DISKUZE K ČLÁNKU Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta
Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt potvrzuje, že rozhovory s Ferrari o jeho budoucnosti ve Formuli 1 budou zahrnovat kontroverzní právo vetovat změny pravidel.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
jumpman
15:44 22.01.2018 89.111.77.XXXA jak by potom vypadalo jednání ohledně pravidel??? Podívej se na morálnost mcl, který se neštítí neseriozně zablokovat pravidla, jen aby mohl získat výhodu. Umíš si představit, jak by to dopadlo, kdyby kterýkoliv tým mohl kdykoliv vetovat cokoliv?
Opakovaně říkám, dej sem příklad, kdy ferrari POUŽILO veto jen ve svůj prospěch! Já o takovém případu nevím. Neříkám, že se to stát nemohlo, ale každé použití práva veta co, se psalo, tak došlo ve shodě s dalšími týmy (nikoliv 100% týmů ale nebylo to jen ferrari) a jasně bylo to i ku prospěchu ferrari ale především to bylo pro dobro F1. A upřímně, já si vybavuju jenom dva případy, kdy skutečně sáhli k tomu, aby něco vetovali, za celých 40 let to není mnoho. Pokud se podívám do historie, tak je zde mnohem víc týmů, které jen pro svůj vlastní prospěch byli schopné blokovat mnohem víc změn než ferrari udělalo se svým vetem-
GRAHAM
16:58 22.01.2018 77.236.218.XXXPrincipielně je to špatně. nejde přeci o to , komu fandíš. A je to i forma nátlaku, možnost to udělat, mít možnost veta.
Ber v potaz, že Bernie si povětšinou u Ferrari vše předjednal a když to neprošlo ani to nezkoušel.To samé FIA. Věz že těch vet, (bylo to "tajné" )by bylo hodně.
Kdyby ten šampionát vlastnilo Ferrari , neřeknu ani popel.Oni se ho ale jen účastní.Mohou ale nemusí, oni si ale přes "veto" diktují, či diktovali. Měli možnost, tak jí využily, to bylo legální.Nelze zpětně kritizovat, byla to dohoda.
Mclaren sem netahej, ty jen udělali co mohli a dle pravidel a to s tím nesouvisí.To je zcela na jinou diskuzi.
Tady přeci nejde o to, se teď opírat do Ferrari a šlapat po nich. Prostě nastala doba, kdy majitel už nechce jít cestou jako šel Bernie E. Chce to udělat po svém, oni jsou majiteli této značky dali za to velké peníze , takže budou rozhodovat.
Ferrari a samozřejmě i další nemusí souhlasit a mohou účast v F1 ukončit a nebo se dohodnout jinak.A buď se dohodnou a nebo nedohodnou. To je celé.
-
-
-
-
-
-
-
jumpman
10:10 22.01.2018 178.255.168.XXXMě by zajímalo, kolikrát to právo veta ferrari ve skutečnosti použilo, co pamatuju, tak by se to dalo spočítat na prstech jedné ruky a nikdy to nebylo tak, že by se jednalo pouze o názor ferrari, ale vetovali návrh pravidel, proti kterým bylo víc týmů, ale nebyla jednoznačná shoda.
Sem fanoušek ferrari, ale upřímně řečeno, byl bych raději aby F1 opustili, než se účastnili toho, co v současné době zamýšlí z F1 udělat liberty, nějakou trapnou GP1, kdy bude pravidly dáno i kolikrát ten který tým může zvítězit...-
GRAHAM
11:02 22.01.2018 77.236.218.XXXChápu tvé vidění světa,ale pokud to Ferrari chce takto, tak bude muset opravdu založit svůj šampionát.Ona je otázka, zda najde sparingpartnery, protože vše je o penězích. Zde má Ferrari zajištěny 2 miliardy kč a ještě ani nevyjelo. Když založí svůj šampionát, bude vše tržní a tak jak to má být.Půjde do toho někdo další? Obávám se že to není vůbec jednoduché.-
jumpman
15:54 22.01.2018 89.111.77.XXXnevím kde jsi vyčetl, že píši aby zakládali vlastní šampionát! Píšu pouze to, že než se účastnit frašky co z toho chce liberty, tak ať odejdou.
Ty si pořád myslíš, že ferrari ke svému přežití potřebuje jezdit nějaké závody monopostů, jenže tak to už dlouho není. Ferrari má na dlouhé roky vyprodanou svoji produkci, může si vybírat komu auto prodá a komu nikoliv. Od smrti starého pána a od doby co je vlastní FIAT už nejsou jen scuderií, která pro financování svojich závodních aktivit je nucena prodávat auta. Dnes je malou exkluzivní automobilkou a závodí spíš ze setrvačnosti. Kde jezdí ostatní výrobci supersportů? V podstatě nikde, občas se zjeví v le mans, ale jinak se spíš brání srovnání svojich schopností na závodní dráze a stejně prodávají. Proč myslíš, že je ferrari nuceno vynakládat velké finance jen proto, aby dělali jméno cirkusu jménem F1? Teď už ferrari neřídí srdcař, ale nějak trouba ve svetru, kterému jde jen o peníze a pokud by ferrari mělo být kvůli závodění v červených číslech tak to s klidným svědomím pošle do kopru! A já říkám, udělějte to!-
GRAHAM
17:12 22.01.2018 77.236.218.XXXUvědom si jediné, jde o peníze. Pišeš v emocích.Ferrari má nad F1 velkou moc a oni ji chtějí eliminovat.Ferrari značku F1 nevlastní, koukni na to z pohledu majitele, ten to chce jinak a o to tu jde.Věř že se dohodnou a Ferrari v hodně věcech ustoupí. Vím že Ferrari nepotřebuje jezdit F1, to nepotřebuje třeba ani Mclaren, ale oni z toho těží, z reklamy a až na vyjimky jsou v zisku, spousta lidí a nejen vně tymů má praci. Točí se v tom strašné peníze.Zapomeň na to, že by Ferrari chtělo přijít o prezentaci v F1, kterou má doteď neskutečně zaplacenou, jsou v zisku. Ta prezentace "zdarma" se nedá ani finančně vyčíslit, protože nejde jednoduše vyčíslit.A jasně, neplatí to jen pro Ferrari, i další z toho tyjí a to to včetně těch, co se jen učastní a nemají výsledky.Všichni se navzájem potřebují.
-
-
-
-
jon
09:56 22.01.2018 194.228.59.XXXJsem na to velice osobně velice zvědav. Přeci jen Bernie asi moc dobře věděl, proč to tak nechával. A že by zrovna Bernie někomu dával 90 milionů ročně jen tak z plezíru, to určitě ne.
Osobně mi ty historické bonusy přijdou také zvláštní, ale dalo by se to přepracovat do nějakého zajímavějšího formátu. Každá stáj má licenci (která potom dále přecházela na někoho jiného). Podle toho, kolik má která stáj odjeto VC, by mohl být procentuální bonus pro všechny. Ferrari by nadále mělo nejvíc, akorát by se to postupem času snižovalo s přibývajícími VC u ostatních stájí. Každý výrobce motorů by dostal také nějaký extra bonus. Sečteno podtrženo by Ferrari zůstalo na svých, ostatní by si polepšili (kromě Liberty) a byl by klid.
Zajímavé je totiž to, že nikdo neřeší ten balík, co z toho mají Liberty a i FIA. Předpokládám, že vzhledem k momentální rétorice Ferrari u oněch jednání toto téma zazní a bude to možná kratší proces, než bychom mohli čekat. K tomu se přidá možný bojkot VC od tifosi a hrozba odchodu Ferrari, se kterým půjde ruku v ruce Mercedes. Mercedes to nijak nepoškodí, Ferrari asi trochu ztratí na image, ale oklepe se z toho. Ale pro F1 to může mít katastrofické následky. I kdyby nadobro nevznikl žádný druhý šampionát ...-
jumpman
10:20 22.01.2018 178.255.168.XXXale ono to tak je, ale jenom peníze pro ferrari jsou trnem v oku... tyhle bonusy mají všechny týmy, jenom to není od prostého počtu odjetých VC ale od získaných bodů, mistrovských titulů a získaných titulů z posledních let. Red bull bere víc než současný mercedes a ano ferrari má absolutně nejvíc, ale taky má absolutně nejvíc fanoušků, takže pro sponzory je to nejatraktivnější tým a do F1 toho tím pádem dává též nejvíc. Jsou to spojené nádoby, tohle si eklák uvědomoval a proto si ferrari pojistil-
-
jumpman
15:59 22.01.2018 89.111.77.XXXmáš tam překlep
ferrari dostává unikátní bonus, ale co jsem četl, tak podobný bonus mají další 3 týmy, menší ale mají. A výkonostní je dle další tabulky. Pokud vím, tak konkord je tajný, takže se to na veřejnost úplně nedostane, ale co jsem četl, tak red bull dostal 50 mega (v podstatě za to, že podepsali první novou smlouvu) a takových věcí je tam podle mě víc, ale všem je trnem v oku jen ferrari...
-
Petr
16:55 22.01.2018 78.157.167.XXXUž ani v komentáři se člověk nemůže překlepnout... :)
Nevím, kde jsi to vyčetl, to je asi jedno, seriózní médium to nebylo, tak naposledy: ten historický bonus dostává jen Ferrari. Kdysi jsem tady zveřejňoval, kdo kolik a jaké tam jsou sloupce, kdo v nich je a jaký je systém dělení peněz. Concordská dohoda sice není veřejná, ale je podepsána s týmy a jejich zástupci o ní už několikrát promluvili.
Příspěvek byl redakčně upraven.
-
-
jon
09:30 24.01.2018 194.228.59.XXXBernie totiž věděl, že automobilky tam přinesou technologii a mají velká ega na to, aby tam pustili dost svých zdrojů na to, aby si v F1 mohly poměřit pindíky.
Aby to prošlo ve správních radách, jistil si vše různými "exkluzivními" bonusy, čímž přihříval ona ega. A dával tím motivaci ostatním automobilkám, aby též usilovaly o historický status.
A díky tomu nikdo neřešil, kolik si z balíku zisků stáhl promotér. Liberty a FIA teď šťourají do věcí, které se jsou pochopitelné, ale mohou opravdu přinést katastrofický scénář a Liberty z toho vyjde v červených číslech. Pokud si tedy budou chtít udržet punc špičky motorsportu díky technologii, ne historii.
-
-
Pepan
10:20 22.01.2018 89.24.157.XXXFerrari není jediné, kdo dostal loni nějaký bonus. Celkem se jednalo o čtyři stáje. Kromě Ferka tam je Mercedes, Red Bull a dokonce Williams. Je ale fakt, že místním odpůrcům Ferrari akorát to Ferko leží v žaludku. A uznávám, že by měli dostávat mimořádný bonus za tu kontinuitu, protože jsou jediní, kdo provází F1 celou historií. A stejně jako nikdo neřeší balík, co si nadojí Liberty a FIA, tak nikdo u rozpočtových stropů neřeší výši platů pilotů. Přitom plat Alonsa by si některé týmy rozhodně dovolit nemohly. Ten bojkot tifosi mě nenapadl, ale možná by se díky odchodu Ferrari z F1 skutečně kalendář závodů v původní F1 tvrdě vyhýbal Itálii. -
Poky
17:00 22.01.2018 46.254.64.XXXCo nastane, když odejde ferrari a mercedes? No bude dominovat RDB s Mcl, a asi i Rencek a zbytek pole bude těmto týmům blíže. Takže ono kdo ví, jestli by to náhodou F1 neprospělo. A místo Mercedesu a Ferrari by se objevili další ne úplně chudé týmy.
-
Aktuálně
Nadcházející závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (11:30 - 12:30)
- Kvalifikace (15:00)
-
Neděle
- Závod (14:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek