všichni víme, kde A1 skončila.
Pokud chce někdo unifikovaná auta a závody, mám pocit, že těchto příležitostí je tu dost a dost. F2, GP3, Formule E a mnoho jiných. Myslím, že není žádoucí sterilizovat i F1. Ba naopak. F1 byla vždy vrcholem technického pokroku v oblasti automobilů, předávala své poznatky do běžného provozu a byla skutečným vrcholem. Dnes F1 přebírá technologie z běžného provozu viz. hybridní PhJ. Tato myšlenka přišla směrem k F1 a ne z ní. Ano v F1 je v současné době velice specifická, ale nevím kolik toho se dá převést zpět do běžného provozu. Tedy závěry, které jsou udělány v tomto článku se mi zdají jako naprosto zmatené a do F1 nepatřící. Další nesmysl je v tvrzení, že F1 byla někdy závody všech. Nikdy to tak nebylo. Vždy byla úzká špička, která bojovala o titul a pak zbytek pole. Jediné co se měnilo bylo to, že vždy to každý vnímal jinak, podle toho komu zrovna fandil. Za dob AS a AP nejprve závodili jenom oni dva spolu a už před tím vlastně AP a NL a před tím jiní, ale nechci to tu vyjmenovávat. Pak tam občas nakouklo F, pak se přidal W, ale po chvilce to byl opět jenom souboj W a B a je to tak prostě po celou historii. Nevím o které nudnosti a předvídatelnosti tedy odborník PS hovoří. Ta tu prostě byla vždy a nikdy nezmizne. I v největších dobách dominance RBR a teď M, se tam vždy objevil někdo kdo to za určitých okolností udělal zajímavější. A když byl RBR zcela dominantní postaral se o zábavu sám SV, který nerespektoval týmové pokyny a sestřelil MW, nebo letos krásně s týmovou režií udržel boj o titul skoro až do konce sezony atd. atd. atd. Mě osobně F1 přišla sterilní pouze v době 2000 až 2003, kdy jasně dominoval MS, ostatní nějak neměli nárok se na jeho F dotáhnout a """týmový kolega měl ve svém voze speciálně ovládanou brzdu z týmové zídky"""", tak aby nenarušil Myšákovo hegemonii. Už v roce 2004 vývoj sám ukázal, že vláda MS a F končí a skončila by i bez nesmyslných rozhodnutí FIA. Ale dost historie a stresu.
Pokud chtějí komisaři zajistit zajímavější F1, nechtě výrazně zjednoduší pravidla. Píšu to tu a i jinde již snad po sté, ale pokud budou pravidla jednoduchá a jasně čitelná, ne jenom, že se přirozeně bude závodit (samozřejmě nikdy to nebude celé pole spolu), ale i obměna dominantního týmu se bude střídat daleko pravidelněji jako v historii. Když udělám pravidla o základních rozměrech auta o výkonu a obsahu motoru a samozřejmě při zachování o největší bezpečnosti to budou jediné parametry, ať si klidně někdo jezdí s hybridem, někdo 10válcem a jiný třeba s nafťákem, nebo s 5 koly. Pak se klidně vrátí i další výrobci motorů, vrátí se i spousta inženýrů a dalších, kteří odešli, nebo do F1 vůbec nepřišli, protože je hrozně irituje obrovská hromada omezujících pravidel, která ve finále ani neplatí pro každého stejně. Prostě není co vymýšlet, vše už tu bylo a skoro by se dalo říci, že vše co vymysleli za těch uváděných poslední 20 let je tou žábou na prameni. V ničem jiném to není.
PS: a jako vždy jenom dodám, je to jenom můj osobní názor a nikomu ho nevnucuji.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Bylo by zajimavé, jak by bylo Ferrari konkurence schopné bez těch 2 milard korun.

A dnes už i věřím, že BE nelhal, když řekl, že Mercedes pomohl Ferrari s motorem.Bylo to potřeba... 11 F1 by byla fraška, nebýt tohoto a to nikdo nechtěl ani fanoušci.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama