F1 zavede minimální hmotnost i pro jezdce, aerodynamika bude mírně zjednodušena

Petr Hlawiczka, 22. ledna 2018, 06:20 Google+

Mezinárodní automobilová federace dokončuje plány pro rok 2019 na zavedení minimální hmotnosti pro jezdce, aby ti těžší nebyli zbytečně penalizováni. Dojde také k menším úpravám karosérie kvůli lepší viditelnosti sponzorů na monopostech v F1.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 24.01. 08:08) Napište svůj názor
Společná fotografie jezdců sezóny 2017 v Abú Zabí

Společná fotografie jezdců sezóny 2017 v Abú Zabí | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Minimální hmotnost vozu i jezdce
Pilot se svou sedačkou bude muset vážit 80 kg, jinak pod ní bude přidáno speciální závaží, které tuto hmotnost vyrovná. 75kg jezdec tedy bude potřebovat 5kg závaží apod. Kromě toho minimální hmotnost vozu stoupne o dalších 6 kg na 740 kg - bez jezdce tedy 660 kg.

Nápad vzešel minulý týden na zasedání Strategické skupiny F1, bez problému prošel jednáním Technické pracovní skupiny, které poskytla FIA detailní návrh.

Váha jezdce kdysi nebyla součástí minimální hmotnosti vozů - k tomu došlo až v roce 1995, kdy vzrostla na 595 kg včetně pilota. Pak se v éře V8 stala palčivým tématem, protože vozy byly již na svém hmotnostním limitu, a těžší piloti byli týmy nuceni k dietám, což některé vedlo k obavám o jejich zdraví a celkovou kondici. Deset kg navíc se totiž v časech na kolo odrážejí přibližně o 0,3 sekundy pomalejšími časy.

Hmotnost monopostů také neustále stoupá, minulý rok kvůli širším vozům a pneumatikám vzrostla ze 702 na 728 kg. Pro letošní sezónu byla kvůli ochraně kokpitu Halo zvýšena dále na 734 kg. Úpravy vozů však byly náročnější, podle některých vyžadovaly až 15 kg navíc, proto dojde příští rok k další změně.

img-responsive

Bočnice zadních křídel budou zjednodušeny | foto: Craig Scarborough

Úpravy aerodynamiky
Týmy se také po návrhu McLarenu dohodly na úpravě bočnicových panelů, které jsou hodně složité a často překrývají nápisy sponzorů - budou muset být nižší, což umožní lepší viditelnost z úhlu zepředu (zhruba od nohou jezdce).

Zjednodušeny budou i bočnice zadních křídel, které v horní části nebudou moci obsahovat výřezy vylepšující aerodynamiku (snižují indukovaný aerodynamický odpor). Návrh na zjednodušení předních křídel narazil na odpor ze strany Ferrari. To dokonce pohrozilo vetem: aerodynamický dopad by byl podle něj příliš velký na to, aby se dal ospravedlnit z netechnických důvodů.

Google+ Vytisknout

Diskuze: F1 zavede minimální hmotnost i pro jezdce, aerodynamika bude mírně zjednodušena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 24.01.2018 08:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc s novým Sauberem C37 poprvé na trati

FOTO: Z "úspěšného" natáčecího dne týmu Alfa Romeo Sauber v Barceloně + VIDEO

Romain Grosjean s Haasem VF-17 během filmování v Barceloně

Nový Haas VF-18 dnes debutoval na dráze, pro testy si stanovil abmiciózní cíl + VIDEO

Pohonná jednotka Mercedesu

Výrobci motorů své odběratele ochuzovali o výkon. FIA jim chce pomoci, mění pravidla

První jízda Alonsa s novým McLarenem MCL33

VIDEO: Jak zní Renault za zády nového vozu MCL33? McLaren ho už ve Španělsku testuje

Nová kráska McLarenu - MCL33

McLaren odhaluje nový monopost MCL33, překvapuje zbarvením + FOTO

Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen při představení nového vozu

Ferrari podle Vettela dosáhlo s novým vozem opět obrovského pokroku

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari odhaluje svou nejnovější zbraň: Dočká se s vozem SF71H konečně titulu?

  2. Mercedes předvádí nástupce mistrovského vozu: nový W09 + FOTO

  3. Ferrari podle Vettela dosáhlo s novým vozem opět obrovského pokroku

  4. FOTO: Red Bull představuje svůj první vůz po spojení s Aston Martinem: RB14

  5. První vůz pro rok 2018 už je na dráze: Ricciardo prohání Red Bull RB14 v Silverstone + VIDEO

  6. Toro Rosso si pochvaluje první "perfektní" test s Hondou v Misanu + FOTO

reklama

Zprávy odjinud