K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Petr Hlawiczka, 18. ledna 2018, 06:25 Google+

Technický ředitel McLarenu Tim Goss věří, že se McLaren úspěšně vypořádal s přechodem na motory jiného dodavatele. Po předčasném ukončení partnerství s Hondou budou jejich vozy v sezóně 2018 pohánět Renaulty.

Počet komentářů:  111 komentářů (Poslední 05.02. 19:22) Napište svůj názor
U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Přechod na pohonné jednotky z Viry si vyžádal velké úpravy vozu kvůli tomu, že Renault má jinak uspořádaný systém pro rekuperaci energie a turbo. Na přepracování měli ve Wokingu málo času, rozhodnutí o změně dodavatele totiž přišlo až v září, na poslední chvíli.

V čem se Ferrari a Renault liší od Mercedesu a Hondy?
"Architektura Renaultu je velmi odlišná.  Existují dvě fundamentální architektury motoru. Máte přístup Mercedesu a Hondy, a pak Ferrari a Renaultu. Rozdíl v podstatě spočívá v umístění turbodmychadla,"
vysvětluje technický ředitel McLarenu.

"Přístup Mercedesu/Hondy spočívá v tom, že se kompresor nachází na přední straně motoru, turbína vzadu a MGU-H uprostřed ve V [mezi válci]. U Ferrari/Renaultu máte kompresor vzadu, MGU-H za ním a turbínu ještě za nimi," pokračuje pro Autosport Goss.

Vnitřní uspořádání pohonných jednotek Ferrari, Mercedesu, Hondy a Renaultu

Vnitřní uspořádání pohonných jednotek Ferrari, Mercedesu, Hondy a Renaultu | zdroj: Giorgio Piola

"Vyžadují velmi odlišný přístup k vašemu šasi a převodovce. A nyní, když máme zkušenosti s oběma, tak můžeme pozorovat jejich pro a proti. Jsou věci, které se mi na přístupu Renaultu líbí, a věci, jež mě trochu frustrují. Ale nakonec jsme měli štěstí v tom, že rozhodnutí přejít na jiný motor bylo učiněno právě včas. Později by už k tomu dojít nemohlo," vysvětluje.

Dopad na převodovku, palivovou nádrž i zadní zavěšení
Podle něj mělo odlišné uspořádání komponent pohonné jednotky dopad na další oblasti vozu včetně palivové nádrže, převodovky či zadního zavěšení. Proto přechod na jiného dodavatele nebylo pro konstruktéry jednoduchý.

"Museli jsme změnit konfiguraci šasi, systému chlazení a převodovku, aby se vlezly. Ale zvládli jsme to včas bez větších kompromisů na straně šasi. Šlo o celkem velkou změnu," přiznává Goss.

img-responsive

Kompaktní záď loňské pohonné jednotky Hondy | foto: Honda Racing F1

"Motor Renaultu bude umístěný v šasi více vpředu. U Hondy muselo být sání nízko, aby vzduch přicházel do přední části motoru, a tento prostor vycházel z prostoru vaší palivové nádrže. Výsledkem bylo delší šasi. Ale zase vám nevyčnívalo turbo vzadu z motoru, které se pak dostává do prostoru vnitřní části zavěšení. Proto jste měli snazší úlohu na zádi motoru.

Když přecházíte k Renaultu, tak máte najednou přední část motoru mnohem jednodušší, protože jsme získali zpět velký prostor pro palivo. Můžete posunout motor dopředu a blokování aerodynamiky motorem a výfukem je znatelně lepší, jelikož se posune dopředu za šasi.

Pak máte turbo, které je umístěno ve skříni spojky a v důsledku toho musíte přepracovat vnitřní součástí svého zadního zavěšení a prodloužit převodovku. Odvedli jsme však fantastickou práci. Opravdu fantastickou práci. Bylo to hodně intenzivní. Stálo nás to dva týdny intenzivního úsilí, abychom to vyřešili, ale velmi dobře jsme věděli, co musíme udělat," přibližuje Goss.

img-responsive

McLaren očekává, že dosáhne většího pokroku než v minulých sezónách | foto: McLaren

Větší výkonnostní pokrok než v minulých sezónách
Šasi McLarenu MCL32 bylo loni považováno za jedno z nejlepších v poli, byť nedostatek výkonnosti motoru ztěžuje jeho přesné srovnání s Red Bullem, Ferrari či Mercedesem. Tým ale věří, že se mu jeho silné stránky podaří přenést i do nadcházející sezóny.

"Samozřejmě si musíte architekturu vozu zvolit na počátku sezóny, jelikož některé věci, jež jsou do něj zabudovány, během ní opravdu nemůžete změnit. Proto když předěláváte auto, tak to pro vás představuje příležitost provést takové změny," říká technický ředitel Renaultu.

"Myslím si, že lidé budou schopni tyto změny udělat, když budou pozorovat ostatní vozy. Můžete očekávat, že dojde k pokroku vzhledem k tomu, že tato auta jsou relativně nevyspělá. Můžete očekávat větší zlepšení než v předchozích sezónách," upozorňuje Goss.

Google+ Vytisknout

Diskuze: McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 111, poslední 05.02.2018 19:22 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 111 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo se dočkal a konečně slaví v Monaku vítězství

Ricciardo potvrdil skvělou formu Red Bullu, konečně vyhrál v Monaku

Max Verstappen s Red Bullem v Monaku

Nejrychlejší kolo Velké ceny Monaka zajel Verstappen startující z posledního místa

Daniel Ricciardo v Monaku

PROHLÁŠENÍ po závodě v Monaku

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Monaku

ANALÝZA SEKTORŮ: Ricciardo suverénní, Alonso měl na 6. místo. Ferrari na rovinkách 289 km/h

Sebastian Vettel v tréninku v Monaku

Ferrari v Monaku použilo nové zadní zavěšení

Daniel Ricciardo v Monaku

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen podle Hornera musí přestat dělat chyby

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RIC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Red Bully nenašly přemožitele ani odpoledne, Vettel i Hamilton ztrácejí přes půl sekundy

  2. Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

  3. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  4. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  5. GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku - Ricciardo první, Verstappen poslední

  6. Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud