Sauber byl loni s vozem půl roku pozadu, letos učinil dobrá rozhodnutí a vše jde podle plánu

Petr Hlawiczka, 12. ledna 2018, 06:30 Google+

Šéf Sauberu Frederic Vasseur se už těší na novou sezónu F1, v které očekává, že po sérii velmi dobrých rozhodnutí budou podstatně konkurenceschopnější než loni.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 13.01. 17:01) Napište svůj názor
Sauber udělal několik dobrý rozhodnutí, které by se měly promítnout do jeho výkonnosti

Sauber udělal několik dobrý rozhodnutí, které by se měly promítnout do jeho výkonnosti | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

V minulém ročníku skončil švýcarský tým mezi konstruktéry beznadějně poslední, když na body dosáhl jen ve dvou závodech. "Nebyla tam pouze jedna slabina. Spíše šlo o výsledek potíží týmu z roku 2016," vysvětluje Vasseur, jenž v červnu nahradil u kormidla Monišu Kaltenbornovou.

Ta se dohodla na spolupráci s Hondou, nový šéf ale smlouvu hned zrušil a místo toho se rozhodl pro aktuální pohonné jednotky Ferrari, zatímco loni Sauber jezdil s rok starými motory z roku 2016. "Pro nás to bude obrovský pokrok, mít motor Ferrari 2018. A také jsme začali s novou filozofií auta," potvrzuje.

Z finančních problémů ho dostali v létě noví majitelé Longbow Finance - švédské konsorcium spojené s Marcusem Ericssonem. Kvůli nedostatku peněz vázla samotná příprava vozu na sezónu. "Auto pro rok 2017 mělo velké zpoždění. Šlo o nový projekt, a když jste o 6 měsíců pozadu, tak to obtížnou situaci jen zhoršuje," říká pro Auto Hebdo Vasseur.

img-responsive

Nový vůz, nový motor, nové zbarvení, nová jezdecká sestava - Sauber zbrojí na nadcházející sezónu | foto: Sauber Motorsport AG

"Je to těžké pak ostatní dohánět. Rozhodnutí využívat motor Ferrari z roku 2016 tomu taky moc nepomohl. Teď máme zcela nový projekt. Sauber loni začal velmi pozdě, ale projekt 2018 jde podle plánu. Ale samozřejmě jen první test v Barceloně na konci února nám prozradí, jak na tom jsme," uvědomuje si šéf Sauberu.

Ten změnil i jezdecké složení: Pascala Wehrleina nahrazuje junior Ferrari Charles Leclerc, jenž ovládl šampionát Formule 2. Po vstupu sponzora Alfa Romeo se mění název i barvy týmu. "Ano, očekávání je mnoho a myslím, že jsme udělali několik velmi dobrý rozhodnutí," těší Vasseura, který předpokládá, že letos budou na závodních tratích o poznání  konkurenceschopnější než loni.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Sauber byl loni s vozem půl roku pozadu, letos učinil dobrá rozhodnutí a vše jde podle plánu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 13.01.2018 17:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu

Renault nechce bojovat uprostřed pole, začne se už soustředit na auto pro rok 2019?

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

Lewis Hamilton skončil loni v Monte-Carlu až na sedmém místě

Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 poháněným Hondou

Toro Rosso může s Hondou vyhrávat závody, domnívá se jeho technický ředitel

Pohonná jednotka Hondy, která je v F1 stále tou nejméně konkurenceschopnou

Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

Carlos Sainz s Renaultem RS18

Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

V8 motor Cosworthu

Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

  2. První den sezónních testů nejrychlejší Verstappen, šanci dostala řada mladíků i nová světla

  3. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  4. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  5. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  6. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud