DISKUZE K ČLÁNKU Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt potvrzuje, že rozhovory s Ferrari o jeho budoucnosti ve Formuli 1 budou zahrnovat kontroverzní právo vetovat změny pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 58, poslední 24.01.2018 09:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 22.01.2018 10:56
V tom případě, ať právo veta mají všichni. Nikde… »
» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 22.01.2018 11:35
To by mne zajímalo co Ferrari s Mercedesem platí,… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 22.01.2018 11:02
Chápu tvé vidění světa,ale pokud to Ferrari chce… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                A Mercedes mohl blokovat Brawna? Jako opravdu Ferrari tohle může používat oprávněně a ostatní ne? To se mi nechce věřit že zrovna ty to tak vidíš, už jsem tě viděl objektivnějšího 13

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            V tom případě, ať právo veta mají všichni. Nikde není psané a dané, že zrovna Ferrari má vždy patent na rozum a má o tomto rohodovat.

            + 5 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              89.111.77.XXX
              A jak by potom vypadalo jednání ohledně pravidel??? Podívej se na morálnost mcl, který se neštítí neseriozně zablokovat pravidla, jen aby mohl získat výhodu. Umíš si představit, jak by to dopadlo, kdyby kterýkoliv tým mohl kdykoliv vetovat cokoliv?
              Opakovaně říkám, dej sem příklad, kdy ferrari POUŽILO veto jen ve svůj prospěch! Já o takovém případu nevím. Neříkám, že se to stát nemohlo, ale každé použití práva veta co, se psalo, tak došlo ve shodě s dalšími týmy (nikoliv 100% týmů ale nebylo to jen ferrari) a jasně bylo to i ku prospěchu ferrari ale především to bylo pro dobro F1. A upřímně, já si vybavuju jenom dva případy, kdy skutečně sáhli k tomu, aby něco vetovali, za celých 40 let to není mnoho. Pokud se podívám do historie, tak je zde mnohem víc týmů, které jen pro svůj vlastní prospěch byli schopné blokovat mnohem víc změn než ferrari udělalo se svým vetem

              + 2 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                Principielně je to špatně. nejde přeci o to , komu fandíš. A je to i forma nátlaku, možnost to udělat, mít možnost veta.
                Ber v potaz, že Bernie si povětšinou u Ferrari vše předjednal a když to neprošlo ani to nezkoušel.To samé FIA. Věz že těch vet, (bylo to "tajné" )by bylo hodně.
                Kdyby ten šampionát vlastnilo Ferrari , neřeknu ani popel.Oni se ho ale jen účastní.Mohou ale nemusí, oni si ale přes "veto" diktují, či diktovali. Měli možnost, tak jí využily, to bylo legální.Nelze zpětně kritizovat, byla to dohoda.
                Mclaren sem netahej, ty jen udělali co mohli a dle pravidel a to s tím nesouvisí.To je zcela na jinou diskuzi.

                Tady přeci nejde o to, se teď opírat do Ferrari a šlapat po nich. Prostě nastala doba, kdy majitel už nechce jít cestou jako šel Bernie E. Chce to udělat po svém, oni jsou majiteli této značky dali za to velké peníze , takže budou rozhodovat.
                Ferrari a samozřejmě i další nemusí souhlasit a mohou účast v F1 ukončit a nebo se dohodnout jinak.A buď se dohodnou a nebo nedohodnou. To je celé.

                + 4 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    Mě by zajímalo, kolikrát to právo veta ferrari ve skutečnosti použilo, co pamatuju, tak by se to dalo spočítat na prstech jedné ruky a nikdy to nebylo tak, že by se jednalo pouze o názor ferrari, ale vetovali návrh pravidel, proti kterým bylo víc týmů, ale nebyla jednoznačná shoda.
    Sem fanoušek ferrari, ale upřímně řečeno, byl bych raději aby F1 opustili, než se účastnili toho, co v současné době zamýšlí z F1 udělat liberty, nějakou trapnou GP1, kdy bude pravidly dáno i kolikrát ten který tým může zvítězit...

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Chápu tvé vidění světa,ale pokud to Ferrari chce takto, tak bude muset opravdu založit svůj šampionát.Ona je otázka, zda najde sparingpartnery, protože vše je o penězích. Zde má Ferrari zajištěny 2 miliardy kč a ještě ani nevyjelo. Když založí svůj šampionát, bude vše tržní a tak jak to má být.Půjde do toho někdo další? Obávám se že to není vůbec jednoduché.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        89.111.77.XXX
        nevím kde jsi vyčetl, že píši aby zakládali vlastní šampionát! Píšu pouze to, že než se účastnit frašky co z toho chce liberty, tak ať odejdou.
        Ty si pořád myslíš, že ferrari ke svému přežití potřebuje jezdit nějaké závody monopostů, jenže tak to už dlouho není. Ferrari má na dlouhé roky vyprodanou svoji produkci, může si vybírat komu auto prodá a komu nikoliv. Od smrti starého pána a od doby co je vlastní FIAT už nejsou jen scuderií, která pro financování svojich závodních aktivit je nucena prodávat auta. Dnes je malou exkluzivní automobilkou a závodí spíš ze setrvačnosti. Kde jezdí ostatní výrobci supersportů? V podstatě nikde, občas se zjeví v le mans, ale jinak se spíš brání srovnání svojich schopností na závodní dráze a stejně prodávají. Proč myslíš, že je ferrari nuceno vynakládat velké finance jen proto, aby dělali jméno cirkusu jménem F1? Teď už ferrari neřídí srdcař, ale nějak trouba ve svetru, kterému jde jen o peníze a pokud by ferrari mělo být kvůli závodění v červených číslech tak to s klidným svědomím pošle do kopru! A já říkám, udělějte to!

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Uvědom si jediné, jde o peníze. Pišeš v emocích.Ferrari má nad F1 velkou moc a oni ji chtějí eliminovat.Ferrari značku F1 nevlastní, koukni na to z pohledu majitele, ten to chce jinak a o to tu jde.Věř že se dohodnou a Ferrari v hodně věcech ustoupí. Vím že Ferrari nepotřebuje jezdit F1, to nepotřebuje třeba ani Mclaren, ale oni z toho těží, z reklamy a až na vyjimky jsou v zisku, spousta lidí a nejen vně tymů má praci. Točí se v tom strašné peníze.Zapomeň na to, že by Ferrari chtělo přijít o prezentaci v F1, kterou má doteď neskutečně zaplacenou, jsou v zisku. Ta prezentace "zdarma" se nedá ani finančně vyčíslit, protože nejde jednoduše vyčíslit.A jasně, neplatí to jen pro Ferrari, i další z toho tyjí a to to včetně těch, co se jen učastní a nemají výsledky.Všichni se navzájem potřebují.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Jsem na to velice osobně velice zvědav. Přeci jen Bernie asi moc dobře věděl, proč to tak nechával. A že by zrovna Bernie někomu dával 90 milionů ročně jen tak z plezíru, to určitě ne.
    Osobně mi ty historické bonusy přijdou také zvláštní, ale dalo by se to přepracovat do nějakého zajímavějšího formátu. Každá stáj má licenci (která potom dále přecházela na někoho jiného). Podle toho, kolik má která stáj odjeto VC, by mohl být procentuální bonus pro všechny. Ferrari by nadále mělo nejvíc, akorát by se to postupem času snižovalo s přibývajícími VC u ostatních stájí. Každý výrobce motorů by dostal také nějaký extra bonus. Sečteno podtrženo by Ferrari zůstalo na svých, ostatní by si polepšili (kromě Liberty) a byl by klid.
    Zajímavé je totiž to, že nikdo neřeší ten balík, co z toho mají Liberty a i FIA. Předpokládám, že vzhledem k momentální rétorice Ferrari u oněch jednání toto téma zazní a bude to možná kratší proces, než bychom mohli čekat. K tomu se přidá možný bojkot VC od tifosi a hrozba odchodu Ferrari, se kterým půjde ruku v ruce Mercedes. Mercedes to nijak nepoškodí, Ferrari asi trochu ztratí na image, ale oklepe se z toho. Ale pro F1 to může mít katastrofické následky. I kdyby nadobro nevznikl žádný druhý šampionát ...

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      ale ono to tak je, ale jenom peníze pro ferrari jsou trnem v oku... tyhle bonusy mají všechny týmy, jenom to není od prostého počtu odjetých VC ale od získaných bodů, mistrovských titulů a získaných titulů z posledních let. Red bull bere víc než současný mercedes a ano ferrari má absolutně nejvíc, ale taky má absolutně nejvíc fanoušků, takže pro sponzory je to nejatraktivnější tým a do F1 toho tím pádem dává též nejvíc. Jsou to spojené nádoby, tohle si eklák uvědomoval a proto si ferrari pojistil

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Tyhle bonusy nedostávají všechny týmy - to je unikátní bonus pouze pro Ferrari. Neplést s bonusy za výkonnost nebo s bonusem za vítězství konstruktérských titulů.
        Příspěvek byl redakčně upraven.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Přesně tak, Berney "uplácel", aby vydělal. Tohle ale kluci od Ferrari slyšet nechtějí.Někdy mám pocit že to je Ferrari šampionát. 03

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          89.111.77.XXX
          máš tam překlep
          ferrari dostává unikátní bonus, ale co jsem četl, tak podobný bonus mají další 3 týmy, menší ale mají. A výkonostní je dle další tabulky. Pokud vím, tak konkord je tajný, takže se to na veřejnost úplně nedostane, ale co jsem četl, tak red bull dostal 50 mega (v podstatě za to, že podepsali první novou smlouvu) a takových věcí je tam podle mě víc, ale všem je trnem v oku jen ferrari...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            78.157.167.XXX
            Už ani v komentáři se člověk nemůže překlepnout... :)
            Nevím, kde jsi to vyčetl, to je asi jedno, seriózní médium to nebylo, tak naposledy: ten historický bonus dostává jen Ferrari. Kdysi jsem tady zveřejňoval, kdo kolik a jaké tam jsou sloupce, kdo v nich je a jaký je systém dělení peněz. Concordská dohoda sice není veřejná, ale je podepsána s týmy a jejich zástupci o ní už několikrát promluvili.
            Příspěvek byl redakčně upraven.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Bernie totiž věděl, že automobilky tam přinesou technologii a mají velká ega na to, aby tam pustili dost svých zdrojů na to, aby si v F1 mohly poměřit pindíky.
        Aby to prošlo ve správních radách, jistil si vše různými "exkluzivními" bonusy, čímž přihříval ona ega. A dával tím motivaci ostatním automobilkám, aby též usilovaly o historický status.
        A díky tomu nikdo neřešil, kolik si z balíku zisků stáhl promotér. Liberty a FIA teď šťourají do věcí, které se jsou pochopitelné, ale mohou opravdu přinést katastrofický scénář a Liberty z toho vyjde v červených číslech. Pokud si tedy budou chtít udržet punc špičky motorsportu díky technologii, ne historii.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Ferrari není jediné, kdo dostal loni nějaký bonus. Celkem se jednalo o čtyři stáje. Kromě Ferka tam je Mercedes, Red Bull a dokonce Williams. Je ale fakt, že místním odpůrcům Ferrari akorát to Ferko leží v žaludku. A uznávám, že by měli dostávat mimořádný bonus za tu kontinuitu, protože jsou jediní, kdo provází F1 celou historií. A stejně jako nikdo neřeší balík, co si nadojí Liberty a FIA, tak nikdo u rozpočtových stropů neřeší výši platů pilotů. Přitom plat Alonsa by si některé týmy rozhodně dovolit nemohly. Ten bojkot tifosi mě nenapadl, ale možná by se díky odchodu Ferrari z F1 skutečně kalendář závodů v původní F1 tvrdě vyhýbal Itálii.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Ferrari není jediné, kdo dostalo nějaký bonus, ale je jediné, kdo každý rok dostává ten historický bonus (90 mil. dolarů) bez ohledu na výsledky.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Poky

      Poky

      46.254.64.XXX
      Co nastane, když odejde ferrari a mercedes? No bude dominovat RDB s Mcl, a asi i Rencek a zbytek pole bude těmto týmům blíže. Takže ono kdo ví, jestli by to náhodou F1 neprospělo. A místo Mercedesu a Ferrari by se objevili další ne úplně chudé týmy.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama