Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Petr Hlawiczka, 19. ledna 2018, 06:40 Google+

Když se Renault naplno vrátil do Formule 1, tak podle svého ředitele Cyrila Abiteboula za konkurencí zaostával o 10 let. Nyní je vše na dobré cestě, aby manko smazal a dostal se znovu dopředu.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 19.01. 19:00) Napište svůj názor
Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Bývalou stáj Benneton a Lotus Renault vlastnil od roku 2001 do 2009, kdy ji prodal finanční společnosti Genii. Továrna v Enstone ale začala zaostávat již v roce 2008, krátce po zisku dvou mistrovských titulů (2005 a 2006).

"Byl tam patrný jasný nedostatek investic za předchozích majitelů. Ale také na konci vlastnictví Renaultu, v předchozím cyklu, jsme opravdu promeškali příležitosti na modernizaci toho místa," vzpomíná Abiteboul na dobu před 10 lety.

"Když se vrátíte zpět do let 2007 - 2009, tak zdaleka nebylo skvělé. Šlo o počátek nedostatku investic v Enstone. Musíme téměř dohnat dobu od roku 2007/2008, což je téměř 10 let, za které se F1 naprosto změnila," uznává pro Autosport ředitel Renaultu.

img-responsive

Renault loni skončil šestý, letos chce s vozem RS18 bojovat o pódia | foto: Sean Bull

K úspěšnému stažení konkurence ale nemá daleko: "Musíme dokončit velkou práci, což se nám daří, jak pozoruji. Infrastruktura se zlepšuje, přicházejí další lidé, a komerční stránka - vím, že není super vzrušující, je však také důležité to dokázat financovat. Máme za sebou velmi úspěšnou kampaň, při které jsme získali nové partnery. A oni projektu věří, pozorují zlepšení v továrně i na dráze."

Renault začal s náborem zaměstnanců v roce 2016, kdy opět převzal kontrolu nad Enstone. Z 400 lidí se jejich řady rozšířili na 500 a do konce letošního roku číslo naroste na 700. "Musíte to dobře sledovat, aby spolu oddělení dobře komunikovala. Ale od konce roku 2015 probíhá růst velmi dobře," pochvaluje si technické ředitel Nick Chester.

img-responsive

Lidé přibývají a úroveň továrny i výsledků na dráze se zlepšuje | foto: Renault Sport F1

"Něco z toho slouží pro zajištění vyrovnaných úrovní v odděleních, takže kreslírna dokáže držet krok s aerodynamiky a výroba s kreslírnou. Dosáhnout správného rozdělení zdrojů je trochu náročné, ale vzhledem k množství lidí, o které jsme se rozrostli, to bylo vcelku bezbolestné," pokračuje Chester.

Továrna Renaultu ale zatím stále není na úrovni konkurence: "Ještě ne, ale dobře to pokračuje. Spousta stavebních prací se dokončuje, hotovo by mělo být v únoru. Mnoho dalších prací na infrastruktuře je již hotovo, takže tam máme tak 70 %," dodává.

Vytisknout

Diskuze: Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 19.01.2018 19:00 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud